Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Re: Wat wordt je volgende fles aankoop ?
Zojuist "The old pipe" gemaild om te vragen of ze voor morgen de fles "Lagavulin DE 1991" klaar te zetten die ze vorige maand ook al hadden, maar niet geprijsd en kon dus niet verkocht worden. Dit wordt mijn 3e poging deze fles te bemachtingen, hopelijk lukt het nu
.
0 x
Koopjeuk:
- Caol Ila 18yo
- Benromach 10yo
- Bailie Nicol Jarvie
- Caol Ila 18yo
- Benromach 10yo
- Bailie Nicol Jarvie
0 x
Aberlour Abunadh Batch 34, de #24 is bijna leeg....
Caol Ila Moch, ook al ben ik niet zo'n Peat Piet ik zie zoveel lovende berichten, gaan we proberen.
In het hoge segment een Glen Grant 38 yo 1972 van Duncan Taylor. 1972 blijkt een topjaar voor veel Glen Grant bottelingen.
Caol Ila Moch, ook al ben ik niet zo'n Peat Piet ik zie zoveel lovende berichten, gaan we proberen.
In het hoge segment een Glen Grant 38 yo 1972 van Duncan Taylor. 1972 blijkt een topjaar voor veel Glen Grant bottelingen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Zou wel de Glenfarclas 21yo willen kopen , lees daar erg veel lovende berichten over.
Maar aangezien ik ook nog een beginnend whisky drinker ben zit ik te denken of ik niet beter dan 2 goedkopere flessen kan kopen voor dat geld.
Aangezien ik nog niet echt alles uit een whisky kan halen zoals de ruik en smaak , alleen maar zoet , bitter enz.
Misschien iemand tips?
Maar aangezien ik ook nog een beginnend whisky drinker ben zit ik te denken of ik niet beter dan 2 goedkopere flessen kan kopen voor dat geld.
Aangezien ik nog niet echt alles uit een whisky kan halen zoals de ruik en smaak , alleen maar zoet , bitter enz.
Misschien iemand tips?
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Heel veel lezen en veel research doen naar die whisky. Als de verschillende commentaren je aanstaan: kopen. Waarom uitstellen? Heb ik altijd gedaan en ik doe het nog zo. Eerst weken, soms maanden, dingen opzoeken. Zoveel mogelijk reviews lezen en herlezen. Raad vragen enz.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
liefmans
- Senior

