Dyson81 schreef:Men wekt hier de indruk (diegene die een reactie plaatsen), dat zij zichzelf niet schuldig maken aan de actie welke men veroordeelt.
M.a.w. ik denk dat men sterk in de minderheid is als men nooit een fles koopt zonder hem te hebben geproefd, of de fles aan te kopen zonder deze absoluut niet door te verkopen.
Ik denk toch dat je wat zaken door elkaar haalt. Laat ik beginnen met wat jij noemt veroordelen van mensen omdat ze iets kopen wat ze niet geproefd hebben. Weet niet waar je dat hebt gelezen, maar ik veroordeel niemand op het kopen van een fles die ze niet (zelf) hebben geproefd. Dat doen we namelijk allemaal wel eens.
Wat ik gedaan heb (en nog steeds doe) is dat er mensen zijn die zo blij zijn als mijn zoon van 4 als de Sint wat in zijn schoentje heeft gedaan simpelweg omdat ze zijn ingeloot om een fles whisky van € 300 te
mogen kopen...
Kijk, dat je een fles whisky koopt van 300 euro zal je mij niet over horen, maar bijkans een vreugdedans maken omdat je iets mag kopen.. tsja.
En wat betreft flessen doorverkopen, ja, dat doe ik wel eens. Maar vaak onderling binnen m'n whisky matties en aan dezelfde prijs waar ik 'm voor heb verkocht. Maar een fles kopen puur en alleen met het doel deze met een paar jaar (of weken) te flippen voor het weet ik hoeveel voudige, nee, dat heb ik nog nooit gedaan en dat ga ik ook niet doen.
Waarbij ik de kanttekening maak dat het wel kan gebeuren dat een fles die ik heb toevallig zo veel in waarde is gestegen dat er een punt komt waarbij ik me af ga vragen of ie me dat waard is. Maar dat is in mijn ogen beslist niet hetzelfde als doelbewust flippen...