Die Scott Zwiesel die ik heb vind ik niet echt een tumbler.
Maar als ik lekker op de bank zit dan inderdaad uit dat glas. Kun je tenminste neerzetten zonder het risico dat het omdondert als er iemand langs loopt.
Whisky in Grand Café
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Re: Whisky in Grand Café
Nou vooruit.
Pootje is inderdaad wel risicovol inderdaad, zeker met kinderen in de buurt.
Maar ach, soms moet je op het randje leven hè, compenseert dat nichterige weer een beetje.
Maar ach, soms moet je op het randje leven hè, compenseert dat nichterige weer een beetje.
7 x
-
Irishoekman1603
- Actief lid

Bedankt allen, zal het de 13e december bij onze Whisky proeverij zeker meenemen en vragen aan onze gasten wat die er van vinden qua whisky's op de kaart en glas. Dit was in ieder geval zeker leerzaam, zodat ik jullie opmerkingen kan toetsen bij onze lokale gasten.

2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Wouter1981 schreef:Maar ach, soms moet je op het randje leven hè, compenseert dat nichterige weer een beetje.
Je hebt wel cojonnes man...

3 x
Wat mij betreft zou ik zeker dat eerste glas niet wegdoen, er zijn zat mensen die whisky in zo'n glas verwachten en er zijn zat mensen die wel ijs in hun whisky willen. Nou prima. Een ieder moet z'n whisky drinken zoals deze dat zelf wil tenslotte, wat anderen ook beweren er is geen goed en geen fout over de manier van drinken, er is wel voorkeur!
Wat wel fout kan gaan is de manier van serveren, gooi er niet standaard ijs in, maar vraag er eventueel naar. Al neig ik er zelfs naar om dat laatste ook te laten. Wellicht zou je ook nog een Glenfarclas 105 op de plank kunnen zetten, niet duur erg lekker en op vat sterkte!
Zoals door anderen ook al genoemd, maak een whiskykaart, zet daar wat info op over de whisky en wat deze kost. Er mag best verschil in prijzen zitten in de whisky, de regelmatige whiskydrinker snapt heel goed waarom dat is.
Wat je ook kan doen, maar ik weet niet of je dat wilt, kijk of er een whiskyclubje is in Dronten, of wellicht zijn er mensen na de proeverij geïnteresseerd in iets dergelijks. Of het kan ook met vaste klanten die regelmatig whisky drinken: Maar spreek af welke fles whisky je altijd voor hen op voorraad hebt, zij betalen de fles en een euro per consumptie. Daarnaast spreek je ook af welke prijs je vraagt aan andere klanten, daarvan krijg jij ook weer een euro per consumptie en de rest gaat naar de eigenaar (of club) van de fles.
Wat wel fout kan gaan is de manier van serveren, gooi er niet standaard ijs in, maar vraag er eventueel naar. Al neig ik er zelfs naar om dat laatste ook te laten. Wellicht zou je ook nog een Glenfarclas 105 op de plank kunnen zetten, niet duur erg lekker en op vat sterkte!
Zoals door anderen ook al genoemd, maak een whiskykaart, zet daar wat info op over de whisky en wat deze kost. Er mag best verschil in prijzen zitten in de whisky, de regelmatige whiskydrinker snapt heel goed waarom dat is.
Wat je ook kan doen, maar ik weet niet of je dat wilt, kijk of er een whiskyclubje is in Dronten, of wellicht zijn er mensen na de proeverij geïnteresseerd in iets dergelijks. Of het kan ook met vaste klanten die regelmatig whisky drinken: Maar spreek af welke fles whisky je altijd voor hen op voorraad hebt, zij betalen de fles en een euro per consumptie. Daarnaast spreek je ook af welke prijs je vraagt aan andere klanten, daarvan krijg jij ook weer een euro per consumptie en de rest gaat naar de eigenaar (of club) van de fles.
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

If you're not living on the edge, you're taking up to much space.
Wouter1981 schreef:Nou vooruit.
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- edwinedje
- Forum goeroe

Beter laat dan nooit maareh...
Als je een Whisky kaart/menu gaat voeren zorg dan wel dat het correct op de kaart staat.
Ik ben zelf niet zo'n purist als sommige hier, maar als je sommige Typefouten ziet.
Als er Whisky in plaats van Whiskey staat kan ik daar nog wel overheen stappen als de Whisky niet de moneymaker is voor de gelegenheid.
Maar als je de namen/merken fout overneemt van het label op de fles gaat er iets mis.
Mocht je dan toch een aparte Whisky kaart gaat voeren word Whisky vs. Whiskey wel weer belangrijk.
De juiste landen, regio's, blend aanduidingen etc. etc. zijn dan ook weer van belang.
Aanvullen met de alcohol percentages, leeftijden, NAS Namen is een bonus.
Wat betreft de glazen en ijs betreft zou je een extra regel kunnen opnemen onder aan het menu.
Voorbeeld: Wij schenken onze Whisky in Glencairn glazen zonder ijs.
Als een klant dan liever een Tumbler met ijs wil kan hij dit aangeven.
Andersom kan ook, maar dan zal je toch vaker naar het alternatief worden gevraagd gok ik zo.
My two cents...

Als je een Whisky kaart/menu gaat voeren zorg dan wel dat het correct op de kaart staat.
Ik ben zelf niet zo'n purist als sommige hier, maar als je sommige Typefouten ziet.
Als er Whisky in plaats van Whiskey staat kan ik daar nog wel overheen stappen als de Whisky niet de moneymaker is voor de gelegenheid.
Maar als je de namen/merken fout overneemt van het label op de fles gaat er iets mis.
Mocht je dan toch een aparte Whisky kaart gaat voeren word Whisky vs. Whiskey wel weer belangrijk.
De juiste landen, regio's, blend aanduidingen etc. etc. zijn dan ook weer van belang.
Aanvullen met de alcohol percentages, leeftijden, NAS Namen is een bonus.
Wat betreft de glazen en ijs betreft zou je een extra regel kunnen opnemen onder aan het menu.
Voorbeeld: Wij schenken onze Whisky in Glencairn glazen zonder ijs.
Als een klant dan liever een Tumbler met ijs wil kan hij dit aangeven.
Andersom kan ook, maar dan zal je toch vaker naar het alternatief worden gevraagd gok ik zo.
My two cents...

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Sommige prijzen zijn niet te geloven hoor wat ze durven te vragen, zat de kaart even te lezen op het terras.
Laphroaig quarter cask €9,00 voor een glaasje
Heb uiteindelijk toch een cappuccino besteld en vanmiddag in de tuin zelf maar een QC ingeschonken
Laphroaig quarter cask €9,00 voor een glaasje
Heb uiteindelijk toch een cappuccino besteld en vanmiddag in de tuin zelf maar een QC ingeschonken
0 x
Nino schreef:Sommige prijzen zijn niet te geloven hoor wat ze durven te vragen, zat de kaart even te lezen op het terras.
Laphroaig quarter cask €9,00 voor een glaasje![]()
Dan wordt jij nooit meer bezopen in een kroeg als ik je vertel dat het bier ook minimaal 10x over de kop gaat

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Ik denk dat het aantal keren over de kop gaan niet direct het criterium is, maar meer de prijs voor een consumptie. Anders zou er niemand meer thee bestellen...
9 euro is idd veel, die zou ik ook lekker laten staan.
9 euro is idd veel, die zou ik ook lekker laten staan.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”