Ongelezen berichtdoor Wouterk » 06 Apr 2021, 13:24
Afgelopen zondag de nieuwe Mortlach van SV opengetrokken
Na het proeven van een sample was ik direct verkocht. Hoewel ik bang was dat al mijn speeksel weggevreten zou worden door tannines en ik met een Sahara-droge bek achter zou blijven, bleek dat tot mijn verbazing en plezier een onjuiste vooronderstelling. Intens en bombastisch, dat is wat het is. Wellicht houdt niet iedereen van gedroogde vijgen, oud leer, tabak, dadels, espresso en 99% chocolade en de gevoelige kniesoor zal ook wel een uiterst subtiel hintje zwavel kunnen bespeuren, maar zo voor de open haard vind ik het niet misstaan.
Tja, of het nou exact Mortlach is, ik weet het niet. Maar het staat op de fles, dus dan zal het zo zijn. Maar blind haalt alleen de gambleman het eruit denk ik. Het distillery profiel is natuurlijk redelijk zoek. Maar het is in elk geval zéér goede en overheersende saus over een goed stuk vlees. En of dat stuk paardenhaas of ossenhaas is...* Het resulteert in elk geval in een fantastisch eindproduct. En dát is precies wat voor mij telt. Gewoon goed whisky!
* en voor de kniesoren, het is een analogie, met een knipoog. Ik heb niet de intentie een hele discussie te starten. Denk overigens niet dat de gemiddelde Nederlander het verschil proeft tussen goed bereid stukje paardenhaas en ossenhaas. Herinnert iemand zich nog het vleesschandaal door o.a. de Firma Selten?
3 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)