Onrechtmatigheden of troebelheid in (oude) whisky

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Onrechtmatigheden of troebelheid in (oude) whisky

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 07 Jan 2022, 08:39

goosebumps schreef:Ik reageer nog even omdat je mijn woorden verdraait. Ik zeg toch nergens "Troebel = kwaliteit". Troebel is "Eerder een blijk van kwaliteit" dan een blijk van slechte whisky.

Nee ik verdraai het niet :bigsmile het is ook niet ‘eerder een blijk van’ het heeft gewoon niks met kwaliteit te maken. Troebel en kwaliteit staan volledig los van elkaar, net als kleur en kwaliteit ;) We bedoelen niet hetzelfde. Jij koppelt het aan elkaar, ik koppel het los van elkaar :)

Kijk, als purist wordt ik ook blij van Schotse mist in m’n glas. Maar dat is omdat het iets zegt over de puurheid of natuurlijke vorm van de whisky. Zo dicht mogelijk bij ‘direct uit het vat’. Maar dat is iets anders dan kwaliteit.
2 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Onrechtmatigheden of troebelheid in (oude) whisky

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Jan 2022, 12:45

Waarbij ‘zo dicht mogelijk uit het vat’ al niet opgaat omdat de whisky in 99% van de gevallen al is aangelengd met water. Er zijn maar weinig whisky’s die CS onder de 46% zitten. Echt heel oud spul wellicht :bigsmile
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”