Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Na een druk weekend met 2 logeetjes nu onderuit op de bank met een glaasje four roses single barrel... och wat is dat een heerlijke bourbon
3 x
Whisky, BBQ’s & af en toe een mooie longfiller
- Reichenbach
- Moderator

Op dit moment het zelfde in het glaasje! ik ben het 100% met je eens.De buuk schreef:... op de bank met een glaasje four roses single barrel... och wat is dat een heerlijke bourbon
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Gisteravond een head-to-head tussen de Blair Athol 1988-2017 CA Small Batch en de Blair Athol 1988-2017 CA Authentic Collection.
De AC heeft een voller mondgevoel en meer tropische vruchten in de arrival, de SB is meer mineraal en iets complexer.
De AC heeft een voller mondgevoel en meer tropische vruchten in de arrival, de SB is meer mineraal en iets complexer.
2 x
Redbreast 12y.
Echt dikke prima voor een donderdagavond.
(En voor dat geld een heerlijke dram)
Echt dikke prima voor een donderdagavond.
(En voor dat geld een heerlijke dram)
1 x
Vanavond een head-to-head van twee 5-jarige Caol Ila's:
Caol Ila 2014 MBl en
Vital Spark 2013 MBi Batch 0003
Allebei van dezelfde bottelaar, even oud én op sherryvat, benieuwd naar de verschillen...
De 2014 komt aanvankelijk erg organisch over in de geur, veel overijp fruit en plantengroen, waar de Vital Spark vooral een warme geur heeft, houtvuurrook, kruidig. Na een tijdje draaien de rollen opeens om, en na weer een tijdje keert de Vital Spark ook weer terug naar warm en kruidig, en kruipt de geur meer naar elkaar toe.
In de smaak is de 2014 aanzienlijk steviger, maar wel met meer zoetige tonen naast de rokerige en turf invloeden. De Vital Spark is echt opvallend zacht voor een Abv van bijna 55%, heel bijzonder. De smaak is wel meer rokerig en assig, pas later komt daar meer zoet en fruitigheid door.
In de afdronk wordt de Vital Spark wat steviger nu, waar de 2014 sowieso stevig doorzet. De afdronk van de 2014 is ook net even voller en langer dan de Vital Spark.
Conclusie: beide whisky's zijn al erg volwassen voor hun jonge leeftijd, en ontwikkelen zich beiden voortdurend in het glas. Uiteindelijk is de 2014 in de finish net even voller en langer dan de Vital Spark en wint ie daarmee de h2h uiteindelijk nipt, maar met 88 en dik 87 punten zijn beiden sowieso erg aantrekkelijke drams.
Caol Ila 2014 MBl en
Vital Spark 2013 MBi Batch 0003
Allebei van dezelfde bottelaar, even oud én op sherryvat, benieuwd naar de verschillen...
De 2014 komt aanvankelijk erg organisch over in de geur, veel overijp fruit en plantengroen, waar de Vital Spark vooral een warme geur heeft, houtvuurrook, kruidig. Na een tijdje draaien de rollen opeens om, en na weer een tijdje keert de Vital Spark ook weer terug naar warm en kruidig, en kruipt de geur meer naar elkaar toe.
In de smaak is de 2014 aanzienlijk steviger, maar wel met meer zoetige tonen naast de rokerige en turf invloeden. De Vital Spark is echt opvallend zacht voor een Abv van bijna 55%, heel bijzonder. De smaak is wel meer rokerig en assig, pas later komt daar meer zoet en fruitigheid door.
In de afdronk wordt de Vital Spark wat steviger nu, waar de 2014 sowieso stevig doorzet. De afdronk van de 2014 is ook net even voller en langer dan de Vital Spark.
Conclusie: beide whisky's zijn al erg volwassen voor hun jonge leeftijd, en ontwikkelen zich beiden voortdurend in het glas. Uiteindelijk is de 2014 in de finish net even voller en langer dan de Vital Spark en wint ie daarmee de h2h uiteindelijk nipt, maar met 88 en dik 87 punten zijn beiden sowieso erg aantrekkelijke drams.
6 x
Een sample van de Cadenhead warehouse tasting: Paul John 06-year-old CA
Aparte en jonge whisky uit India met de nodige kruiden. De geur is erg aangenaam, de smaak daarentegen heeft niet mijn voorkeur (droog en overdaad aan kruiden) ondanks dat het met een druppel water wel wat beter wordt.
Aparte en jonge whisky uit India met de nodige kruiden. De geur is erg aangenaam, de smaak daarentegen heeft niet mijn voorkeur (droog en overdaad aan kruiden) ondanks dat het met een druppel water wel wat beter wordt.
0 x
Vanavond twee stuks:
Bunna 1987 Wb 10908, dankzij Tom en een
Springer 1999 Wb 68597, dankzij Henri.
Ga op zoek naar laatstgenoemde
Iemand?
Foutje, ik heb hem al blijkt zojuist
Overzicht, overzicht, overzicht
Bunna 1987 Wb 10908, dankzij Tom en een
Springer 1999 Wb 68597, dankzij Henri.
Ga op zoek naar laatstgenoemde

Iemand?
Foutje, ik heb hem al blijkt zojuist
Overzicht, overzicht, overzicht
1 x
Dubbele dram Fire&Cane, kom er maar niet doorheen 

0 x
"Volo et Valeo"
-
WhiskyGuide
- Senior

Gisteravond in een barretje een Tobermory 10 besteld. Het was dat of een cocktail (en die zagen er allemaal niet zo boeiend uit)
Ik had nog nooit een Tobermory gehad, wel meerdere Ledaigs.
Grappig genoeg rook en proefde ik die stal-achtige geur/smaak die ik zo kenmerkend vind aan Ledaig.
Maar zonder rook en turf. Heel grappig.
Verder een lieve whisky, niet enorm boeiend, maar leuk om geprobeerd te hebben.

Grappig genoeg rook en proefde ik die stal-achtige geur/smaak die ik zo kenmerkend vind aan Ledaig.

1 x
Daan schreef:Gisteravond in een barretje een Tobermory 10 besteld. Het was dat of een cocktail (en die zagen er allemaal niet zo boeiend uit)
Je moet soms mazzel hebben in een bar, of eens een gokje wagen mbt tot het aanbod whisky.
Was twee weken terug met mijn vrouw een weekendje weg, vroegen ze in de hotelbar 16,- voor een glas Lagavulin
Ik was blij dat ik wat samples mee had genomen en dat onze kamer een bubbelbad had

2 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Laatste beetje van de Benrinnes 15yo Flora & Fauna.
Voor z'n stats een heel aardig smakende dram met een onmiskenbaar 'dirty' randje. Hier zie ik mezelf nog wel een flesje van halen
Voor z'n stats een heel aardig smakende dram met een onmiskenbaar 'dirty' randje. Hier zie ik mezelf nog wel een flesje van halen

0 x
Nu in het glas : de GlenDronach 10yo Luke Skywalker uit de sample set van Françoise. Ben onder de indruk van deze jonge GD, voor z'n jonge leeftijd toch al best krachtig en complex. Fruitig, niet te. Tikkeltje hout. Heerlijk. Nogmaal bedankt voor de set!

1 x
Sample #6 van de VBT
. Topic nog dicht mods? Nog [edit]maar [/edit]eentje te gaan helaas. Leuk idee: Achteraf eens een recap van wat ik dacht dat het was en wat het bleek te zijn. 
. Topic nog dicht mods? Nog [edit]maar [/edit]eentje te gaan helaas. Leuk idee: Achteraf eens een recap van wat ik dacht dat het was en wat het bleek te zijn. 
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”