Dirk
Wolf2112 schreef:Alweer een aantal jaar geleden kocht ik de toen nieuwe Aultmore 12. Ik vind het een hele goede whisky. Maar ja... je ontdekkingsreis gaat verder en andere flessen volgden.
Toch ben ik het afgelopen jaar op zoek gegaan naar een whisky die goed betaalbaar is, een redelijk constante kwaliteit heeft en gewoon een heerlijke whisky is die je gerust vaker kan inschenken. Ofwel, wat is nou voor mij de beste daily dram.
Opeens dacht ik weer aan de Aultmore 12. Besteld bij de slijter voor €48,- en de afgelopen week 2 avondjes een glaasje van ingeschonken.
Man, wat een heerlijke dram. Het is een lichtgekleurde malt met een vol mondgevoel, 46%, veel fruit, peer, meloen, rode appel, honing. Geen peat of sherry, gewoon gerijpt op bourbonvaten. Kan prima water hebben. Een kleine slok heeft al heel veel smaak. Ik heb er echt 2 avondjes van genoten en ben ook overtuigd. Echt een top daily dram voor mij.
Wou ik gewoon even delen. En misschien ook om deze whisky weer even op de radar te krijgen.

Cask1988 schreef:Interessante fles idd. Ga hem in de decembermaand zeker aanschaffen. Maarja wat betreft dat limited..het is maar net hoeveel waarde je er aan hecht. Deze ‘limited’ zal wel een flesje of 80.000 behelzen dusja hoe limited is limitedIk kan geen harde cijfers vinden maar hij wordt verkocht van hier tot in Australië en van de VS tot diep in Azië. In dit geval is t een verkapte marketingleus ben ik bang.
Top daily dramDavidH. schreef:Cask1988 schreef:Interessante fles idd. Ga hem in de decembermaand zeker aanschaffen. Maarja wat betreft dat limited..het is maar net hoeveel waarde je er aan hecht. Deze ‘limited’ zal wel een flesje of 80.000 behelzen dusja hoe limited is limitedIk kan geen harde cijfers vinden maar hij wordt verkocht van hier tot in Australië en van de VS tot diep in Azië. In dit geval is t een verkapte marketingleus ben ik bang.
Zolang ie maar nog een tijdje op de markt blijft vind ik het primaTop daily dram

In ieder geval 20% meer.Mark schreef:...Gewoon benieuwd maar is deze zo veel beter dan de standaard 12 yo?
Reichenbach schreef:In ieder geval 20% meer.Mark schreef:...Gewoon benieuwd maar is deze zo veel beter dan de standaard 12 yo?

Mark schreef:Gewoon benieuwd maar is deze zo veel beter dan de standaard 12 yo?

Anton schreef:Die staat hier ook in de kast, om cocktailsaus mee te maken. Helemaal men ding niet.

Cor - Vinabc schreef:Ik preek even voor eigen parochie / ben de slager die het eigen vlees keurt. Maar toch, goed 90 whiskybase punten voor een whisky van net geen €70.... Whiskynotes was ook erg positief, dhr. Valentin bedeelde met iets minder punten. En het lijkt me niets eens een flip-flop-overdekop whisky.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/169415/an-orkney-distillery-2007-eld

Cor - Vinabc schreef:Ik preek even voor eigen parochie / ben de slager die het eigen vlees keurt. Maar toch, goed 90 whiskybase punten voor een whisky van net geen €70....
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/169415/an-orkney-distillery-2007-eld
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: JoachimV10 en 28 gasten