Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 20 Aug 2011, 15:58

Pas de nieuwe Laffie 21y op van Whisky Agency. Helemaal niet mis mee. Gisteravond de nieuwe HP 27y van zelfde bottelaar gehad. Was wat vlakjes. Zal hem over een tijdje nog eens proberen. DE GG (Glen Grant) 72 beviel me wel uitstekend. Heerlijke sherry rijping, maar niet te houterig. Mooi rood fruit en wat kruidigheid. En ook erg blij weer met de nieuwe Caper uit het uitsekende distilaat van nov 72. Vrijwel alle capers uit dat disti9laat bevallen me zeer goed. Zo ook deze DT botteling, 38y, cask 7440
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 20 Aug 2011, 18:35

Gisteren een klein drammetje Laphroaig Quarter Cask en nog een 12yo Speyside single malt van Delhaize. Ik proef nog altijd die Glenfiddich met een klein beetje Balvenie er tussen (dat honingachtige).

:offtopic
Tjee, Teun. Wat een manier van schrijven, zeg! Al die verbasterde afkortingen ... Doe je dit met opzet? Ik heb je post twee keer moeten lezen om alles fatsoenlijk te begrijpen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Bouncer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Bouncer » 20 Aug 2011, 21:08

Heb net op:
Clontarf Single Malt (zoet en kruidig - :duimop - beter dan ik had verwacht)

Schenk net in:
Tomatin 18 (Sherry Cask Finished :smullen )
0 x
Afbeelding
“There are 2 things a Highlander likes naked , and the other one is Malt Whisky” (Sir Robert Bruce Lockhart)

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Aug 2011, 10:33

Gisteravond eerst een Highland Park 11yo - Provenance for IWS maar die kon me niet echt bekoren. Toen een Ardmore Traditional Cask, maar die evenmin... Was gewoon geen goede avond voor Whisky voor me...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 21 Aug 2011, 11:35

JayDie schreef:Gisteravond eerst een Highland Park 11yo - Provenance for IWS maar die kon me niet echt bekoren. Toen een Ardmore Traditional Cask, maar die evenmin... Was gewoon geen goede avond voor Whisky voor me...

Hoi John, ik las deze post van jou, terwijl ik achter de identiteit van jouw ongelabelde whisky trachtte te komen, maar 't is nog verduveld moeilijk, hoor! Hij is lekker, héél licht rokerig, ietsie pietsie olieachtig, 40% tot 43%, misschien wel 46%(neus!), niet té zoet, smaak vervaagt snel, jammergenoeg, maar gewoon lekker, géén moeilijke whisky om 't zomaar 'ns te zeggen.

1. Ardmore TC? 2. BenRiach?(zou mij ten zeerste verbazen!-kan ook niet?) 3. Of toch de UD Blairmhor?
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Aug 2011, 11:43

I_SPEY schreef:
JayDie schreef:Gisteravond eerst een Highland Park 11yo - Provenance for IWS maar die kon me niet echt bekoren. Toen een Ardmore Traditional Cask, maar die evenmin... Was gewoon geen goede avond voor Whisky voor me...

Hoi John, ik las deze post van jou, terwijl ik achter de identiteit van jouw ongelabelde whisky trachtte te komen, maar 't is nog verduveld moeilijk, hoor! Hij is lekker, héél licht rokerig, ietsie pietsie olieachtig, 40% tot 43%, misschien wel 46%(neus!), niet té zoet, smaak vervaagt snel, jammergenoeg, maar gewoon lekker, géén moeilijke whisky om 't zomaar 'ns te zeggen.

1. Ardmore TC? 2. BenRiach?(zou mij ten zeerste verbazen!-kan ook niet?) 3. Of toch de UD Blairmhor?

Pfieuw... als je zelfs die Blairmhor in gedachte neem zou het wel een hele goede blend zijn, voor maar EUR 10,-! :gnif Ik zal je niet langer in spanning houden: het is de Ian Macleod's Six Isles Pomerol Finish, 46%!
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 21 Aug 2011, 11:53

JayDie schreef:
I_SPEY schreef:

Pfieuw... als je zelfs die Blairmhor in gedachte neemt zou het wel een hele goede blend zijn, voor maar EUR 10,-! :gnif Ik zal je niet langer in spanning houden: het is de Ian Macleod's Six Isles Pomerol Finish, 46%!
Oké, maar voor mijn gevoel zit ik er qua whisky niet zo erg veel naast ;) Wel 'n UD. :lol: Your turn!
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

chrisb
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor chrisb » 21 Aug 2011, 12:16

gisteren even bij de vuurkorf buiten genoten van Jameson 12y special reserve
makkelijk te genieten

weet alwel dat het volgend weekend een HP 25y avondje gaat worden... (nieuwe bottle en oude bottle test kwa smaak)
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 21 Aug 2011, 13:00

Gisteren op:
- Blairmhor 8yo blended malt. Licht, beetje fruitig en wat bitter op de finish.
Leuke dram voor weinig knaken. [meer info]

- Exclusive Malts Benromach 'Glenmosset' 1999. Oei, zwavel! :vies Door de zwavel heen proefde ik toch nog een beetje Benromach-typisch cederhout. Met een plens water was de zwavel nog wel wat te temmen, maar wat zonde! Conclusie: toch maar eens kappen met aanschaffen van ongeproefde/karig gerecenseerde single cask first fill sherry whisky's: als ik een deurstopper of deegroller wil kan ik die wel goedkoper krijgen.

Plan voor vanavond: Glenfarclas deathmatch. 15 vs. 175.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Dutch-Drammer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dutch-Drammer » 21 Aug 2011, 16:53

net mijn tweede fles Laphroaig Quarter Cask geopend een een dram ingeschonken.
de smaak van deze QC is voor zover ik proef hetzelfde als de vorige fles.
Zoals verwacht, want deze 2e fles heb ik aangeschaft omdat de eerste ( aangeschafte ) mij zo goed beviel.
waarschijnlijk dus beide flessen van dezelfde batch.

In ieder geval een heerlijke medicinale whisky die mij doen denken aan oude betegelde ziekenhuizen van zo'n 40 jaar geleden
doordat ik jodium en carbol als eerste "neus "indrukken krijg.

vanavond na het eten neem ik er nog een, en rond dan de dag af met een Lagavullin 16
0 x
Afbeelding
Friend of Laphroaig & Member of The Ardbeg Committee

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 21 Aug 2011, 22:21

Mijn eerste glas was een Amrut cask strength 61.8 % (van 2010) gevolg door een Ledaig 2001 Daily Dram. Terwijl de eerste gewoon een goede whisky is, gaat mijn voorkeur heel duidelijk uit naar de Ledaig. Met een scheutje water erbij komt hij helemaal los en verandert hij in een complexloze, lekkere dram.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

OJH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OJH » 22 Aug 2011, 18:01

gisteravond genoten van een spice tree, wat een enorm fijne whisky is dit toch. En een springbank Jazz, met een goede plens water ook erg lekker.
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 22 Aug 2011, 21:48

Mezelf net een Balvenie Signature ingeschonken :Slainte
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 22 Aug 2011, 21:58

Vanavond, met die warme, klamme weer, een Signatory North Britsh Single Grain ingeschonken, on the rocks. Brrrrr.... nee, niet dat het te koud was, maar dat was niet echt te drinken! Ik ben voorlopig weer genezen van Whisky-on-the-Rocks! :nono

Had dat ooit eerder met een Bushmills Original on-the-rocks... :vies Je zou zeggen dat de kou de smaak laat afnemen, maar er komen dan wel minder aangename smaken voor terug!
0 x

wilchos
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor wilchos » 24 Aug 2011, 21:53

kijken naar twente, daarbij gaat een laatste resje mortlach van ultimate sherry but 1990/2009, en wat Auchentoshan Three Wood en wat glenfarclas 8y. What would i say; morlach > lost power, Auchentoshan Three Wood > sherry warm zwoel verleidelijk, G 8y > goed genoeg. Alles bij elkaar: Goed voor een woensdag avond.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”