Cor - Vinabc schreef:sch@ker schreef:Ik weet niet of op deze plaats uitsluitend positieve ervaringen worden gemeld, maar soms ben je enthousiast en soms niet. Ditmaal was het het laatste:
Flesje geopend, drammetje ingeschonken en geproefd. Wel lekker (hooguit 88/100) maar voor die prijs?
Niet dat ik daar wakker van lig maar het vermelden waard. Heb geen idee hoe de prijzen bij Nederlandse slijters tot stand komen maar om en nabij 100 euro zou ik een redelijke prijs vinden voor deze 10 jarige Bunna: Wb 140485
PS Krijg zondag bezoek, zal mij benieuwen wat die er van vind(t)en![]()
Heb gelukkig nog iets anders achter de hand
Hoe de prijs bij de slijter tot stand komen komt is geen hogere wiskunde; inkoop x ? Daar wijkt deze niet in af. Deze wordt niet ruimer gecalculeerd dan andere.
Deze scoort vooralsnog goed 89 punten en imho dan een verrekes goede whisky. Heb m niet geproefd, ga dus blind op de beoordelingen af.
Als ik vroeger op school met een 8.9 er af was gekomen, had mijn moeder toch iets rustiger geslapen dan zoals ik het nu heb gedaan
Helder Cor,
Ik beweer ook niet dat de professionals hier bij het op de markt zetten van hun flessen met een scheef oog kijken naar de scores op bijv. Whiskybase. Het enige, wat ik zeg is dat ik hem gewoon te duur vind voor wat ie te bieden heeft: 10 jaar en een krappe 88'er. Als ik dit bovendien vergelijk met mijn Benrinnes (Wb136665) die ik een paar weken terug van MoM heb betrokken voor ca. 100 euro ex. vk, ook een Adelphi, met zelfs "slechts" 257 flesjes opbrengst, dan is het voor mij duidelijk dat er iets niet klopt. Maar ik ben een leek hoor op dit prijsgebied. Trouwens de Bunna is in Duitsland een stuk goedkoper, zelfs als ik de verscheping meereken, kom je nog een stuk lager uit dan waarvoor hij hier in Nederland wordt aangeboden.
Dat was ie. Groet, Herman

Zoetermeer misschien?