Cask1988 schreef:BarryM schreef:Cask1988 schreef: Als je nog nooit aan antiek hout gelikt of geroken hebt...nouja je snapt de strekking.![]()
Zo terug...
En?
Was geen goeie beleving... iets met Lemon Pledge (nostalgie van vroeger hahaha)
Cask1988 schreef:BarryM schreef:Betekend dat ook dat wanneer ik bijvoorbeeld dagelijks aan een sinaasappel ruik, ik mettertijd het ook ga herkennen in Whisky?
Jep. Maar je zult het niet ineens overal in gaan ruiken, eerder sneller herkennen als deze esters (organische verbindingen die verantwoordelijk zijn voor o.a. fruitaroma’s) aanwezig zijn. Ook wanneer het om kleinere hoeveelheden gaat
Maar dat is wel een ontzettend interessant principe! Dan zou ik dus voor het gemak de bekendere tonen kunnen gaan 'leren' door het als pure grondstof te gaan ruiken.
Reichenbach schreef:Ook de geursensatie op de wc na het eten van asperges beleeft niet iedereen.
Ik dacht dat dit te maken had met het niet kunnen verwerken van een bepaald zuur in de asperges. Maar heb het even nagezocht en je hebt gelijk! Zo blijkt maar weer, je moet zorgen dat je elke dag iets slimmer gaat slapen dan dat je wakker bent geworden

Dit is geen best visitekaartje voor Glen Scotia..