Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gister de nieuwe Glenlivet vW op, ik hoop dat het aan mijn smaak die dag lag want ik meende een sterke salmiak te proeven hopelijk lag het aan mij of veranderd hij nog wat door de zuurstof. Iemand anders deze al geproefd?
2 x
Mvamelsfort schreef:Gister de nieuwe Glenlivet vW op, ik hoop dat het aan mijn smaak die dag lag want ik meende een sterke salmiak te proeven hopelijk lag het aan mij of veranderd hij nog wat door de zuurstof. Iemand anders deze al geproefd?
Hmm.. hopelijk dat laatste inderdaad.
Zwavel in sherried whisky's ken ik wel, dan helpt zuurstof vaak. Salmiak heb ik nog nooit gehoord. Of bedoel je daarmee zwavel?
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Dat hoeft toch niet meteen een nadeel te zijn? Ze meeste mensen in noordwest Europa vinden dat wel lekker.Mvamelsfort schreef:... want ik meende een sterke salmiak te proeven...
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Daan schreef:Mvamelsfort schreef:Gister de nieuwe Glenlivet vW op, ik hoop dat het aan mijn smaak die dag lag want ik meende een sterke salmiak te proeven hopelijk lag het aan mij of veranderd hij nog wat door de zuurstof. Iemand anders deze al geproefd?
Zwavel in sherried whisky's ken ik wel, dan helpt zuurstof vaak. Salmiak heb ik nog nooit gehoord. Of bedoel je daarmee zwavel?
Nee ik bedoel echt salmiak zoals ik (uit mijn weinige ervaringen) herken in peated whiskies.
0 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Reichenbach schreef:Dat hoeft toch niet meteen een nadeel te zijn? Ze meeste mensen in noordwest Europa vinden dat wel lekker.Mvamelsfort schreef:... want ik meende een sterke salmiak te proeven...
Laat dat nu net niet mijn persoonlijke voorkeur hebben.
0 x
Sample Balvenie 12 y sb-ff dankzij de rangeshare van Freezeroz.
Ben er inmiddels wel achter dat ik van alle Balvenies er nog geen een ben tegengekomen waarvan ik dacht, neeeh dat is niks.
Ja ik ben wel fan van Balvenie. Zeker nu ik weet dat ik de 17 y portwood, 16 y triple cask en de 21y nog heb staan als sample
Ben er inmiddels wel achter dat ik van alle Balvenies er nog geen een ben tegengekomen waarvan ik dacht, neeeh dat is niks.
Ja ik ben wel fan van Balvenie. Zeker nu ik weet dat ik de 17 y portwood, 16 y triple cask en de 21y nog heb staan als sample

2 x
Whisky, BBQ’s & af en toe een mooie longfiller
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Mvamelsfort schreef:Daan schreef:Mvamelsfort schreef:Gister de nieuwe Glenlivet vW op, ik hoop dat het aan mijn smaak die dag lag want ik meende een sterke salmiak te proeven hopelijk lag het aan mij of veranderd hij nog wat door de zuurstof. Iemand anders deze al geproefd?
Nee ik bedoel echt salmiak zoals ik (uit mijn weinige ervaringen) herken in peated whiskies.
Ik kom het ook regelmatig tegen in peated Islay whiskies, zeker als ze op sherry hebben gelegen, maar associeer dit eerder met stevige, zoutige droptonen dan met zwavel. Echt iets heel anders wat mij betreft.
1 x
Ik heb mezelf vanavond getrakteerd op twee OB drams van Caol Ila, de 18Y en 25Y. Allebei heerlijk, maar ze waren slechts de opmaat tot de halve sample 31Y first fill Olorosso die ik mee had genomen van de warehouse tasting bij Caol Ila een paar maanden geleden.
Wat een geweldige dram was dat.
De 25Y krijgt zo rond de 88 punten op WB, daar kan ik me zeker in vinden, maar dan zou deze 31Y minimaal 93 moeten krijgen.
Een echte topper.
Wat een geweldige dram was dat.
De 25Y krijgt zo rond de 88 punten op WB, daar kan ik me zeker in vinden, maar dan zou deze 31Y minimaal 93 moeten krijgen.
Een echte topper.
3 x
HammerHead schreef:Mvamelsfort schreef:Daan schreef:Salmiak heb ik nog nooit gehoord. Of bedoel je daarmee zwavel?
Ik kom het ook regelmatig tegen in peated Islay whiskies, zeker als ze op sherry hebben gelegen, maar associeer dit eerder met stevige, zoutige droptonen dan met zwavel. Echt iets heel anders wat mij betreft.
Ik heb het ook vrijwel altijd met een peated whisky (zeker de zwaardere), ongeacht het vat. Ik noem het altijd 'de salmiak kick', die eerste nip is bij mij dan pure salmiak. Daarna wordt het snel minder, wordt het inderdaad meer drop en/of zoethout etc.
1 x
Voor het eerst een Glencadam in het glas.
Glencadam 10. Heb een proefsetje met de 10, 15 en 21. De 10 bevalt erg goed en ben positief verrast. Ralfy was ook al erg positief, maar dat is ie wel vaker. Erg lekkere frisse smaak. Appelsap en lekker zoet met een lange afdronk. Voor mij 83 punten. Benieuwd naar de 15 en 21.
Glencadam 10. Heb een proefsetje met de 10, 15 en 21. De 10 bevalt erg goed en ben positief verrast. Ralfy was ook al erg positief, maar dat is ie wel vaker. Erg lekkere frisse smaak. Appelsap en lekker zoet met een lange afdronk. Voor mij 83 punten. Benieuwd naar de 15 en 21.
2 x
Eindelijk een Mortlach van van Wees die me wel overtuigde:
Mortlach 1990-2008 vW (#5959)
Als iemand nog een fles weet te staan, dan houd ik me van harte aanbevolen.
Mortlach 1990-2008 vW (#5959)
Als iemand nog een fles weet te staan, dan houd ik me van harte aanbevolen.
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Bij het vrouwtjesballen een fijne Ledaig 2005 SV C#900153. Good to be back.
1 x
2 ∞ & →
- Reichenbach
- Moderator

Kun je alvast iets voor zondag uitzoeken.squaadgras schreef:Bij het vrouwtjesballen een fijne Ledaig 2005 SV C#900153.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Tja weekend en kermis met heel veel bier op de planning dus vanavond maar voor de lekkere borrels gegaan
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -u00-18522 blijft lekker en fles gaat te snel leeg..
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... it-2006-bd begint eindelijk lekker te worden ipv erg te overdonderd te zijn...
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ur-2009-sv gewoon goed/lekker
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... onach-1989 sample... Vooral de neus erg boeiend, viel me voor de rest een btje tegen...mag ik dat zeggen?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -u00-18522 blijft lekker en fles gaat te snel leeg..
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... it-2006-bd begint eindelijk lekker te worden ipv erg te overdonderd te zijn...
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ur-2009-sv gewoon goed/lekker
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... onach-1989 sample... Vooral de neus erg boeiend, viel me voor de rest een btje tegen...mag ik dat zeggen?
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”