Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen
Re: Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen
Bij drankdozijn waren 3 flessen Singleton of duffytown in de aanbieding voor 60 euro totaal. Ik had weinig complexe maar wel florale en fruitige speysiders verwacht, lekkere doordrinkers. Maar de Sunray, Tailfire en Spey cascade vallen me erg tegen. Met name de Tailfire wekt bij mij de indruk van een erg jonge en matige white spirit die met wood chips en kleurstof in erg weinig tijd in de fles is gestopt
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Mij viel de Glenglassaugh 21 yo 1e batch tegen, zeker voor de prijs die je er nu voor betaalt. Ik had veel meer houtinvloed verwacht, maar het geheel was erg vlak en weinig complex.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
'k had voor mijn pa als 'kadootje erbij' een fles Glen Moray Classic gekocht, en die is met Kerst ook gelijk open gegaan. Ik had hem niet eerder geproefd maar ik was met het beperkte budget vooral op de diverse recensies en smaaknotities afgegaan.
Ik ging dus 'open' mijn eerste dram in, maar hm... Vies is ie zeker niet, maar vond hem erg scherp en wat onrustig. Tussen die scherpe kantjes zit echt wel een goede smaak, maar in zijn geheel nipte hij niet heel gemakkelijk weg en dus viel ie toch wat tegen.
Als het een van mijn eerste whisky's was geweest had ik hem waarschijnlijk nog erg gewaardeerd, maar inmiddels toch al teveel verwend geraakt denk ik. Voor een tientje meer heb je al gelijk veel betere whisky's. (Sorry pa
)
Ik ging dus 'open' mijn eerste dram in, maar hm... Vies is ie zeker niet, maar vond hem erg scherp en wat onrustig. Tussen die scherpe kantjes zit echt wel een goede smaak, maar in zijn geheel nipte hij niet heel gemakkelijk weg en dus viel ie toch wat tegen.
Als het een van mijn eerste whisky's was geweest had ik hem waarschijnlijk nog erg gewaardeerd, maar inmiddels toch al teveel verwend geraakt denk ik. Voor een tientje meer heb je al gelijk veel betere whisky's. (Sorry pa
)
0 x
Nog altijd met stip op nummer 1.
Loch Lomond Single Malt
Loch Lomond Single Malt

0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

mer1973 schreef:Nog altijd met stip op nummer 1.
Loch Lomond Single Malt
Bedoel je de peated?
Heb dezelfde ervaring namelijk.
0 x
Rozenbankje schreef:mer1973 schreef:Nog altijd met stip op nummer 1.
Loch Lomond Single Malt
Bedoel je de peated?
Heb dezelfde ervaring namelijk.
https://www.whiskybase.com/whisky/18012 ... ingle-malt
Eerste malt die ik echt de riool in heb laten verdwijnen. Heb hem eerst wat maanden gegund om te ademen. Maar nee hoor, net of ik kattenpis dronk.

0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Die heb ik niet gehad, gelukkig maar denk ik.
https://www.whiskybase.com/whisky/18213 ... ond-peated
is ook het ontlopen waard.
https://www.whiskybase.com/whisky/18213 ... ond-peated
is ook het ontlopen waard.
0 x
Durf geen een Loch meer te proberen. Krijg op een keer een vieze smaak in mijn mond.
Die van jou kwam nog aan de 70 punten.
.
Had hem gekregen voor mijn verjaardag. Heb aan diegene gevraagd om volgende keer gewoon een kratje bier mee te nemen.
Die van jou kwam nog aan de 70 punten.
.Had hem gekregen voor mijn verjaardag. Heb aan diegene gevraagd om volgende keer gewoon een kratje bier mee te nemen.
1 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Toch nog sterk dat ze dan zoveel punten krijgen, niet?
70/100 van Rozenbankje en 65/100 van mer1973.
Moesten ze op school verschrikkelijke slechte examens belonen met 65 of 70 op 100 het zou nogal een feest zijn!
70/100 van Rozenbankje en 65/100 van mer1973.
Moesten ze op school verschrikkelijke slechte examens belonen met 65 of 70 op 100 het zou nogal een feest zijn!

0 x
Denk dat als je als dist. op WB tussen de 60 en 70 punten scoort met jou whisky, dat je niet blij hoeft te zijn.
Op school was ik er wel blij mee.
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

mer1973 schreef:Denk dat als je als dist. op WB tussen de 60 en 70 punten scoort met jou whisky, dat je niet blij hoeft te zijn.
Misschien moeten ze dan toch maar eens de schaal of verhoudingen aanpassen als 60 op 100 afschuwelijk is.
In principe blijft de verhouding hetzelfde hé
0 x
nigel_tufnel schreef:mer1973 schreef:Denk dat als je als dist. op WB tussen de 60 en 70 punten scoort met jou whisky, dat je niet blij hoeft te zijn.
Misschien moeten ze dan toch maar eens de schaal of verhoudingen aanpassen als 60 op 100 afschuwelijk is.
In principe blijft de verhouding hetzelfde hé
Klopt maar op school haalde je ook wel eens een 10.
Top whisky's krijgen hier ook geen 100 punten. Een topper blijft ook steken begin de 90 punten.
Maar wij als whisky genieters weten wat het betekend als een whisky 70,80 of in de 90 punten krijgt. En daar gaat het toch om.
2 x
Ik heb het vreselijke genoegen gehad om met "Hong Thong whisky'' kennis gemaakt te hebben. Dit is zo'n typische whisky die uit de krochten van hel is ontsnapt, puur om mensen te zieken. Het lijkt eerder op rum dan whisky en zelfs dan is het nog een belediging...
0 x
The Idea is not to live forever, but to create something that will.
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

In de categorie werkelijk niet te zuipen: Bunnahabhain 2000 MoS
https://www.whiskybase.com/whisky/67430 ... n-2000-mos
Neus en initiële smaak is nog wel in orde, maar na het doorslikken..., gatverdamme, eikenhout wat heeft liggen rotten in Marmite. Zo smerig dat je snel nog een slok neemt. Maar ja, uiteindelijk moet je die ook doorslikken. Deze misbotteling van MoS drukt met gemak de Frysk Hynder en de Finlaggan CS van de eerste 2 posities tot nu toe.
https://www.whiskybase.com/whisky/67430 ... n-2000-mos
Neus en initiële smaak is nog wel in orde, maar na het doorslikken..., gatverdamme, eikenhout wat heeft liggen rotten in Marmite. Zo smerig dat je snel nog een slok neemt. Maar ja, uiteindelijk moet je die ook doorslikken. Deze misbotteling van MoS drukt met gemak de Frysk Hynder en de Finlaggan CS van de eerste 2 posities tot nu toe.
1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Ooh normaal zijn de bottelingen van MoS toch goed te drinken... Des te vervelender omdat hij niet goedkoop zal zijn geweest...
EDIT zie de prijs nu. Zonde... Er zijn wel mensen die blijkbaar van in marmite gedoopt eikenhout houden (zie rating van 92 punten)
EDIT zie de prijs nu. Zonde... Er zijn wel mensen die blijkbaar van in marmite gedoopt eikenhout houden (zie rating van 92 punten)

0 x
Affirmanti incumbit probatio
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”