Gevolgen Brexit
- defeatless
- Moderator

Re: Gevolgen Brexit
Maar om nu te zeggen dat de prijzen ook weer zo zijn als 10 jaar geleden....
Ze hebben 20% exportverlies gecompenseerd met 20% prijsstijging lijkt haast wel!
Ze hebben 20% exportverlies gecompenseerd met 20% prijsstijging lijkt haast wel!
2 x
-
whisky4wood
- Senior

Als er meer whisky in Schotland blijft staan welke scenario's zijn dan denkbaar? Er wordt straks meer verkocht en misschien drukt het overschot op de prijs. Er wordt meer op voorraad gehouden en dus de leeftijden van de whisky zal stijgen. Er gaat meer whisky de blend in want er moeten weer "nieuwe" vaten beschikbaar gaan komen. Het terugschroeven van productiecapaciteit...of gewoon helemaal niets. Wie het weet mag het zeggen.
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

"" door squaadgras » 17 Feb 2021, 13:01
De prijs gaat omhoog. ""
In deze maatschappij het meest waarschijnlijke scenario.
Groet Cor
De prijs gaat omhoog. ""
In deze maatschappij het meest waarschijnlijke scenario.
Groet Cor
0 x
- Reichenbach
- Moderator

squaadgras schreef:De prijs gaat omhoog.
Dat zeker. Geen idee of de SWA ook nog een soort kartel is vergelijkbaar met de OPEC. Diageo kan het eigenlijk haast in zijn eentje wel af.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Het flesje, dat ik op de SWA heb bemachtigd valt toch "een ietsje" duurder uit, want onving zojuist via de post een verzoek tot betaling van kosten van € 83,76.
Hierin zit een BTW bedrag verwerkt van € 63.18, accijns € 6.85, de rest zijn kosten van UPS.
Jullie zijn gewaarschuwd, anders dan ik, na ontvangst van het flesje, dacht valt het nu dus niet mee en hebben eerder gemaakte opmerkingen (Oogadal e.a.) dus een behoorlijk realiteitsgehalte.
Vraag me alleen wel af, wat de betekenis is van het door de SWA gehanteerde begrip "schenking".
Ga het hier uiteraard met UPS over hebben maar veel kans geef ik mezelf niet
Heb de SWA inmiddels op de hoogte gebracht en gevraagd om opheldering.
Hierin zit een BTW bedrag verwerkt van € 63.18, accijns € 6.85, de rest zijn kosten van UPS.
Jullie zijn gewaarschuwd, anders dan ik, na ontvangst van het flesje, dacht valt het nu dus niet mee en hebben eerder gemaakte opmerkingen (Oogadal e.a.) dus een behoorlijk realiteitsgehalte.
Vraag me alleen wel af, wat de betekenis is van het door de SWA gehanteerde begrip "schenking".
Heb de SWA inmiddels op de hoogte gebracht en gevraagd om opheldering.
Laatst gewijzigd door sch@ker op 20 Feb 2021, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Dat is het pas als je de fles open maakt en de inhoud in het glas giet.sch@ker schreef:... gehanteerde begrip "schenking".
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
sch@ker schreef:Het flesje, dat ik op de SWA heb bemachtigd valt toch "een ietsje" duurder uit, want onving zojuist via de post een verzoek tot betaling van kosten van € 83,76.
Jullie zijn gewaarschuwd, anders dan ik, na ontvangst van het flesje, dacht valt het nu dus niet mee en hebben eerder gemaakte opmerkingen (Oogadal e.a.) dus een behoorlijke realiteitsgehalte.
Ik had vorige week ook zo'n akkefietje. Rpg boeken, maar er was van tevoren aangekondigd dat de boel VAT-prepaid verstuurd zou worden. Helaas heeft toen ergens in de logistiek iemand iets verkeerds wel/niet aangevinkt. Ik heb de door mij betaalde import teruggekregen.
UPS kan hier niks aan doen, je moet hiervoor de SWA lastigvallen. ALS die tenmiste belooft hebben dat er geen VAT problemen zouden zijn...
Men heeft in de UK nog niet helemaal door hoe formulieren ingevuld moeten worden.
0 x
Haha, ja zo (twee posts naar boven) kan je het ook bekijken, maar helaas ben ik post Covid nog niet zo ver.
Sterker nog, een dram in mijn glas is vooralsnog niet aan de orde want niet aan mij besteed al probeer ik het wel.....
Sterker nog, een dram in mijn glas is vooralsnog niet aan de orde want niet aan mij besteed al probeer ik het wel.....
0 x
Oogadal schreef:Zorglubxx schreef:Ik ben bezig met het importeren van mijn Port Charlotte-vat en er wordt mij verteld dat het een extra € 150 zal zijn voor het papierwerk en 2-3 weken extra vertraging: /
Gebotteld uiteraard? Mooi man, een Port Charlotte![]()
Puur uit nieuwsgierigheid (ik ben indie bottelaar tenslotte); komt ie in de slijterijen te liggen of werk je alles zelf naar binnen? (ik weet nog wel een bottelaar die dit voor je kant verzorgen...
Gaat wel wat langer duren als 2-3 weken hoor. Ik heb al sinds 4 januari een klein partijtje bij Whiskybroker staan en no chance dat dit in Q1 nog op reis naar NL gaat. De Engelsen hebben zich wat op de hals gehaald hoor...
Het is gebotteld door Bruichladdich en ik werk nu samen met Bresser & Timmer om het te importeren. Goede tip van @george_harley
Maar het gaat erg langzaam. De administrateurs van Bruichalddich lijken maar 1 dag per week te werken. Ze vragen me om 1 document te ondertekenen en ik hoor 8-9 dagen later terug. In dit tempo zal het lente zijn voordat de whisky hier is.
0 x
Ontdek Speur Gorm: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/184076/port-charlotte-2008
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Zorglubxx schreef:Oogadal schreef:Zorglubxx schreef:Ik ben bezig met het importeren van mijn Port Charlotte-vat en er wordt mij verteld dat het een extra € 150 zal zijn voor het papierwerk en 2-3 weken extra vertraging: /
Gebotteld uiteraard? Mooi man, een Port Charlotte![]()
Puur uit nieuwsgierigheid (ik ben indie bottelaar tenslotte); komt ie in de slijterijen te liggen of werk je alles zelf naar binnen? (ik weet nog wel een bottelaar die dit voor je kant verzorgen...
Gaat wel wat langer duren als 2-3 weken hoor. Ik heb al sinds 4 januari een klein partijtje bij Whiskybroker staan en no chance dat dit in Q1 nog op reis naar NL gaat. De Engelsen hebben zich wat op de hals gehaald hoor...
Het is gebotteld door Bruichladdich en ik werk nu samen met Bresser & Timmer om het te importeren. Goede tip van @george_harley
Maar het gaat erg langzaam. De administrateurs van Bruichalddich lijken maar 1 dag per week te werken. Ze vragen me om 1 document te ondertekenen en ik hoor 8-9 dagen later terug. In dit tempo zal het lente zijn voordat de whisky hier is.
Aahhh, zonde. Nu worden ze onnodig duur helaas. @george_harley had je beter op mijn spoor kunnen zetten.
0 x
Zorglubxx schreef:Maar het gaat erg langzaam. De administrateurs van Bruichalddich lijken maar 1 dag per week te werken. Ze vragen me om 1 document te ondertekenen en ik hoor 8-9 dagen later terug. In dit tempo zal het lente zijn voordat de whisky hier is.
Ik heb vorige week een sample van mijn vat besteld, ze zijn al meer dan een week aan het bekijken wat dat voor de verzendkosten gaat betekenen (dat moet allemaal herzien worden).
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

