"Living bottle"
Re: "Living bottle"
Goed idee! Nu nog een 24/7 living-bottle-cam live-stream en je bent klaar 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Leuk dit! Ik ga denk ik beginnen met mn laatste restje Ardbeg 10yo en als ie bijna leeg is mn FG Gold Selection (lekkere blend, MacAllen/Highland Park als ik de fles moet geloven).
0 x
Nice! Zodra ik een lege fles heb, schenk ik van al mijn Schotse whisky's een dram of een halfje in de fles. Ben heel benieuwd...
Frank
Frank
0 x
Ik ben ook van plan om mijn eigen living bottle fles te maken. Ik vraag me alleen af of jullie ook bijv. bourbon mixen met single malt. M.a.w. mixen jullie alles door elkaar of alleensoort bij soort?
0 x
Pellie schreef:Ik ben ook van plan om mijn eigen living bottle fles te maken. Ik vraag me alleen af of jullie ook bijv. bourbon mixen met single malt. M.a.w. mixen jullie alles door elkaar of alleensoort bij soort?
Ik heb twee living bottles: 1 voor de peatbommetjes en 1 waar ik hoogstens niveautje Talisker in giet. Zo voorkom ik dat de laatstgenoemde een turfbom wordt. Ik zou er denk ik geen bourbon e.d. bij doen. Hoogstens grain whisky.
0 x
Ook niet mijn eerste gedachte om bourbon met single malt te mixen, maar aan de andere kant ben ik ook wel weer nieuwschierig wat daar uit komt qua smaak!
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Ik niet want ik wil dat mijn living bottle uiteindelijk een malt blend en geen blend wordt en al helemaal niet iets wat officieel geen eens een naam zou mogen hebben
Bij mij dus ook geen Ierse whiskey in de LB.
0 x
Ik beken, meermaals heb ik de doodzonde(tm) begaan: ik heb Bourbon met Single Malt scotch gemengd.
Werkt als een trein
Het geeft (heel algemeen gesproken) fruit-tonen, kruidigheid en vanille aan een blend.
Wel opletten: bourbon is over het algemeen zo sterk van smaak dat het al snel de subtielere whiskies overstemt.
p.s. in mijn living bottle zit van alles en nog wat, zelfs een klein beetje rum
Werkt als een trein
Wel opletten: bourbon is over het algemeen zo sterk van smaak dat het al snel de subtielere whiskies overstemt.
p.s. in mijn living bottle zit van alles en nog wat, zelfs een klein beetje rum
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Naar aanleiding van dit topic ben ik toch ook maar mijn eigen living bottle begonnen
Ik had nog een fles redelijk slechte blend staan (Whyte & Mackay Special) die ik toch niet echt meer dronk. Daar heb ik een restje - ik denk hooguit 20ml - Bowmore 12 in gedaan. Het was toch te weinig voor een dram en echt fantastisch vond ik 'm niet. Ik hoop dat ze elkaar leuk aanvullen. Die W&M was nog ongeveer 100ml ofzo, en het is een literfles. Dus er kan nog genoeg bij. Ik ben benieuwd hoe dit nu smaakt/ruikt en wat ik er in de toekomst nog meer bij kan gooien 

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik heb een paar keer op het punt gestaan om er ook mee te beginnen, temeer omdat ik (toen) een Vat 69 en een andere blend (ik weet begot de naam niet meer) in mijn kast had staan. Maar ik krijg het nog steeds niet over mijn hart om bv (ik zeg nu maar iets) het laatste 'kliekje' van een Caol Ila 26yo 1982 Duncan Taylor te mengen met het laatste drupje van een Ardbeg 1990 Taste Still.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

johan brugge schreef:Ik heb een paar keer op het punt gestaan om er ook mee te beginnen, temeer omdat ik (toen) een Vat 69 en een andere blend (ik weet begot de naam niet meer) in mijn kast had staan. Maar ik krijg het nog steeds niet over mijn hart om bv (ik zeg nu maar iets) het laatste 'kliekje' van een Caol Ila 26yo 1982 Duncan Taylor te mengen met het laatste drupje van een Ardbeg 1990 Taste Still.
Ik begrijp het helemaal daarom ben ik er ook (nog) niet aan begonnen

0 x
edwin1973 schreef:Ik begrijp het helemaal daarom ben ik er ook (nog) niet aan begonnen
Herkenbaar. Ik ben op veel gebieden nogal een purist en zo ook hier
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

johan brugge schreef:Ik heb een paar keer op het punt gestaan om er ook mee te beginnen, temeer omdat ik (toen) een Vat 69 en een andere blend (ik weet begot de naam niet meer) in mijn kast had staan. Maar ik krijg het nog steeds niet over mijn hart om bv (ik zeg nu maar iets) het laatste 'kliekje' van een Caol Ila 26yo 1982 Duncan Taylor te mengen met het laatste drupje van een Ardbeg 1990 Taste Still.
Ik denk daarom ook dat mijn Glen Grant 1992 Cellar Reserve of Talisker er niet in terecht zullen komen. Daar geniet ik tot de laatste druppel van
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”