WhiskyDudes schreef:Reichenbach schreef:Je hebt ook lijmsnuivers; die kunnen een stoot oplosmiddel, aceton en Velpon wel waarderen. Ieder zijn smaak.
Daar sla je de spijker op de kop; exact waarom alleen dat balkje naar rechts schuiven voor de puntjes en op naar de volgende dram voor mij geen enkele toegevoegde waarde heeft. Ik lees liever wat iemand waarvan ik weet dat het geen whisky pannenkoek is er van vindt.
Natuurlijk heeft een review meer waarde dan alleen een score, maar dat vind ik voor deze dram niet het punt. Henri, een van de meest ervaren 'balkjesschuiver' van dit forum en whiskybase scoort hem 89 punten, en ook Nickolaas zegt hem lekker te vinden. Arthur vind hem juist niet te hachelen, en dat onderbouwt hij. Maar alledrie zijn gewaardeerde forumleden die hun whisky kennen, en wiens oordeel ik serieus neem. Bij deze dram is dat oordeel bijzonder uiteenlopend. En dat is het mooie whisky, de ervaring is subjectief. Je hebt drinkers met een turfallergie, een zwavelallergie, en dus ook een lijmallergie

Wat de een offnotes vindt, kan de ander juist waarderen. Maar zou ik na Arthurs review zonder zelf eerst te hebben geproefd een fles kopen... zeker niet! Maar ben nu wel nieuwsgierig ben geworden hoe die smaakt.