Single malts ipv JW Blue Label

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Matti
Moderator
Moderator

Re: Single malts ipv JW Blue Label

Ongelezen berichtdoor Matti » 19 Dec 2013, 13:58

Highland Park 18 is een alleskunner, dus die geeft idd weinig lijn. Maar de Macallan en Glenlivet hebben beide een grote invloed van Amerikaans eiken, dus misschien moet je het in die richting zoeken (wellicht met een beetje florale turfinvloed zoals bij de HP). Amrut is vrij kruidig, dus die kant zou ik niet opgaan. Misschien een jonge IB van Dailuaine of Dufftown? Of qua OB's: Clynelish, Old Pulteney, An Cnoc, Glencadam, Arran.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Single malts ipv JW Blue Label

Ongelezen berichtdoor totalatool » 19 Dec 2013, 14:15

Inderdaad, diezelfde overweging had ik ook. Het moet wel een OB zijn, dat "verkoopt" wat makkelijker. Ik zat net zelf al te denken dat een "standaard" Clynelish 14 wel eens een goede tip kan zijn. Je valt er qua prijs ook niet snel een buil aan.

Edit: zijn mandje is nu als volgt: Clynelish 14, Talisker 10 (hij had een 57 North gekozen en ik heb hem daarom aangeraden voor de helft van het geld eerst een 10 te proberen), en verder koos hij zelf nog een Glenlivet 18, en nog een Macallan 12 FO en HP 18 om de oude voorraad weer aan te vullen.

Het blijft leuk om dit soort ontdekkingstochten te volgen en er invloed op te hebben. Ik herinner me zijn opmerking van een jaar geleden nog dat whisky smerig was en dat die mening gebaseerd was op een Red Label. :)
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”