HammerHead schreef:De eerste 3 van de WIN Fanta-range geprobeerd, namelijk de sherry matured en de Madeira en Port finishes.
Glenallachie 2008 sherry butt: echt een over the top vatinvloed hier - wel behoorlijk lekker overigens - maar bijna geen whisky meer in te ontdekken. 't Is alleen maar bessenjam, taartvulling en chocola.
[
Benrinnes 2007 Port finish: mooi drammetje. Van alle drie het best in balans. Ik proef hier ten minste nog dat ik whisky drink, hoewel deze nog altijd erg zoet is.
Ondanks dat ik de Glenallachie net iets hoger scoor als de Benrinnes ga ik van de laatste denk ik nog een flesje aanschaffen. Die Allachie lijkt me echt zo'n whisky voor specifieke momenten, terwijl de Benrinnes veel meer een dram voor alledag is.
Ik vond de Glenallachie erg goed. Wel trof ik een zuurtje aan in de neus wat me niet zo beviel. (Ik hou sowieso niet van zuurpruimen).
De Glenallachie is wat zwaarder dan de Benrinnes, echt eentje om langer over te doen. Wordt wat vriendelijker en zachter naarmate de tijd verstrijkt. Ik deel je mening m.b.t. Specifieke momenten. Dit is er geen een die je op een verjaardag wegkloekt, maar meer voor een rustig eenzaam moment met The Forest van The Cure op de repeat knop....