Als je dit topic onzin vindt Anton, kan je ook gewoon verder klikken en verder leven. Deze opmerking raakt echt kant noch wal en dient m.i. geen ander doel dan zinloos stoken. Focus je vooral op de topics die je wél leuk vindt zou ik zeggen, das leuker voor de sfeer
Wat is de kostbaarste (duurste) fles whisky die je bezit ?
Re: Wat is de kostbaarste (duurste) fles whisky die je bezit ?
Volledig eens met wat Barry zegt. Sterker nog de meeste mooie flessen gaan open en worden dan ook nog eens tegen aankoop aangeboden middels samples zodat er meer mensen mee kunnen genieten van zo’n mooie fles.
Als je dit topic onzin vindt Anton, kan je ook gewoon verder klikken en verder leven. Deze opmerking raakt echt kant noch wal en dient m.i. geen ander doel dan zinloos stoken. Focus je vooral op de topics die je wél leuk vindt zou ik zeggen, das leuker voor de sfeer
2 x
BarryM schreef:.. want laten we eerlijk zijn... hier komen pittige reacties op
Valt reuze mee (tot nu toe)

1 x
-
whisky4wood
- Senior

Zeker, over duurste flessen, ik ben wel nieuwsgierig naar de ratio op Whiskybase tussen aanschaf en “waarde”. Die van mij staat nu op 1,71. Voorbeeld (1250/730). Dat is “waarde” gedeeld door aanschaf over dichte flessen. Zoveel lucht zit er dus in. Zijn er meer die dit willen delen. Ben wel nieuwsgierig. Misschien apart draadje. Zo niet...ook goed.
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

whisky4wood schreef:Zeker, over duurste flessen, ik ben wel nieuwsgierig naar de ratio op Whiskybase tussen aanschaf en “waarde”. Die van mij staat nu op 1,71. Voorbeeld (1250/730). Dat is “waarde” gedeeld door aanschaf over dichte flessen. Zoveel lucht zit er dus in. Zijn er meer die dit willen delen. Ben wel nieuwsgierig. Misschien apart draadje. Zo niet...ook goed.
Interessant. Ik moet voor mijn inboedelverzekering de waarde verhogen, schrok van de waarde volgens WB maar de aanschafprijs zal zeer zeker lager uitvallen zal zo eens kijken.
0 x
Op WB zitten heel veel verzamelaars die voortdurend op zoek zijn naar linkjes van de allerduurste webshops (zoals feine-tropfen-online.de), want de 'waarde' is een gemiddelde van alle weblink-prijzen.
Als ik er een toevoeg, zoek ik meestal een lage, normale (door mij betaalde) en een hogere prijs op, maar er zijn er bij die alleen de absurde prijzen erop zetten.
Mijn ratio: ongeveer 2,0 (13.3317 tegen 6.617)
Als ik er een toevoeg, zoek ik meestal een lage, normale (door mij betaalde) en een hogere prijs op, maar er zijn er bij die alleen de absurde prijzen erop zetten.
Mijn ratio: ongeveer 2,0 (13.3317 tegen 6.617)
Laatst gewijzigd door Uridium op 07 Mar 2021, 19:03, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
whisky4wood
- Senior

Interessant, maar de bedragen zijn niet nodig hoor. De Ratio zegt genoeg of is leuk om te delen. Ik wist niet dat verzamelaars shoplinks zoeken met duurste prijzen, ik zoek namelijk de goedkoopste...ha! Vermelden van bedragen kan wel, maar kan weer bij anderen bijzondere reacties oproepen. Niet bij mij hoor, ik gun iedereen al het beste.
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Bij mij komt de ratio uit op 1,31 dus valt mee.....of tegen 
0 x
Interessante vraag
.
Mijn ratio is 1.78.
Ik ben benieuwd of je in die ratio terug kan lezen wanneer je met je WB collectie bent begonnen. Hoe eerder begonnen, hoe hoger de ratio lijkt mij.
Mijn WB collectie begon zo'n 5 jaar geleden.
. Mijn ratio is 1.78.
Ik ben benieuwd of je in die ratio terug kan lezen wanneer je met je WB collectie bent begonnen. Hoe eerder begonnen, hoe hoger de ratio lijkt mij.
Mijn WB collectie begon zo'n 5 jaar geleden.
0 x
- RolfvanderSteen
- Senior

Interessante benadering. Ik kom op 1,85 uit. Ik heb onlangs een aantal flessen opengemaakt, had de ratio vóór dat moment ook wel willen meten, ter vergelijking.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet veel waarde hecht aan de 'waarde' op WB - pun intended
Voor mij telt als waarde gewoon de laagste prijs waarvoor ik de whisky kan kopen, en dus niet het gemiddelde van alle prijzen die te vinden zijn.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet veel waarde hecht aan de 'waarde' op WB - pun intended
Voor mij telt als waarde gewoon de laagste prijs waarvoor ik de whisky kan kopen, en dus niet het gemiddelde van alle prijzen die te vinden zijn.
0 x
Mijn ratio ligt op 2.03
Waarbij moet worden opgemerkt dat ik bij 8 gekregen flessen de aanschafprijs niet heb vermeld. Totaal aantal vol is 79 stuks.
Waarbij moet worden opgemerkt dat ik bij 8 gekregen flessen de aanschafprijs niet heb vermeld. Totaal aantal vol is 79 stuks.
0 x
Mijn ratio boeit me niet. Alles gaat toch open of ik verkoop het op of onder aanschafwaarde dus who cares 

0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Nooit over nagedacht... Maar ik kom op 1,7
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
-
whisky4wood
- Senior

Cask1988 schreef:Mijn ratio boeit me niet. Alles gaat toch open of ik verkoop het op of onder aanschafwaarde dus who cares
Niemand, behalve dat de vraag puur uit interesse is bedoeld. De ratio zegt ook niets over reële waarde, maar misschien meer iets over de “gekte” in whiskyland. En weer leuke nieuwe gespreksstof.
3 x
whisky4wood schreef:Cask1988 schreef:Mijn ratio boeit me niet. Alles gaat toch open of ik verkoop het op of onder aanschafwaarde dus who cares
Niemand, behalve dat de vraag puur uit interesse is bedoeld. De ratio zegt ook niets over reële waarde, maar misschien meer iets over de “gekte” in whiskyland. En weer leuke nieuwe gespreksstof.
Was ook niet verkeerd opgevat hoor
0 x
-
whisky4wood
- Senior

Cask1988 schreef:whisky4wood schreef:Cask1988 schreef:Mijn ratio boeit me niet. Alles gaat toch open of ik verkoop het op of onder aanschafwaarde dus who cares
Was ook niet verkeerd opgevat hoorMn reactie is met een dikke knipoog
Ok. Top. Ik geef wiskunde dus ik vind dit soort statistiekjes gewoon leuk.
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”