Puntje of 90 voor deze choco-cara-hazelnoot-dronach.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... onach-1989

)
Dre schreef:--- 8< --- Glen Scotia Review --- 8< ---

), want dit zou zomaar eens een nieuwe favoriet kunnen worden. De 2020 festival editie is inmiddels ook in huis.
Blijkbaar is er de laatste jaren is drastisch veranderd in het vatselectie en bottelingsbeleid bij de distillery ...

.

Dre schreef:Zojuist de Lochindaal 2009 Bruadaradh in het glas gehad, vanmiddag het sample ontvangen en ik was té nieuwsgierig om het langer te laten staan.
Mijn bevindingen:
In de geur valt gelijk op hoe vriendelijk het is. Afgaand op de 63,4% zou je een flinke alcohol punch verwachten, maar die blijft uit. Subtiele zachte turfrook, grassige tonen, hooi, koeienstal (op een positieve manier). Later komt meer fruitigheid door, citrus. En dan duidelijke zoete tonen, vanille. Ook kunstleer. Na een tijdje komt er dan juist weer meer rook door, en dan opeens ook heel veel zoetigheid, poedersuiker, zoete wafels.
In de body is ie krachtig, zoete rook weer, ook wat zoete fruitigheid, sinaasappel, vanille en karamel, romige structuur. Ook wat zoethout en hooi weer. Wel wat minder wisselend en verrassend dan de geur.
In de finish nog steeds krachtig, maar wel zachter nu. Amper te geloven dat dit 63,4% is. Meer rook nu dan in de body, zoetheid, vanille. Ook een wat assige smaak, lange afdronk. Daarna blijft sigaartabak héél lang achter in de mond.
Conclusie: Tja, dit is er wel eentje hoor. De body is goed maar wat 'veiliger', voorspelbaarder. Maar vooral in de geur en finish vind ik hem heel erg verrassen en erg vermakelijk. 90-88-90 = een dikke 89 punten voor deze Lochindaal.
george_harley nogmaals bedankt voor het sample, dit was zeer aangenaam!
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten