Dit zijn werkelijk heerlijke zachte whiskey's met naar mijn ervaring behoorlijk wat fruit. Vooral appel is goed te proeven
Frank
Dit zijn werkelijk heerlijke zachte whiskey's met naar mijn ervaring behoorlijk wat fruit. Vooral appel is goed te proeven
Geert schreef:Een whisky met een soort kerstmissmaak die mij bij een slok doet denken aan zo'n winters tafereel.

Piet schreef:Geert schreef:Een whisky met een soort kerstmissmaak die mij bij een slok doet denken aan zo'n winters tafereel.
Hoewel ik bij een whisky-aroma ook wel eens aan "Christmascake" denk kan ik niet zeggen dat ik die dan met ons Kerstfeest associeer.
Maar als ik je begrijp zou ik zeggen dat je de whisky van HWF VBT-4 Sample-5 misschien zoekt. Moet je wel tot vanavond wachten tot de onthulling.
Wat voor mij ook in die richting zit qua smaaktype is de Aberlour a'bunadh, NAS, OB.
Dit zijn er natuurlijk maar twee maar zo zijn er heel veel... In elk geval lekkere "winter-whiskies".

Banzai schreef:of zo'n heerlijke Balvenie Tun1401 (batch 2 of 5). Ik denk dat ik die met de Kerst boven haal.
Mag ook een andere batch zijn ... hum, misschien moet ik dat ook aandurven... (5 of 8) 
Piet schreef:Banzai schreef:of zo'n heerlijke Balvenie Tun1401 (batch 2 of 5). Ik denk dat ik die met de Kerst boven haal.
Ai,..... dat lijkt me zeker een gepast KersttraktaatMag ook een andere batch zijn ... hum, misschien moet ik dat ook aandurven... (5 of 8)

Piet schreef:Banzai schreef:of zo'n heerlijke Balvenie Tun1401 (batch 2 of 5). Ik denk dat ik die met de Kerst boven haal.
Ai,..... dat lijkt me zeker een gepast KersttraktaatMag ook een andere batch zijn ... hum, misschien moet ik dat ook aandurven... (5 of 8)

duurde even voor ik het flesje open had gekregen maar na openen bam gelijk in your face. Leer en rook en heel snel daarna lekker zoet alsof ik in een oude chesterfield voor een open haard zat met een taartje. Een omschrijving die ik wel eens heb gelezen bij notes van bekende whiskyschrijvers.
Snel uitgeschonken in mijn W&M glencairn met dekseltje er op. Nog een keer ruiken, nu toch niet zoveel rook meer, maar wel dat lekkere taartje met toffee en appels. Maar ook een beetje boenwas en pure chocolade. Dan maar eens proeven. Smaak die ik wel een beetje verwachte, koffie en bittere chocolade. Erg prikkelend, peperig zelfs, ook in de neus, en gaat denk ik wel richting de 50% ABV of er voorbij. Na wat langer in het glas te hebben gezeten ruik ik nu ook toch wat turf. Beetje gezocht naar vergelijkbare notes en ik ben er twee tegen gekomen die perfect in het straatje passen op de kleur na. Toch doet dit mij besluiten te gokken op een Campbeltown: Glen Scotia of Longrow. 51% +/- 17yo. PS Als je hier van houdt dan is Flaming Heart ook een aanrader want er zijn behoorlijk wat overeenkomsten (al denk ik dat sample 1 wel gewoon een single malt is met een hoger ABV)

Geert schreef:Beste whisky liefhebbers,
Ik hou van de kerst! De donkere dagen, de lichtjes binnen, de traditione kerstboom, buiten koud en guur en binnen warm en knus. Afijn, ik zoek een whisky met een bepaalde smaak. De smaak van winterthee, stoofpeertjes, kaneel, dennenboom, etc. Een whisky met een soort kerstmissmaak die mij bij een slok doet denken aan zo'n winters tafereel.
Hebben jullie mooie suggesties? De Glendronach 15 yo komt wel dichtbij de smaak die ik zoek.
Ik hoor het graag van jullie!
Geert

Geert schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe! Welke Bowmore zouden jullie dan aanraden?

Geert schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe! Welke Bowmore zouden jullie dan aanraden?

sw_reijnders schreef:Geert schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe! Welke Bowmore zouden jullie dan aanraden?
ik zelf heb de bowmore 18yo in de kast
en wat ik ook een lekkere vond is deze
http://whiskybase.com/whiskies.php?merkid=4&whiskyid=19
de bowmore darkest
wat ik daarentegen wel jammer vind is de kleur.
het zal wel tussen mijn oren zitten, maar ik heb het idee dat ze er zoveel Caramel in kieperen dat de kleur bijna Oranje wordt.
Leuk voor straks 27-april koningsdag (als tegenhanger van oranjebitter)
Maar dat hoeft dus voor mij (echt) niet.
hoe staan jullie daar tegenover??
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten