Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteravond een B-N-J, gewoon in een tumbler. Lekker!
0 x
Macduff 27y , 40% , Vom Fass.
Veel karton , hout en zoet fruit. Mist body en een afdronk. Al bij al geen aanrader

Veel karton , hout en zoet fruit. Mist body en een afdronk. Al bij al geen aanrader

0 x
Heb nu de Amrut 46% Blackadder cask 5/2009 voor me.
Ter vergelijking eens de Amrut Fusion ( mix van geturfde/niet geturfde malt gebruikt hier ) .
tasting notes : http://hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php? ... 15&p=20959
Bedankt JohanBrugge voor de sample
Ter vergelijking eens de Amrut Fusion ( mix van geturfde/niet geturfde malt gebruikt hier ) .
tasting notes : http://hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php? ... 15&p=20959
Bedankt JohanBrugge voor de sample
0 x
Eerst een Glenfarclas 8yo, was lekker licht en tikkie zoet, toen een Dalmore 12yo, super lekker (komt erg dicht in de buurt van mijn favoriet Laphroaig) en afgesloten met een Ardbeg 10yo, deze viel me erg tegen...er zit een smaakje aan dat ik niet kan thuisbrengen, alsof je modder zit te drinken maar ze zullen daar toch het water eerst wel zuiveren
Misschien was het ook wel dat hij na de Dalmore kwam, ik probeer het over een paar dagen nog wel eens.
Misschien was het ook wel dat hij na de Dalmore kwam, ik probeer het over een paar dagen nog wel eens.
0 x
ik ga binnenkort lekker beginnen aan mn glenfiddich 18yr
0 x
Beste I_SPEY,
Ik heb zonet mijn Tullibardine Banyuls Finish open getrokken.
De neus is groots. zware rode wijn, beetje schoensmeer en van die volle heel erg romige aardbeien yoghurt. In de mond is hij behoorlijk zoet en kruidig. warme aardbei, peper, beetje nootmuskaat, warme banaan en zware rode wijn. opnieuw enorm romig, Aardbei in warme melkchocolade! Toevallig heb ik dit enkele dagen geleden geproefd, daarmee dat ik het me opvalt. Gekonfijt fruit.Beetje gember misschien? Een warme finish op overrijpe peer, lichte peper die behoorlijk lang blijft hangen. Voor mij is dit een hele mooie whisky die de Premier Cru Classe finish toch wel overtreft dor zijn beter neus en finish. Het palet is ook meer uitgesproken en de whisky heeft een enorm vettig mond gevoel.
Ik heb zonet mijn Tullibardine Banyuls Finish open getrokken.
De neus is groots. zware rode wijn, beetje schoensmeer en van die volle heel erg romige aardbeien yoghurt. In de mond is hij behoorlijk zoet en kruidig. warme aardbei, peper, beetje nootmuskaat, warme banaan en zware rode wijn. opnieuw enorm romig, Aardbei in warme melkchocolade! Toevallig heb ik dit enkele dagen geleden geproefd, daarmee dat ik het me opvalt. Gekonfijt fruit.Beetje gember misschien? Een warme finish op overrijpe peer, lichte peper die behoorlijk lang blijft hangen. Voor mij is dit een hele mooie whisky die de Premier Cru Classe finish toch wel overtreft dor zijn beter neus en finish. Het palet is ook meer uitgesproken en de whisky heeft een enorm vettig mond gevoel.
0 x
begonnen met een glenlivet 12, daarna de spice tree van compas box open gemaakt
en net nog een springbank 10.
Lekkere avond
en net nog een springbank 10. Lekkere avond
0 x
Gisteravond aan de Finlaggan Original Peaty gezeten. Wederom 'gewoon' in een tumbler. Toch best een aardige 'slobber' whisky.
0 x
Gisteravond wederom weer zitten genieten van een Glenburgie 10 jaar,heerlijk met dat peppertje.

