Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Bruichladdich Sixteen, First Growth – Cuvée
Gisteren tijdens een proeverij van de SeaBottom Whisky Club de Sixteens-range kunnen vergelijken.
6 X Bruichladdich 16y0, 46%.
Finished op: Château Lafite Rothschild, Château Latour, Château Margaux, Château Haut-Brion, Château Lafleur Pomerol, Château d’Yquem.
Hoewel allemaal van een zelfde smaaktype, toch wel verschillend.
6 X Bruichladdich 16y0, 46%.
Finished op: Château Lafite Rothschild, Château Latour, Château Margaux, Château Haut-Brion, Château Lafleur Pomerol, Château d’Yquem.
Hoewel allemaal van een zelfde smaaktype, toch wel verschillend.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Dutch-Drammer
- Senior

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteren op een feest lekkere Clynelish gedronken maar nu heb ik twee glaasjes voor me,
een met Nikka from the Barrel en
een met White Oak blend
die ga ik nu vergelijken
De White Oak krijgt zijn eerste N&T van me daarna de vergelijking
een met Nikka from the Barrel en
een met White Oak blend
die ga ik nu vergelijken
De White Oak krijgt zijn eerste N&T van me daarna de vergelijking
0 x
-
John_Whisky
- Actief lid

Re: Imperial Distillery, Speyside
Piet schreef:Drummerboy65 schreef:...Ik had tot afgelopen zaterdag nog nooit gehoord van Imperial
Imperial is al vanaf 1998 gesloten (Mothballed) en in 2005 aangekocht door Pernod Ricard .
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het geheel behoorlijk in verval is en het nog maar de vraag is of deze ooit weer in productie zal gaan.
Maar kennelijk ligt er nog al wat voorraad
Klopt. Ik heb imperial een tijdje geleden ontdekt met een Cask Strenght uitgave van GM. Zeer bloemig en subtiel, erg lekker. Gekocht in Duftown in Schotland, en voor de zekerheid toen maar meteen een tweede gekocht!
Ik heb de Ultimate Imperial ook zien staan en kon de verleiding ook niet weerstaan. Gecombineerd met een (bekende) Mortlach van F&F was het een zeer vruchtbare middag bij de Druiventuin!
0 x
-
liefmans
- Senior

Gisteren avond mijn laatste restje Laphroaig straight from the wood (green stripe) vergeleken met de nieuwste cairdeas versie (the ileach edition). De ncairdeas ileach is zeker geen slechte whisky maar haalt het totaal niet in vergelijking met de green stripe.
Vandaag omwille van een regenachtige middag maar eens in mijn sample doos gerommeld, in volgorde:
Glenlivet 11y 43% - milano whisky festival
Glenglassaugh 21y 46% - OB
Teaninich 27y 50,7% - Bladnoch forum
Old Pulteney 1991 15y CS 54,9% - OB
Glenmorangie Astar 57,1% - OB
Glenlossie 96-09 56,1% - BBR
Glenlivet 1977-2010 50% - OMC
Geen echt thema, meer iets van relaxed en genietend wat samples leegmaken, moet ook gebeuren.
Tussendoor als hapje tiramisu gemaakt met aberlour 10y.
Vandaag omwille van een regenachtige middag maar eens in mijn sample doos gerommeld, in volgorde:
Glenlivet 11y 43% - milano whisky festival
Glenglassaugh 21y 46% - OB
Teaninich 27y 50,7% - Bladnoch forum
Old Pulteney 1991 15y CS 54,9% - OB
Glenmorangie Astar 57,1% - OB
Glenlossie 96-09 56,1% - BBR
Glenlivet 1977-2010 50% - OMC
Geen echt thema, meer iets van relaxed en genietend wat samples leegmaken, moet ook gebeuren.
Tussendoor als hapje tiramisu gemaakt met aberlour 10y.
0 x
Verrassing; ik had nog een klein heupflesje met Port Askaig - cadeau gedaan en wel even wat teruggebietst van broerlief... Ben dat nu heerlijk aan het leegnippen.
En direct maar even op m'n wishlist gezet!

En direct maar even op m'n wishlist gezet!

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Lagavulin 12yo 5th release. Echt heel lekker, wat zoet ook. Ik vind deze (en de 7th release) veel beter dan de 9th release.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- Squat 'N Oats
- Senior

Ben nu mijn Johnnie Walker double black aan het proeven, eerst begonnen met een Gelnfiddich 12 yo. Deze was zeker een stuk toegankelijker. De eerste indruk van de DB is erg rokerig/houterig, een beetje als een gedoofd kampvuur. Maar na een aantal minuten staan en een paar slokken komt er ook wat meer vanille in naar boven. Maar de charcoal is duidelijk aanwezig
-Niels-
-Niels-
0 x
Een sampletje Littlemill van The Whisky Agency (1989/2011) uit een refill sherry hogshead op 51,3%
Erg lekker.
Erg lekker.
0 x
Glengoyne 10YO 46%
Arran Pomerol finish
Glemorangie Original.
Het was een fijne avond.
Arran Pomerol finish
Glemorangie Original.
Het was een fijne avond.
0 x
Net genuttigd 5 Amruts in een twittertasting, leuke en over het algemeen hele mooie whisky. De whisky's waren:
- Amrut Single Malt 4yo 46%
- Amrut Intermediate Sherry 57,1%
- Amrut Mystery > 62%
- Amrut Fusion 50%
- Amrut Peated
De mystery is een whisky die zo voor de kerst uitkomt, voor Nederland zullen er ca 60 flessen beschikbaar zijn, meer is er niet van bekend, ook de naam niet! . Dit was trouwens ook direct de meest bijzondere whisky van deze avond. De Single Malt was voor mij de minste maar zou toch laag 80 punten scoren, de mystery heb ik voorlopig genoteerd op 93, de samples waren verstrekt door Amrut.
- Amrut Single Malt 4yo 46%
- Amrut Intermediate Sherry 57,1%
- Amrut Mystery > 62%
- Amrut Fusion 50%
- Amrut Peated
De mystery is een whisky die zo voor de kerst uitkomt, voor Nederland zullen er ca 60 flessen beschikbaar zijn, meer is er niet van bekend, ook de naam niet! . Dit was trouwens ook direct de meest bijzondere whisky van deze avond. De Single Malt was voor mij de minste maar zou toch laag 80 punten scoren, de mystery heb ik voorlopig genoteerd op 93, de samples waren verstrekt door Amrut.
0 x
Een sample van de 13 jaar oude Bunnahabhain van Kintra.
Een bijzonder stevige dram.
Een bijzonder stevige dram.
0 x
Thuis van een alcoholvrije bijeenkomst op m'n werk (moest nog een half uur rijden...)
Nu genieten van een Cooper's Choice Clynelish 1997.
Weekend!!!!
Nu genieten van een Cooper's Choice Clynelish 1997.
Weekend!!!!
0 x
Net een Coal Ila 12yo als opwarmertje op... En daarna lang voor de kast staan dralen - vanavond gekozen voor de Laphroaig van First Cask (WIN). Lekkerrrr.

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”