Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteravond eerst een glaasje Bruichladdich (voor het eerst en zeker niet verkeerd!) en afgesloten met een Laphroiag QC (ik kan het niet laten, en waarom zou ik ook...) 

0 x
-
pyro-tukker
- Actief lid

Gisteren een Jameson gehad en daarna een Glenfiddich. De jameson vond ik wat magertjes, maar de Glenfiddich daarentegen was echt super. Echter ik (wij) weet niet welke glenfiddich het was. Heeft iemand wat meer informatie hierover? Hieronder staat een foto van de fles.
http://imageshack.us/photo/my-images/27 ... 11163.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/27 ... 11163.jpg/
0 x
pyro-tukker schreef:Echter ik (wij) weet niet welke glenfiddich het was. Heeft iemand wat meer informatie hierover? Hieronder staat een foto van de fles.
http://imageshack.us/photo/my-images/27/09072011163.jpg
Een Pure Malt (een mengeling van verschillende Single Malts, afkomsting van verschillende distilleerderijen)* en ik zie links "86 US proof"; 43% ABV. Als ik het goed zie, staat rechts "750ml" en dan zou het deze kunnen zijn. Een 'oudje'. Een andere 86 proof Glenfiddich Pure Malt is met "8yo" bestempeld.
* EDIT: ik zie nu dat bovenaan "single malt" staat...
Ook "Distilled and bottled at Glenfiddich Distillery". Feitelijk gezien kan het dan geen "pure malt" (=blended malt) zijn... imho... Verschillende batches Single Malt van dezelfde distilleerderij mengen blijft namelijk nog steeds een "Single Malt".Het etiket van de eerste WhiskyBase link is overigens ook anders dan die van jou... Misschien is die van jou wel hetzelfde product, maar toch 'nieuwer'?
0 x
achterin de kast vond ik de aangebroken fles Blair Athol van 12 yr. Eigenlijk een heel knappe whisky! waarom horen we daar nooit van?
Ik heb er in ieder geval weer even van genoten
Ik heb er in ieder geval weer even van genoten
0 x
Hier is het de Tullibardine Banyuls finish.
0 x
en hier heb ik net een springbank 10 ingeschonken en ga ik lekker naar vive le velo kijken 
0 x
Gisteren en vandaag:
- Een thuisvatting van 2/3 Caol Ila en 1/3 Talisker. Smaakt goed, maar dondert direct uiteen met wat water.
- Caol Ila 30yo, Master of Malt. Blijft een verbazingwekkende dram die maar blijft veranderen in de neus en in de smaak. Geen rookbom, wel intens van smaak.
- 2 Ardbeg's, de nachtmerries van elke spellingchecker, Airigh Nam Beist en Uigeadail.
- Een thuisvatting van 2/3 Caol Ila en 1/3 Talisker. Smaakt goed, maar dondert direct uiteen met wat water.
- Caol Ila 30yo, Master of Malt. Blijft een verbazingwekkende dram die maar blijft veranderen in de neus en in de smaak. Geen rookbom, wel intens van smaak.
- 2 Ardbeg's, de nachtmerries van elke spellingchecker, Airigh Nam Beist en Uigeadail.
0 x
Daarnet nog een sample van de Glendronach Revival. Die gaat wel aangekocht worden. Heerlijke whisky vind ik dat.
Nu is het de Gelnmorangie Finealta. Als ik hem zo proef zou ik hem niet in het Glenmorangie rijtje zetten. Hij heeft een wat opzichzelfstaand karakter, en I like it. Turf, ja, een klein beetje... Aankoop zal het vermoedelijk niet worden, maar wel fijn om een sample te kunnen proeven.
Nu is het de Gelnmorangie Finealta. Als ik hem zo proef zou ik hem niet in het Glenmorangie rijtje zetten. Hij heeft een wat opzichzelfstaand karakter, en I like it. Turf, ja, een klein beetje... Aankoop zal het vermoedelijk niet worden, maar wel fijn om een sample te kunnen proeven.
0 x
Gisteren de bowmore laimrig en een laddie editie 01 geproefd, gewoon lekker, en begrijp ook nu waarom die bowmore behoorlijk heeft gescoord. Beide whisky's hebben me goed gesmaakt.
pascal
pascal
0 x
Het was opnieuw de Tullibardine Banyuls finish. Wat is die heerlijk zoet. Heel uitgesproken rood fruit met een toets melkchocolade en wat kruidigheid (peper en kruidnagel denk ik). Ik vind het zeer geslaagd!
0 x
Gisteren rest van de sample Amrut 46% Blackadder ( cask 5/2009 ). Zoals al eerder gezegd , echt top!
Daarna de Amrut Peated Cask Strength 62.8%. Anders , de kruidigheid overheerst hier itt het exotisch fruit in de BA versie.
Nogmaals bedankt JohanBrugge

Daarna de Amrut Peated Cask Strength 62.8%. Anders , de kruidigheid overheerst hier itt het exotisch fruit in de BA versie.
Nogmaals bedankt JohanBrugge

0 x
Ik heb de Lagavulin 16YO ingeschonken.
0 x
Een Balvenie 12y Signature batch 3 (combinatie van first fill sherry , first fill bourbon , refill bourbon ). Lekker zoet/chocolade/... maar mist kracht op 40%.

0 x
Tamdhu 2004 van van Wees, 6yo first fill sherry but, 60.2% cask 5440. Kan deze iedereen aanbevelen, prachtige body, is 'n rijke, niet té zoete whisky, paar druppeltjes water erbij en je gaat er gewoon bij zitten kwijlen(kijk wel uit, dat hij zo niet teveel verdunt!) zo lekker en dat voor.......onder de € 40!
Advies: koop, als dat kan, er twee, want de eerste is vlug op, ech wel
Advies: koop, als dat kan, er twee, want de eerste is vlug op, ech wel
0 x
Ik had vanavond de Lagavulin 16YO, de Ardbeg Corryvreckan en de Benriach Curiositas.
Lagavulin vond ik de zwaarste van de 3, Ardbeg de lekkerste en Benriach een beetje flauw.
Ik moet wel toegeven dat ik het moeilijk vind om uit deze geturfde whisky's de verschillen uit te halen. Een niet geturfde whisky geeft zijn geheimen makkelijker prijs.
Lagavulin vond ik de zwaarste van de 3, Ardbeg de lekkerste en Benriach een beetje flauw.
Ik moet wel toegeven dat ik het moeilijk vind om uit deze geturfde whisky's de verschillen uit te halen. Een niet geturfde whisky geeft zijn geheimen makkelijker prijs.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”