Gevolgen Brexit

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
defeatless
Moderator
Moderator

Re: Gevolgen Brexit

Ongelezen berichtdoor defeatless » 17 Feb 2021, 11:01

Maar om nu te zeggen dat de prijzen ook weer zo zijn als 10 jaar geleden....
Ze hebben 20% exportverlies gecompenseerd met 20% prijsstijging lijkt haast wel!
2 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 17 Feb 2021, 12:39

Als er meer whisky in Schotland blijft staan welke scenario's zijn dan denkbaar? Er wordt straks meer verkocht en misschien drukt het overschot op de prijs. Er wordt meer op voorraad gehouden en dus de leeftijden van de whisky zal stijgen. Er gaat meer whisky de blend in want er moeten weer "nieuwe" vaten beschikbaar gaan komen. Het terugschroeven van productiecapaciteit...of gewoon helemaal niets. Wie het weet mag het zeggen.
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 17 Feb 2021, 13:01

De prijs gaat omhoog.
4 x
2 ∞ & →

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 17 Feb 2021, 13:09

"" door squaadgras » 17 Feb 2021, 13:01
De prijs gaat omhoog. ""

In deze maatschappij het meest waarschijnlijke scenario.
Groet Cor
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 17 Feb 2021, 18:18

squaadgras schreef:De prijs gaat omhoog.

Dat zeker. Geen idee of de SWA ook nog een soort kartel is vergelijkbaar met de OPEC. Diageo kan het eigenlijk haast in zijn eentje wel af.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 20 Feb 2021, 15:12

Het flesje, dat ik op de SWA heb bemachtigd valt toch "een ietsje" duurder uit, want onving zojuist via de post een verzoek tot betaling van kosten van € 83,76.
Hierin zit een BTW bedrag verwerkt van € 63.18, accijns € 6.85, de rest zijn kosten van UPS.
Jullie zijn gewaarschuwd, anders dan ik, na ontvangst van het flesje, dacht valt het nu dus niet mee en hebben eerder gemaakte opmerkingen (Oogadal e.a.) dus een behoorlijk realiteitsgehalte.
Vraag me alleen wel af, wat de betekenis is van het door de SWA gehanteerde begrip "schenking".
Ga het hier uiteraard met UPS over hebben maar veel kans geef ik mezelf niet :o
Heb de SWA inmiddels op de hoogte gebracht en gevraagd om opheldering.
Laatst gewijzigd door sch@ker op 20 Feb 2021, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 20 Feb 2021, 16:13

sch@ker schreef:... gehanteerde begrip "schenking".
Dat is het pas als je de fles open maakt en de inhoud in het glas giet.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

fritsk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor fritsk » 20 Feb 2021, 16:46

sch@ker schreef:Het flesje, dat ik op de SWA heb bemachtigd valt toch "een ietsje" duurder uit, want onving zojuist via de post een verzoek tot betaling van kosten van € 83,76.
Hierin zit een BTW bedrag verwerkt van € 63.18, accijns € 6.85, de rest zijn kosten van UPS.
Jullie zijn gewaarschuwd, anders dan ik, na ontvangst van het flesje, dacht valt het nu dus niet mee en hebben eerder gemaakte opmerkingen (Oogadal e.a.) dus een behoorlijke realiteitsgehalte.
Vraag me alleen wel af, wat de betekenis is van het door de SWA gehanteerde begrip "schenking".
Ga het hier uiteraard met UPS over hebben maar veel kans geef ik mezelf niet :o

Ik had vorige week ook zo'n akkefietje. Rpg boeken, maar er was van tevoren aangekondigd dat de boel VAT-prepaid verstuurd zou worden. Helaas heeft toen ergens in de logistiek iemand iets verkeerds wel/niet aangevinkt. Ik heb de door mij betaalde import teruggekregen.
UPS kan hier niks aan doen, je moet hiervoor de SWA lastigvallen. ALS die tenmiste belooft hebben dat er geen VAT problemen zouden zijn...

Men heeft in de UK nog niet helemaal door hoe formulieren ingevuld moeten worden.
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 20 Feb 2021, 16:47

Haha, ja zo (twee posts naar boven) kan je het ook bekijken, maar helaas ben ik post Covid nog niet zo ver.
Sterker nog, een dram in mijn glas is vooralsnog niet aan de orde want niet aan mij besteed al probeer ik het wel.....
0 x

Zorglubxx
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Zorglubxx » 25 Feb 2021, 11:58

Oogadal schreef:
Zorglubxx schreef:Ik ben bezig met het importeren van mijn Port Charlotte-vat en er wordt mij verteld dat het een extra € 150 zal zijn voor het papierwerk en 2-3 weken extra vertraging: /

