@JayDie, ja inderdaad. Meestal tik ik die Dimple binnen tijdens inkopen in Kaufland. Dit keer echter heb ik de Dimple bij Gall&Galll aangeschaft omdat ik toevallig die aanbieding zag staan. Voor 30 EUR heb je mooi 2 drie-hoekige glaasjes erbij. Erg leuk. Komt niet zo vaak voor dat je iets echt lekker vind terwijl het ook nog relatief goedkoop is...
Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
JackDanielsNo.7
- Nieuwkomer

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
@DropKick, wat een luxe om aan meerdere whisky´s te kunnen nippen op een avond. Dimple is een prima smaakmaker wat dat betreft: smaakt altijd naar meer...
Heb ook vaker gehoord dat die Ardbeg Alligator echt wel een (smaak)volle whisky is. Denk dat ik deze toch maar eens een keertje moet gaan aanschaffen...
@JayDie, ja inderdaad. Meestal tik ik die Dimple binnen tijdens inkopen in Kaufland. Dit keer echter heb ik de Dimple bij Gall&Galll aangeschaft omdat ik toevallig die aanbieding zag staan. Voor 30 EUR heb je mooi 2 drie-hoekige glaasjes erbij. Erg leuk. Komt niet zo vaak voor dat je iets echt lekker vind terwijl het ook nog relatief goedkoop is...
0 x
JackDanielsNo.7 schreef: Heb ook vaker gehoord dat die Ardbeg Alligator echt wel een (smaak)volle whisky is. Denk dat ik deze toch maar eens een keertje moet gaan aanschaffen...
Houd er wel rekening mee dat dit een behoorlijk geturfde Islay whisky is.... in je voorstelrondje zie ik daarover niets. Je moet daar wel van houden. Voordat je een hele fles koopt wellicht eerst even ergens proeven of een sample proberen (of een andere geturfde Islay, en dat zijn ze bijna allemaal). Een milder begin is dan de b.v. de Talisker
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik vind hem toch minder geturfd dan de andere Ardbeg edities. Lees anders eens de notitie op Onversneden.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Bowmore 16 (port matured). Valt me ondanks de mooie neus toch wat tegen. Invloeden van wijn en port op Bowmore lijkt niet mijn ding te zijn. Ik ben nog zoekende naar wat het juist is.
0 x
Ik zit momenteel een echte, heuse topwhisky te drinken: namelijk een Port Dundas 38yo - 1973 van Octave(Duncan Taylor), cask # 600952. Dit is 'n kompleet feest en ik voel me dan ook 'n bevoorrecht mens als je zoiets mag én kan drinken! Gekocht tijdens WitC(Whisky in the Church) te Loosduinen, 'n mooie geste van A. van Zuylen aan Jean-Marie Putz! Deze hoort zeker op 'n hoge plaats in mijn top tien 
0 x
Gisterenavond een Springbank 18 (2010 release) opgemaakt. Ruim een jaar over gedaan. Heerlijke whisky.
0 x
JackDanielsNo.7 schreef:@DropKick, wat een luxe om aan meerdere whisky´s te kunnen nippen op een avond. Dimple is een prima smaakmaker wat dat betreft: smaakt altijd naar meer...Heb ook vaker gehoord dat die Ardbeg Alligator echt wel een (smaak)volle whisky is. Denk dat ik deze toch maar eens een keertje moet gaan aanschaffen...
Ja, is een lekkere luxe inderdaad! Ik probeer altijd een voorraad van een fles of 10 te hebben (zijn er nu iets meer) voor de variatie. Het spul bederft immers toch niet.
Alligator is prima spul, je moet je alleen afvragen of hij je 70-80 euro waard is. Daar twijfel ik zelf nog een beetje over, ondanks dat ik een Islay-liefhebber ben.
Gisteren trouwens een Islay-tasting bijgewoond. Erg leuk (en lekker).
Alle 8 de distilleries kwamen aan bod:
- Bunnahabhain ‘Darach Ùr : leuk als milde whisky om te starten, maar ik was niet onder de indruk
- Bruichladdig 17 YO Rum Cask : Erg lekker, maar ook erg zoet. Geen whisky voor ieder moment maar wel interessant
- Bowmore 18 : Smaakt helegaar niet als de jonge Bowmores. Prima whisky, maar niet heel memorabel
- Kilchoman Spring 2010 : Toch eens een keer een Kilchoman gaan aanschaffen, zeer goeie whisky voor een 3-4 jaar!
- Caol Ila Cask Strength : Even bikkelen deze, met ruim 61%. Lekker, maar misschien iets teveel van het goede.
- Laphroaig Triple Wood : Deze komt op mijn aanschaflijst, een fruitige Laphroaig. Deed me een beetje denken aan de QC
- Lagavulin DE 2010 : Weer een topper van Lagavulin, maar ik vond hem niet beter dan de 16. Had op een hoger ABV gemogen!
- Ardbeg Corryvreckan: Heerlijke Ardbeg! Maar, de prijs in acht nemend, niet bijzonder genoeg om nog naast de Alligator aan te schaffen. Als ik die niet gehad had, dan waarschijnlijk wel!
Tussendoor nog een Glenfarclas 105 gescoord toen ik een misrekening maakte in de Proof/ABV. Om aan te tonen dat 100 proof 57% is, en niet zoals ik dacht 46% (+/-), werd mij de Glenfarclas voor gezet (105 proof, 60%). Tja, dan moet je ook even proeven

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Gisteravond een halve sample Singleton of Dufftown 12 gehad. Ik ben nog niet 100% van mijn verkoudheidje af (hij is hardnekkig maar heeft nooit doorgezet), maar mijn eerste associatie toen ik hem rook was lijm. Dat kon ik daarna niet meer echt van me afschudden...
Over een tijdje nog maar eens proberen.
Over een tijdje nog maar eens proberen.
0 x
Dropkick schreef:Tussendoor nog een Glenfarclas 105 gescoord toen ik een misrekening maakte in de Proof/ABV. Om aan te tonen dat 100 proof 57% is, en niet zoals ik dacht 46% (+/-), werd mij de Glenfarclas voor gezet (105 proof, 60%). Tja, dan moet je ook even proeven
Lichte deviatie van het onderwerp, maar 100 proof (de amerikaanse standaard, niet de archaïsche britse) is toch gewoon 50% (als in, delen door 2)?
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Matti schreef:Dropkick schreef:Tussendoor nog een Glenfarclas 105 gescoord toen ik een misrekening maakte in de Proof/ABV. Om aan te tonen dat 100 proof 57% is, en niet zoals ik dacht 46% (+/-), werd mij de Glenfarclas voor gezet (105 proof, 60%). Tja, dan moet je ook even proeven
Lichte deviatie van het onderwerp, maar 100 proof (de amerikaanse standaard, niet de archaïsche britse) is toch gewoon 50% (als in, delen door 2)?
Klopt, in dát deel van de discussie had ik wél gelijk, hahaha.
0 x
Twee kwartiertjes geleden 'n The Macallan 1990 21yo CWC Pedro Ximenez Cask # 1007 ingeschonken en ik denk er nog steeds hetzelfde over: 'n dijk van 'n whisky. Is al bijna niet meer te koop.
Laatst gewijzigd door I_SPEY op 17 Nov 2011, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ha, die heb ik ook mogen proeven dmv een sample van een goede (whisky)vriend. Inderdaad een hele goeie whisky, al had er van mij nog een tikje turf mogen in zitten.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
johan brugge schreef:Ha, die heb ik ook mogen proeven dmv een sample van een goede (whisky)vriend. Inderdaad een hele goeie whisky, al had er van mij nog een tikje turf mogen in zitten.
Ik ben 'n fervent peat- lover, maar 't hoeft ook weer niet overal in, toch
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”