Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor whiksy » 22 Mar 2015, 01:09

Dalwhinnie 15yo een week of twee geleden geleegd. Erg van genoten, maar toen nog 1/4 over was, begon ie veel aan kracht in te leveren.
En vandaag de Adelphi Private Blend geleegd. Ik vond 'm eerst wel aardig, halverwege matig, en daarna steeds beter worden. De laatste drammetjes met veel plezier genuttigd.
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 22 Mar 2015, 09:09

whiksy schreef:Dalwhinnie 15yo een week of twee geleden geleegd. Erg van genoten, maar toen nog 1/4 over was, begon ie veel aan kracht in te leveren.
En vandaag de Adelphi Private Blend geleegd. Ik vond 'm eerst wel aardig, halverwege matig, en daarna steeds beter worden. De laatste drammetjes met veel plezier genuttigd.

Blijft toch wonderlijk dat de ene malt aftakelt door oxidatie en de ander juist beter wordt... Dus als je een matige hebt maar gewoon even wachten... Wie weet wordt het nog wat ;)
0 x
Afbeelding

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 22 Mar 2015, 10:45

ik kan me voorstellen dat het ook met de vorm van de fles te maken heeft. De dikke Dalwhinniefles heeft een veel groter oppervlak waar oxidatie kan plaatsvinden.
0 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 22 Mar 2015, 13:08

avdboom schreef:
whiksy schreef:Dalwhinnie 15yo een week of twee geleden geleegd. Erg van genoten, maar toen nog 1/4 over was, begon ie veel aan kracht in te leveren.

Blijft toch wonderlijk dat de ene malt aftakelt door oxidatie en de ander juist beter wordt... Dus als je een matige hebt maar gewoon even wachten... Wie weet wordt het nog wat ;)

:offtopic

Ik heb dat een beetje met die Cardhu 12 yo. Het blijft bocht hoor, maar met een wasknijper op de neus is ie net wat beter te hebben nu 'ie een poos open staat ;) ! Ik hoop dat die Dalmore 12 yo zich ook die kant op ontwikkelt. Is het net wat makkelijker op te krijgen, zodat er wat leukers open mag!
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 22 Mar 2015, 23:33

De laatste dagen twee bottlekills. Mijn eerste twee. Ergo, met pijn in het hart :cry: . De HP 12 en de Laphroaig 10. Heb keihard genoten van iedere druppel. Dat scheelt. Nog twee andere flessen ledigen en dan mag er weer wat open :goedgedaan .
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Mar 2015, 22:31

Ik heb van de week een fles old pulteney 17yo opengemaakt die al een paar jaar in mijn kast stond.
Het kwam er steeds maar niet van om hem oen te maken. Nu ik hem open heb heb ik spijt dat ik het niet eerder heb gedaan.
2 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 24 Mar 2015, 08:10

Peter87 schreef:Ik heb van de week een fles old pulteney 17yo opengemaakt die al een paar jaar in mijn kast stond.
Het kwam er steeds maar niet van om hem oen te maken. Nu ik hem open heb heb ik spijt dat ik het niet eerder heb gedaan.

Fijne whisky he? :D De OP 17 zal voor mij altijd speciaal blijven, omdat het bij het drinken van die whisky was dat ik echt doorkreeg hoe mooi single malt kan zijn. Prachtig spul... Ik moet er eigenlijk weer eens een flesje van in huis halen.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 24 Mar 2015, 08:54

thijs100 schreef:
Peter87 schreef:Ik heb van de week een fles old pulteney 17yo opengemaakt die al een paar jaar in mijn kast stond.

Fijne whisky he? :D De OP 17 zal voor mij altijd speciaal blijven, omdat het bij het drinken van die whisky was dat ik echt doorkreeg hoe mooi single malt kan zijn. Prachtig spul... Ik moet er eigenlijk weer eens een flesje van in huis halen.

Dan heb je de aanbieding bij Whiskysite.nl onlangs dus gemist? Voor zes tientjes heb ik hem toen maar meegepakt, werd wel eens tijd vond ik.
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 24 Mar 2015, 09:15

Nee, die had ik niet gemist hoor. Maar toen had ik andere prioriteiten :)
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 24 Mar 2015, 09:21

thijs100 schreef:

Ja heel lekker idd.
En het leuke is dat ik er laatst voor m'n verjaardag nog 1 heb gekregen. Die heb ik maar niet in de zolderopruiming gedaan omdat ik al zo'n voorgevoel had dat deze me wel zou bevallen.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 24 Mar 2015, 22:58

Mijn nieuwe Bruichladdich Scottish Barley geopend :yes
0 x

Puf-puF
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Puf-puF » 25 Mar 2015, 06:55

Gisteravond de Tomintoul 14 geopend. Spicy!
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 25 Mar 2015, 22:53

Net de laatste dram Laphroaig 10 uitgeschonken...
0 x

Puf-puF
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Puf-puF » 25 Mar 2015, 23:25

Vanavond de glenlivet 18 geopend voor een heel klein drammetje
0 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 27 Mar 2015, 06:56

Gisteravond de fles Clynelish 1997-2013 Wilson & Morgan (#6491) leeggemaakt.

De eerste paar glazen moest ik erg aan dit profiel wennen, maar hoe meer ik ervan gedronken heb hoe meer ik deze whisky ben gaan waarderen. Als binnenkort ook de fles uit het zustervat (#6494) op is, komt er zeker weer een nieuwe ex-bourbon gerijpte IB Clynelish.
1 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”