Als je het geluk hebt van verschillende whiskyliefhebbers in je buurt te hebben kan je altijd eens rondvragen of er iemand die fles heeft staan.
Probeer zelf zoveel mogelijk flessen op voorhand te proeven op festivals en via samples-ruil en bottle-share, heeft me heel wat "mis"kopen bespaard maar ook meer lekkere flessen doen ontdekken dan dat ik kan kopen.
Probeer zelf zoveel mogelijk flessen op voorhand te proeven op festivals en via samples-ruil en bottle-share, heeft me heel wat "mis"kopen bespaard maar ook meer lekkere flessen doen ontdekken dan dat ik kan kopen.
0 x
oa. glendronach 14yo virgin oak finish, jummy Amrut fusion en de wegens de vele positieve berichten alhier de coal ila moch
0 x
gadeweerd schreef:http://www.masterofmalt.com/whiskies/glenfarclas-21-year-old-whisky/
Glenfarclas 21
3cl Sample
£4.45
kost met verzendkosten meer dan 10pond. vindt ik toch te veel voor een sample.
Ik ben 17 april jarig en dat zal vast wel wat geld opbrengen , ga de fles daarvan kopen.
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Carlo schreef:kost met verzendkosten meer dan 10pond. vindt ik toch te veel voor een sample.
Ik ben 17 april jarig en dat zal vast wel wat geld opbrengen , ga de fles daarvan kopen.
Is het alleen op basis van de reviews die je hebt gelezen dat je specifiek deze wil kopen of vind je de rest van de Glenfarclas range ook goed, ofzelfs beter dan andere "vergelijkbare" (erg subjectief begrip) single malts? Of heeft het met de leeftijd te maken? Als in Whisky uit geboortejaar/leeftijd?
Want volgens mij hangt het een beetje er vanaf wat je beweegredenen zijn om deze fles whisky aan te schaffen en met welk doel. Want dan kunnen mensen ook aangeven of je beter twee goekopere flessen kunt kopen en met welk doel.
In de categorie overigens: bij tonovermars in Amsterdam zijn nu een aantal glenfarclas bottelingen in de aanbieding (de 21jarige niet)
0 x
WhiteMonkey schreef:Is het alleen op basis van de reviews die je hebt gelezen dat je specifiek deze wil kopen of vind je de rest van de Glenfarclas range ook goed, ofzelfs beter dan andere "vergelijkbare" (erg subjectief begrip) single malts? Of heeft het met de leeftijd te maken? Als in Whisky uit geboortejaar/leeftijd?
Want volgens mij hangt het een beetje er vanaf wat je beweegredenen zijn om deze fles whisky aan te schaffen en met welk doel. Want dan kunnen mensen ook aangeven of je beter twee goekopere flessen kunt kopen en met welk doel.
In de categorie overigens: bij tonovermars in Amsterdam zijn nu een aantal glenfarclas bottelingen in de aanbieding (de 21jarige niet)
Op basis van de revieuws die ik gelezen hebt.
Heb wel de Glenfarclas 12yo op en vondt die erg lekker.
En de smaaknotities van de 21yo spreken mij erg aan., die van de 15yo ook trouwens.
En misschien niet het belangrijkste maar vindt de hele concept en de uitstraling van de flessen mij erg aanspreken.
0 x
Gisteren gekocht tijdens een proeverij met David Stirk (niets van zijn collectie, maar de
volgende 2 flessen stonden min of meer al in bestelling :
Springbank - The Bourbon & Blues Edition (inclusief een boek
)
Laphroaig 12yo - botteling onder First Cask (even mogen proeven - romig!)
Groet,
Victor
volgende 2 flessen stonden min of meer al in bestelling :
Springbank - The Bourbon & Blues Edition (inclusief een boek
)Laphroaig 12yo - botteling onder First Cask (even mogen proeven - romig!)
Groet,
Victor
0 x
- Arnold1974
- Senior

Carlo schreef:Zou wel de Glenfarclas 21yo willen kopen , lees daar erg veel lovende berichten over.
Misschien iemand tips?
Ik zeg doen
! De 21 yrs vind ik echt een super whisky, en elke cent meer dan waard. Bij mij is hij bijna leeg, maar hij zal zeker vervangen gaan worden. Maar ja, je hebt gelijk, voor de helft heb je ook twee prima flessen. Arnold
0 x
Glenturret 1998 Gordon & MacPhail Reserve 56.6% vat nummer 555
Cask: 555 refill sherry
Kleur: Goud
Neus: Kruidig, groen, grassig, moutig
Smaak: Pepertje, rood fruit, warm, wax, mooi zoetje
Finish: Mooie complexe finish, veel fruittonen die
blijven veranderen.
Glenfarclas 12 yrs 43%
Zou eerst de Glenfarclas 21yo kopen maar voor dat geld koop ik ook deze 2
(moet ook op de kleintjes letten).
Cask: 555 refill sherry
Kleur: Goud
Neus: Kruidig, groen, grassig, moutig
Smaak: Pepertje, rood fruit, warm, wax, mooi zoetje
Finish: Mooie complexe finish, veel fruittonen die
blijven veranderen.
Glenfarclas 12 yrs 43%
Zou eerst de Glenfarclas 21yo kopen maar voor dat geld koop ik ook deze 2
(moet ook op de kleintjes letten).
0 x
Volgende (geturfde) bestelling , eerste drie als cadeau voor vaderdag.
Ardbeg 10
Benromach Peat Smoke 2002
Bruichaddich 3D3
BenRiach Solstice 15y ( peated + port finish )
Port Charlotte An Turas Mor

Ardbeg 10
Benromach Peat Smoke 2002
Bruichaddich 3D3
BenRiach Solstice 15y ( peated + port finish )
Port Charlotte An Turas Mor

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”