hfos schreef:Zorglubxx schreef:Maar het gaat erg langzaam. De administrateurs van Bruichalddich lijken maar 1 dag per week te werken. Ze vragen me om 1 document te ondertekenen en ik hoor 8-9 dagen later terug. In dit tempo zal het lente zijn voordat de whisky hier is.
Ik heb vorige week een sample van mijn vat besteld, ze zijn al meer dan een week aan het bekijken wat dat voor de verzendkosten gaat betekenen (dat moet allemaal herzien worden).
Da's onnodig. Ze moeten gewoon UPS / DHL pakken en dan een correcte waarde van sample aangeven, liever iets te hoog als te laag. En de factuur er bij en het trackingnummer op de factuur. Dan heb je met 3 dagen je sample thuis.
Enne,....., als je er nou aan toe bent te bottelen, ik plug Whiskydudes effe...
https://whiskydudes.nl/sell-your-cask
1 x
- Nederland-paraat
- Senior

Mijn drie dozen met samples goed en wel binnengekregen. Heeft 3 weken in Eindhoven gestaan (UPS).
Alles aangegeven als samples (en dat was het ook). Geen briefje ontvangen met het verzoek om af te rekenen, ook niet gebruikelijk bij samples die geen commerciële waarde hebben.
Alles aangegeven als samples (en dat was het ook). Geen briefje ontvangen met het verzoek om af te rekenen, ook niet gebruikelijk bij samples die geen commerciële waarde hebben.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Daarom hebben ze 3 weken in Eindhoven gestaan ben ik bang. UPS naar UK is top, van UK naar NL een ramp.
Vorige week een sample (buy back) met DHL gehad en dat was er met 3 dagen. UPS even mijden vanuit UK denk ik
Vorige week een sample (buy back) met DHL gehad en dat was er met 3 dagen. UPS even mijden vanuit UK denk ik

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”