Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 03 Feb 2023, 08:45

Reichenbach schreef:Je hebt ook lijmsnuivers; die kunnen een stoot oplosmiddel, aceton en Velpon wel waarderen. Ieder zijn smaak.

Daar sla je de spijker op de kop; exact waarom alleen dat balkje naar rechts schuiven voor de puntjes en op naar de volgende dram voor mij geen enkele toegevoegde waarde heeft. Ik lees liever wat iemand waarvan ik weet dat het geen whisky pannenkoek is er van vindt.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Koning » 03 Feb 2023, 11:03

WhiskyDudes schreef:
Reichenbach schreef:Je hebt ook lijmsnuivers; die kunnen een stoot oplosmiddel, aceton en Velpon wel waarderen. Ieder zijn smaak.

Daar sla je de spijker op de kop; exact waarom alleen dat balkje naar rechts schuiven voor de puntjes en op naar de volgende dram voor mij geen enkele toegevoegde waarde heeft. Ik lees liever wat iemand waarvan ik weet dat het geen whisky pannenkoek is er van vindt.

Natuurlijk heeft een review meer waarde dan alleen een score, maar dat vind ik voor deze dram niet het punt. Henri, een van de meest ervaren 'balkjesschuiver' van dit forum en whiskybase scoort hem 89 punten, en ook Nickolaas zegt hem lekker te vinden. Arthur vind hem juist niet te hachelen, en dat onderbouwt hij. Maar alledrie zijn gewaardeerde forumleden die hun whisky kennen, en wiens oordeel ik serieus neem. Bij deze dram is dat oordeel bijzonder uiteenlopend. En dat is het mooie whisky, de ervaring is subjectief. Je hebt drinkers met een turfallergie, een zwavelallergie, en dus ook een lijmallergie :lol: Wat de een offnotes vindt, kan de ander juist waarderen. Maar zou ik na Arthurs review zonder zelf eerst te hebben geproefd een fles kopen... zeker niet! Maar ben nu wel nieuwsgierig ben geworden hoe die smaakt.
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 03 Feb 2023, 11:20

deze balkjesschuiver zegt dat het echt een hele dikke prima inver is..
avond na de eerste keer proeven, nogmaals geproefd samen met wilfred (wantswhisky) en we kwamen wederom tot dat oordeel
1 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 03 Feb 2023, 16:24

Ik heb m er ook nogmaals bijgepakt en wederom… :SadHead smaken verschillen óf er zit iets in waar mijn papillen overgevoelig voor zijn maar ik vind hett echt hè-le-maal k*t.
0 x
Afbeelding

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 03 Feb 2023, 16:33

Ik heb hier nog een sample van staan. Ben heel benieuwd aan het worden… maar eens proberen.
0 x

francken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor francken » 03 Feb 2023, 17:51

Cask1988 schreef:De teeeeering. Normaal post ik hier niks maar nu wel. Namelijk om jullie te waarschuwen. Ik heb waarschijnlijk een van m’n meest vage, vreemde drams gehad die qua smaakprofiel echt nergens op lijkt te slaan. Het moet een refill Butt zijn, nou dan vraag ik me echt af wat ze daarop hebben laten rijpen hiervoor. Chemische stoffen of seconde lijm bij Bison ofzo? Blijf hier vooral ver vandaan. Als je een fles hebt: zsm cashen. Als je de pech van een open fles hebt: overgieten in je lege fles HG schimmel en weer plekken reiniger. Perfect voor toepassingen in de badkamer :HitHead

North British 1988 PST

In het begin vond ik grains best wel lekker. Nu vind ik vaak grain whisky niet meer te nassen. Net zoals peat. Zal het aan de leeftijd liggen dat dit niet meer mijn voorkeur is? Sherry vaten vind ik vaak te overheersend. Wijn of portvaten geeft vaak een mooie toevoeging. Maar hoe deze nu aan 88 puntjes komt voor een fles Velpon? Ben benieuwd welke graan North British gebruikt. Mooie beoordeling heb je gegeven op WB.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 03 Feb 2023, 18:10

henri schreef:deze balkjesschuiver zegt dat het echt een hele dikke prima inver is..
avond na de eerste keer proeven, nogmaals geproefd samen met wilfred (wantswhisky) en we kwamen wederom tot dat oordeel

Een ‘Inver’…? :Scratch

Maar: ik had al het vermoeden dat jullie samen gezeten hadden. Dat is aan de score te zien. En da’s volkomen natuurlijk.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 03 Feb 2023, 18:28

WhiskyDudes schreef:
henri schreef:deze balkjesschuiver zegt dat het echt een hele dikke prima inver is..

Een ‘Inver’…? :Scratch

Maar: ik had al het vermoeden dat jullie samen gezeten hadden. Dat is aan de score te zien. En da’s volkomen natuurlijk.

excuus, een north british uiteraard :bigsmile

ja, samen inderdaad, maar zelf 2 avonden ervoor al geproefd en met nog altijd dezelfde bevinding, spul is gewoon goed
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 03 Feb 2023, 18:34

Oké. Ik ken Arthurs smaak inmiddels redelijk goed dus adhv zijn notes sla ik deze cult fles over. ;)
Ik heb ook nog wat 1991 North British liggen en denk dat Arthur obv dit als cask sample gezegd had ‘niet bottelen’… :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 03 Feb 2023, 18:42

henri schreef: spul is gewoon goed

Afbeelding

dat jij het kennelijk goed vindt wil niet zeggen dat het ‘gewoon goed is’ . Ik vind het straal belachelijk dat hier tig flessen en kurken aan verspild zijn. Na 2x 3u met die dram doorgebracht te hebben ben ik daar wel over uit. Maargoed, smaken verschillen :bigsmile Voor potjes lijm ga ik wel naar de sloppenwijken van India. Inclusief vlucht en verblijf nog goedkoper ook :gnif
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 03 Feb 2023, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 03 Feb 2023, 18:43

WhiskyDudes schreef:Oké. Ik ken Arthurs smaak inmiddels redelijk goed dus adhv zijn notes sla ik deze cult fles over. ;)
Ik heb ook nog wat 1991 North British liggen en denk dat Arthur obv dit als cask sample gezegd had ‘niet bottelen’… :P

Ik had gezegd wat doet dit gvd nog in je portfolio???? :gnif
1 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 03 Feb 2023, 19:07

Cask1988 schreef:

dat jij het kennelijk goed vindt wil niet zeggen dat het ‘gewoon goed is’ . Ik vind het straal belachelijk dat hier tig flessen en kurken aan verspild zijn. Na 2x 3u met die dram doorgebracht te hebben ben ik daar wel over uit. Maargoed, smaken verschillen :bigsmile Voor potjes lijm ga ik wel naar de sloppenwijken van India. Inclusief vlucht en verblijf nog goedkoper ook :gnif

Nope, spul is prima, het ligt aan jou :bigsmile :P
1 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 03 Feb 2023, 19:08

henri schreef:
Cask1988 schreef:

Nope, spul is prima, het ligt aan jou :bigsmile :P

Afbeelding
0 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 03 Feb 2023, 20:02

Lekker dan, ik zit hier nog met een hele fles van dat spul met een beschadigd seal (korting gekregen, want ik ging 'm toch wel open maken). Ben niet echt een fan van overheersende lijmgeuren en nu durf ik 'm bijna niet meer te openen. :oops:
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 03 Feb 2023, 20:11

Nou, trek de pleister er maar af hoor… :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”