0 x
- Dutch-Drammer
- Senior

Zo.. de vervelende klusjes zijn weer klaar voor vandaag hoop ik.
In ieder geval heb ik nu voor mezelf een flinke dram Glen Ord 12y ingeschonken en ga ik er even lekker voor zitten
In ieder geval heb ik nu voor mezelf een flinke dram Glen Ord 12y ingeschonken en ga ik er even lekker voor zitten
0 x
Dutch-Drammer schreef:Zo.. de vervelende klusjes zijn weer klaar voor vandaag hoop ik.
geniet ervan!

0 x
- Dutch-Drammer
- Senior

Dank je Carlo,
ik heb er inderdaad van genoten, het is een lekkere subtiele whisky vind ik, geen echt uitgesproken smaken maar een mooie balans. Verder geen vervelende klussen meer binnengekomen. De dag ga ik nu afsluiten met een lekkere Ardmore 12y
( laatste beetje van "The Old Malt Cask" 50% , 1996-2008, one refill Hogshead )
volgende week wordt restjes zaterdag, dan gaan een aantal flessen leeg waar nog maar een klein beetje inzit
ik heb er inderdaad van genoten, het is een lekkere subtiele whisky vind ik, geen echt uitgesproken smaken maar een mooie balans. Verder geen vervelende klussen meer binnengekomen. De dag ga ik nu afsluiten met een lekkere Ardmore 12y
( laatste beetje van "The Old Malt Cask" 50% , 1996-2008, one refill Hogshead )
volgende week wordt restjes zaterdag, dan gaan een aantal flessen leeg waar nog maar een klein beetje inzit
0 x
Ben nu bezig met een Longrow CV,redelijk. 

0 x
chris schreef:Ben nu bezig met een Longrow CV,redelijk.
Ik vind die een pak beter dan de Hazelburn CV.
Hier is vanavond het een en ander de revue gepasseerd.
Glenmorangie Nectar D'or, Bowmore 15 YO Nectar of the daily dram olorosse sherry casks, Clynelish 15YO Signatory Cask Strength series Olorosso sherry casks en de Ardbeg Supernova SN 2010.
Deze namiddag was ik op bezoek bij een vriend waar de Laphroaig La Préceptorie Finish proefden.
0 x
Gisteren vertrokken naar Hilversum voor een Glenfarclas Masterclass door Ian McWilliam, lange reis maar erg gezellige en leuke tasting maakte veel goed (en een gesigneerde fles Family Cask 1995....). De line up was :
- Glenfarclas 25 jaar oud
- Glenfarclas 175th Anniversary
- Glenfarclas 105
- Glenfarclas 1995 Family Cask (#3771/281 btls 57,5%) for the Usquebaugh Society
- Glenfarclas 1971 Family Cask Whiskyshop Dufftown (btld 14-02-2011, #152, 51,6%)
- Glenfarclas 1967 Special Release 43 years old bottle 36 of 51 (geen casknummer bekend was een private cask), 58,1%
Wat opviel was dat de GF's heel mooi rijpen. De oudere hadden nog steeds een duidelijke frisse toets over zich, terwijl de sherry eigenlijk nooit te overheersend (naar mijn mening dan he... ) aanwezig werd. Beste in deze de 1967, de 175th viel in deze lineup eigenlijk een beetje tegen......
. De 105 opende zich meer in een dergelijke lineup dan als je hem los drinkt en de 60% deed ineens niets meer, terwijl ik dat thuis als ik hem los drink hem niet neat drink (te sterk), heel typisch.
- Glenfarclas 25 jaar oud
- Glenfarclas 175th Anniversary
- Glenfarclas 105
- Glenfarclas 1995 Family Cask (#3771/281 btls 57,5%) for the Usquebaugh Society
- Glenfarclas 1971 Family Cask Whiskyshop Dufftown (btld 14-02-2011, #152, 51,6%)
- Glenfarclas 1967 Special Release 43 years old bottle 36 of 51 (geen casknummer bekend was een private cask), 58,1%
Wat opviel was dat de GF's heel mooi rijpen. De oudere hadden nog steeds een duidelijke frisse toets over zich, terwijl de sherry eigenlijk nooit te overheersend (naar mijn mening dan he... ) aanwezig werd. Beste in deze de 1967, de 175th viel in deze lineup eigenlijk een beetje tegen......
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”