Gebotteld uiteraard? Mooi man, een Port Charlotte :duimop

Puur uit nieuwsgierigheid (ik ben indie bottelaar tenslotte); komt ie in de slijterijen te liggen of werk je alles zelf naar binnen? (ik weet nog wel een bottelaar die dit voor je kant verzorgen... :bigsmile

Gaat wel wat langer duren als 2-3 weken hoor. Ik heb al sinds 4 januari een klein partijtje bij Whiskybroker staan en no chance dat dit in Q1 nog op reis naar NL gaat. De Engelsen hebben zich wat op de hals gehaald hoor... :domdom

Het is gebotteld door Bruichladdich en ik werk nu samen met Bresser & Timmer om het te importeren. Goede tip van @george_harley :)

Maar het gaat erg langzaam. De administrateurs van Bruichalddich lijken maar 1 dag per week te werken. Ze vragen me om 1 document te ondertekenen en ik hoor 8-9 dagen later terug. In dit tempo zal het lente zijn voordat de whisky hier is.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 25 Feb 2021, 12:21

Zorglubxx schreef:
Oogadal schreef:
Zorglubxx schreef:Ik ben bezig met het importeren van mijn Port Charlotte-vat en er wordt mij verteld dat het een extra € 150 zal zijn voor het papierwerk en 2-3 weken extra vertraging: /

Gebotteld uiteraard? Mooi man, een Port Charlotte :duimop

Puur uit nieuwsgierigheid (ik ben indie bottelaar tenslotte); komt ie in de slijterijen te liggen of werk je alles zelf naar binnen? (ik weet nog wel een bottelaar die dit voor je kant verzorgen... :bigsmile

Gaat wel wat langer duren als 2-3 weken hoor. Ik heb al sinds 4 januari een klein partijtje bij Whiskybroker staan en no chance dat dit in Q1 nog op reis naar NL gaat. De Engelsen hebben zich wat op de hals gehaald hoor... :domdom

Het is gebotteld door Bruichladdich en ik werk nu samen met Bresser & Timmer om het te importeren. Goede tip van @george_harley :)

Maar het gaat erg langzaam. De administrateurs van Bruichalddich lijken maar 1 dag per week te werken. Ze vragen me om 1 document te ondertekenen en ik hoor 8-9 dagen later terug. In dit tempo zal het lente zijn voordat de whisky hier is.

Aahhh, zonde. Nu worden ze onnodig duur helaas. @george_harley had je beter op mijn spoor kunnen zetten. :(
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

hfos
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor hfos » 25 Feb 2021, 14:09

Zorglubxx schreef:Maar het gaat erg langzaam. De administrateurs van Bruichalddich lijken maar 1 dag per week te werken. Ze vragen me om 1 document te ondertekenen en ik hoor 8-9 dagen later terug. In dit tempo zal het lente zijn voordat de whisky hier is.

Ik heb vorige week een sample van mijn vat besteld, ze zijn al meer dan een week aan het bekijken wat dat voor de verzendkosten gaat betekenen (dat moet allemaal herzien worden).
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 25 Feb 2021, 15:19

hfos schreef:
Zorglubxx schreef:Maar het gaat erg langzaam. De administrateurs van Bruichalddich lijken maar 1 dag per week te werken. Ze vragen me om 1 document te ondertekenen en ik hoor 8-9 dagen later terug. In dit tempo zal het lente zijn voordat de whisky hier is.

Ik heb vorige week een sample van mijn vat besteld, ze zijn al meer dan een week aan het bekijken wat dat voor de verzendkosten gaat betekenen (dat moet allemaal herzien worden).

Da's onnodig. Ze moeten gewoon UPS / DHL pakken en dan een correcte waarde van sample aangeven, liever iets te hoog als te laag. En de factuur er bij en het trackingnummer op de factuur. Dan heb je met 3 dagen je sample thuis.

Enne,....., als je er nou aan toe bent te bottelen, ik plug Whiskydudes effe... :bigsmile

https://whiskydudes.nl/sell-your-cask
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Nederland-paraat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nederland-paraat » 25 Feb 2021, 15:33

Mijn drie dozen met samples goed en wel binnengekregen. Heeft 3 weken in Eindhoven gestaan (UPS).
Alles aangegeven als samples (en dat was het ook). Geen briefje ontvangen met het verzoek om af te rekenen, ook niet gebruikelijk bij samples die geen commerciële waarde hebben.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 25 Feb 2021, 15:37

Daarom hebben ze 3 weken in Eindhoven gestaan ben ik bang. UPS naar UK is top, van UK naar NL een ramp.

Vorige week een sample (buy back) met DHL gehad en dat was er met 3 dagen. UPS even mijden vanuit UK denk ik :Scratch
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”