Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Heb mijn vader een fles Glenmorangie Nectar D'or cadeau gedaan voor zijn 65e verjaardag vandaag. Uiteraard even een glaasje geproefd. Wat een overheerlijke whisky zeg! Zo vol van smaak. Die ga ik zelf ook eens aanschaffen!
0 x
Tasting van the bonding dram . be :
Kilkerran WIP III ,
Jura Elixir (
)
Springbank 21 ( overpriced )
Longrow 14y Burgundy wood ( lekker!)
Longmorn 23y WIN first cask ( Zeer lekker , #2)
Mortlach 1995 16y Exclusive Malts ( #3 ,
)
Port Ellen PE5 ( #1 ! )
Kilkerran WIP III ,
Jura Elixir (
Springbank 21 ( overpriced )
Longrow 14y Burgundy wood ( lekker!)
Longmorn 23y WIN first cask ( Zeer lekker , #2)
Mortlach 1995 16y Exclusive Malts ( #3 ,
)Port Ellen PE5 ( #1 ! )
0 x
Gisteren
- Glenglassaugh Peated Spirit
- Glenglassaugh Revival (in absolute première)
- Glenglassaugh 26 yo
- Glenglassaugh 34 yo (1973)
- Glenglassaugh Chosen Few Ronnie Routledge 35 yo
- Glenglassaugh Legacy Bert Forsyth 1968
- Glenglassaugh 40 yo 1967
Life's hard....
- Glenglassaugh Peated Spirit
- Glenglassaugh Revival (in absolute première)
- Glenglassaugh 26 yo
- Glenglassaugh 34 yo (1973)
- Glenglassaugh Chosen Few Ronnie Routledge 35 yo
- Glenglassaugh Legacy Bert Forsyth 1968
- Glenglassaugh 40 yo 1967
Life's hard....
0 x
Poehee, ja dat moet wel een hele opgave geweest zijn 

0 x
Matthijs, whiskynerd.
Heb de nieuwe 19jarige Glen Scotia van Kintra ingeschonken....
0 x
Auchentoshan Three Wood. Vorig jaar geproefd op een whiskyfestival, maar hij was me te duur. Maar door de wilde whisky dagen bij Gall en Gall een paar weken terug en een VVV kaart die ik nog had liggen, moest het er toch van komen. Heerlijke, smaakvolle, zachte whisky. Proost!

Laatst gewijzigd door Luuks op 18 Mar 2012, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Vanavond/vannacht een keer aan de Blend
JW Double Black
Moet zeggenvdat ik de Green label beter vindt smaken
JW Double Black
Moet zeggenvdat ik de Green label beter vindt smaken
0 x
Heb zojuist een klein glaasje van de Strathisla 1970/2011 (Gordon & Macphail) op, die ik een tijdje terug voor mijn eigen verjaardag heb aangeschaft. Wilde hem bewaren voor een speciale gelegenheid, maar kon mijn nieuwsgierigheid toch niet bedwingen.
Is meteen de lekkerste (en meest donkere) "sherried" whisky die ik ooit gedronken heb.. Wat een intense en aangename neus en smaak!
Is meteen de lekkerste (en meest donkere) "sherried" whisky die ik ooit gedronken heb.. Wat een intense en aangename neus en smaak!
Laatst gewijzigd door Sphexish op 18 Mar 2012, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Sphexish schreef:Is meteen de lekkerste (en meeste donkere) "sherried" whisky die ik ooit gedronken heb.. Wat een intense en aangename neus en smaak!
Klinkt goed. Ook iets voor: Mijn top whisky tot op heden (o.b.v. méérdere borrels).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Klinkt goed. Ook iets voor: Mijn top whisky tot op heden (o.b.v. méérdere borrels).
Goede tip. Maar dan moet ik er (volgens de regels van die thread) wel eerst een paar extra glaasjes van drinken.
Nou ja, als het dan echt moet..
0 x
Gisteren hebben we aan een tasting meegedaan,
het volgende is bij ons naar binnen gegleden....
,
Mortlach, Auchentoschan,longmorn,Glen ord,linkwood,Ardmore, Glen Scotia, Glen Moray,glentauschers, Port charlotte, cambus(graan)Bunnahabhain
, verschillende vaten en leeftijden van 11 jaar t/m 30 jaar oud, refill, sherry, first fill, hogshead effin een leuke,smakelijke proeverij, als we kunnen, zijn we er volgend jaar weer bij..complimenten aan het team van de smws.
en
pascal
een linkje: http://www.smws.nl/index.php?option=com ... &Itemid=46
het volgende is bij ons naar binnen gegleden....
,Mortlach, Auchentoschan,longmorn,Glen ord,linkwood,Ardmore, Glen Scotia, Glen Moray,glentauschers, Port charlotte, cambus(graan)Bunnahabhain
, verschillende vaten en leeftijden van 11 jaar t/m 30 jaar oud, refill, sherry, first fill, hogshead effin een leuke,smakelijke proeverij, als we kunnen, zijn we er volgend jaar weer bij..complimenten aan het team van de smws.
en
pascal
een linkje: http://www.smws.nl/index.php?option=com ... &Itemid=46
Laatst gewijzigd door pim op 19 Mar 2012, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Gisteravond twee samples Kentucky Straight Bourbon geprobeerd:
Elijah Craig 12 47%
Woodford Reserve Distiller's Select 43,2%
Ik moet tot mijn schaamte toegeven dat ik de grootste moeite had om enig verschil te ontdekken... ik kwam nauwelijks verder dan het idee dat de Elijah Craig ondanks een hoger alcoholpercentage iets minder alcohol op de neus had, de Woodford Reserve deed me even een momentje terugdeinzen toen die scherper bleek. Qua smaak, tja, ik zal ze nog eens moeten proberen.
Conclusie is alvast wel dat ik nog niet overtuigd ben van bourbon, maar wat dat precies veroorzaakt weet ik nog niet te benoemen.
Elijah Craig 12 47%
Woodford Reserve Distiller's Select 43,2%
Ik moet tot mijn schaamte toegeven dat ik de grootste moeite had om enig verschil te ontdekken... ik kwam nauwelijks verder dan het idee dat de Elijah Craig ondanks een hoger alcoholpercentage iets minder alcohol op de neus had, de Woodford Reserve deed me even een momentje terugdeinzen toen die scherper bleek. Qua smaak, tja, ik zal ze nog eens moeten proberen.
Conclusie is alvast wel dat ik nog niet overtuigd ben van bourbon, maar wat dat precies veroorzaakt weet ik nog niet te benoemen.
0 x
Net bottle nr4 van 316 geopend... Caperdonich the ultimate '92, moet zeggen, heerlijke dram!
Er zit een bepaalde smaak in, kan er nog niet mijn vinger op leggen, maar heel erg lekker!
Er zit een bepaalde smaak in, kan er nog niet mijn vinger op leggen, maar heel erg lekker!
0 x
Yapi schreef:Net bottle nr4 van 316 geopend... Caperdonich the ultimate '92, moet zeggen, heerlijke dram!
Cask 46240?
Moet hem dringend ook eens openen , ben benieuwd.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”