Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
De Benromach zijn aan de beurt.
Eerst deze
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... eau-cissac
Erg lekker! Elegante whisky met tonen van bbq, spek en wat fruit. Goede combi! 83 punten
Daarna de Organic
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... omach-2010
Zacht, romig, beetje boterachtig met een pepertje op het einde. Mij een beetje te veel een allemansvriend. 80 punten voor de boter
15y daarna. Schept wel wat verwachtingen.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old
Wat een tegenvaller. Vlak vluchtig en de smaak is flauw en zeer snel weg. 75 omdat het iig beter is dan amstel bier
Eerst deze
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... eau-cissac
Erg lekker! Elegante whisky met tonen van bbq, spek en wat fruit. Goede combi! 83 punten
Daarna de Organic
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... omach-2010
Zacht, romig, beetje boterachtig met een pepertje op het einde. Mij een beetje te veel een allemansvriend. 80 punten voor de boter
15y daarna. Schept wel wat verwachtingen.
Wat een tegenvaller. Vlak vluchtig en de smaak is flauw en zeer snel weg. 75 omdat het iig beter is dan amstel bier
2 x
Whisky, BBQ’s & af en toe een mooie longfiller
Aberlour 2000 CA
Altijd leuk om een distillery te verkennen buiten z’n comfort zone. Aberlour op Bourbon.
Altijd leuk om een distillery te verkennen buiten z’n comfort zone. Aberlour op Bourbon.
0 x
Afgelopen vrijdag een line-up gedaan met onder andere de 25-jaar oude Tobermory van Kintra. Wat een boterzachte fruitbelevenis heb je dan in je glas zeg.
En als je daarna onder andere een Glendronach 1993, een Arran Mother's Finest, Port Charlotte 10 en een Bunnahabhain Moine Oloroso mag inschenken... heel smakelijke avond zo
En als je daarna onder andere een Glendronach 1993, een Arran Mother's Finest, Port Charlotte 10 en een Bunnahabhain Moine Oloroso mag inschenken... heel smakelijke avond zo

3 x
Op een boerencamping in het fraaie Brabant.
Met een Buffalo Trace in de tumbler. Mooooh.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Heb je er al te veel van op; je begint de koe op het etiket na te doen.Ruud W schreef::... Mooooh.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Reichenbach schreef:Heb je er al te veel van op; je begint de koe op het etiket na te doen.Ruud W schreef::... Mooooh.
Dat is geen koe, dat is een Buffalooooooh...
0 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Om de maandag wat draaglijker te maken, een sample Glendronach 12yo "Yoda".
Doet het in mijn ogen een stuk beter dan de gemiddelde score, dus positief verrast
Doet het in mijn ogen een stuk beter dan de gemiddelde score, dus positief verrast

2 x
- Reichenbach
- Moderator

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ? Wee Beastie vijfde poging.
Reichenbach schreef:Reichenbach schreef:Vanavond een derde poging.Reichenbach schreef:Nog een poging na tien dagen; niet echt een verbetering.
Mwah, nu de smaak van een oude koeienstal. Het wrange lijkt minder geworden.Beterminder slecht dan de voorgaande keren. Ik houd wel van wat aardse whisky; wie weet wordt het nog wat.
Na een maand nog een poging. De lucht boven het distillaat en de tijd lijken hem wel goed te doen.
Minder wrang en wat zoeter.
Nog steeds een strijd hoor, maar vast wel een die ik ga winnen.
Vanavond weer in het glas; ik vind hem zelfs lekker. Vulniveau is nu 2/3, de oxidatie zal zijn werk gedaan hebben de wrange kantjes er af te halen. Doet me nu denken aan een dagje stoomfestival in park Nienoord.
1 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ? Wee Beastie vijfde poging.
Reichenbach schreef:Reichenbach schreef:Reichenbach schreef:Vanavond een derde poging.
Mwah, nu de smaak van een oude koeienstal. Het wrange lijkt minder geworden.Beterminder slecht dan de voorgaande keren. Ik houd wel van wat aardse whisky; wie weet wordt het nog wat.
Na een maand nog een poging. De lucht boven het distillaat en de tijd lijken hem wel goed te doen.
Vanavond weer in het glas; ik vind hem zelfs lekker. Vulniveau is nu 2/3, de oxidatie zal zijn werk gedaan hebben de wrange kantjes er af te halen. Doet me nu denken aan een dagje stoomfestival in park Nienoord.
Niet een whisky voor een sample van 3 cl dus.
Gelijk een volle fles om te 'ontdekken' of hij wel of niet bij je past...
Ik hou wel van full size sample's
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- Reichenbach
- Moderator

Voor een Ardbeg een redelijk betaalbaar voorbeeld om de ontwikkeling van zo'n karakterwhisky in de tijd en bij het dalen van het vulniveau te volgen. In mijn geval heeft er in ieder geval een heel sterke verandering plaats gevonden en er zit nog 2/3 in de fles. Sluit ik het ook niet uit dat de psychologie van verwachting en ervaring hier ook een rol in speelt.Breedút_Genietsje schreef:Niet een whisky voor een sample van 3 cl dus.
Gelijk een volle fles om te 'ontdekken' of hij wel of niet bij je past...
Ik hou wel van full size sample's
2 x
Reichenbach schreef:Reichenbach schreef:Reichenbach schreef:Vanavond een derde poging.
Heel herkenbaar: na het proeven van een sample, direct een flesje besteld. De eerste drams bevielen me toch wel wat minder dan de sample, maar inmiddels weer helemaal fan van de Wee Beastie.
2 x
Wouterk schreef:Reichenbach schreef:Vanavond een derde poging.Reichenbach schreef:Nog een poging na tien dagen; niet echt een verbetering.
Vanmiddag rond 1400 uur 3cl ingeschonken. Vond m lekker, niet spectaculair. Goede 2cl in glas laten staan, net nog n slokje genomen. Duidelijk verbeterd. Scherpe randje is eraf en het aardse wat jij benoemt is afgevlakt. M.a.w.: een flinke hap lucht doet m goed, probeer dat eens. Blijft n turfbommetje met niet al teveel diepgang, maar hij wordt er veel frisser van, citrus, kruiden en noten doen hun intrede. Enjoy!
Zei ik toch?
2 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

Cadeautje van Henri... blijft leuk spul wel, Kilkerran.
Cadeautje van Henri... blijft leuk spul wel, Kilkerran.
5 x
2 ∞ & →
- Lakerfield
- Top bijdrager

En we gaan verder op de Glendronach sample tour, de laatste: Glendronach 16yo Platinum.
Eentje waar ik van tevoren veel van had verwacht. Prima dram maar helaas wat zurig en bitter hier en daar, gaan wat puntjes vanaf dus.
Eentje waar ik van tevoren veel van had verwacht. Prima dram maar helaas wat zurig en bitter hier en daar, gaan wat puntjes vanaf dus.
1 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Weer eens een drammetje van een van de fijnste flesjes die ik momenteel open heb staan:
Bunna '87 Berry Bros. cask 2462
Bunna '87 Berry Bros. cask 2462

2 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”