Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ow, sorry. Het is de eerste editie. De fles is nu al een aantal maanden open en hij smaakt veel moutiger dan eerst. Nu proef ik wel het nog een jonge whisky is. Die Belgian Owl 4yo smaakte een beetje gelijkaardig. Jong en wild.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Een heerlijke Springbank 10 yo
. Wat een topper!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Deze kon mij helemaal niet overtuigen. Ik denk niet dat ik me ooit nog een Springbank 10yo ga aanschaffen.
0 x
Smaken verschillen
. Wat beviel je er dan niet aan?
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik vond dat hij op geen enkel vlak opviel. Niet in neus, smaak of afdronk. Ik vond hem wat karakterloos. Hetzelfde vond ik van de 10yo 100 proof. Die kon mij ook niet bekoren. Ik heb de Jazz ook geproefd en ook dat is mijn ding niet. Enkel de 21yo is beregoed, maar moet het afleggen tegen bv. een Lagavulin 21yo of een Brora 30yo.
Nu zit er een Amrut BA 46 % in mijn glas en dat is, vergeleken met de Springbank 10yo (en vele andere single malts trouwens), een echte smaakbom.
Nu zit er een Amrut BA 46 % in mijn glas en dat is, vergeleken met de Springbank 10yo (en vele andere single malts trouwens), een echte smaakbom.
0 x
Vanavond heb ik mijn Glenmorangie Nectar D'or open gedaan. Ik had wel wat verwachtingen na de Astar, helaas zijn die niet geheel ingelost. Na een paar teugjes was ik teleurgesteld. Maar ik heb mezelf zover kunnen brengen om Astar uit mijn gedachten te halen. Daarna opnieuw geprobeerd. Ik kon hem al beter appreciëren, maar op basis van deze eerste dram kan ik niet zeggen dat deze Nectar D'or voor mij een schot in de roos is.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

ea teasse schreef:Vanavond heb ik mijn Glenmorangie Nectar D'or open gedaan. Ik had wel wat verwachtingen na de Astar, helaas zijn die niet geheel ingelost. Na een paar teugjes was ik teleurgesteld. Maar ik heb mezelf zover kunnen brengen om Astar uit mijn gedachten te halen. Daarna opnieuw geprobeerd. Ik kon hem al beter appreciëren, maar op basis van deze eerste dram kan ik niet zeggen dat deze Nectar D'or voor mij een schot in de roos is.
Daar kan ik me in vinden. Ik had een sample van de Nectar d'Or geproefd en ik was er meteen weg van, maar nu ik een hele fles heb valt hij me toch wat tegen. Hij is niet slecht, hè. Maar het verschil met het sample is toch behoorlijk groot.
0 x
johan brugge schreef:ea teasse schreef:Vanavond heb ik mijn Glenmorangie Nectar D'or open gedaan. Ik had wel wat verwachtingen na de Astar, helaas zijn die niet geheel ingelost. Na een paar teugjes was ik teleurgesteld. Maar ik heb mezelf zover kunnen brengen om Astar uit mijn gedachten te halen. Daarna opnieuw geprobeerd. Ik kon hem al beter appreciëren, maar op basis van deze eerste dram kan ik niet zeggen dat deze Nectar D'or voor mij een schot in de roos is.
Daar kan ik me in vinden. Ik had een sample van de Nectar d'Or geproefd en ik was er meteen weg van, maar nu ik een hele fles heb valt hij me toch wat tegen. Hij is niet slecht, hè. Maar het verschil met het sample is toch behoorlijk groot.
Nee, inderdaad, verre van slecht, maar ik vind het niet geheel boeiend. Ik heb de PX Sonnalta ook nog staan. Benieuwd of die het hier beter gaat doen...
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik hou het vanavond bij Amrut. De Peated Cask Strength 62.8 % deze keer. Pfff, wat een punch heeft die zeg!
0 x
johan brugge schreef:Ik hou het vanavond bij Amrut. De Peated Cask Strength 62.8 % deze keer. Pfff, wat een punch heeft die zeg!
Morgen examens gedaan en weer terug naar mijn uitgebreide collectie ( in gent alleen een restje Laphroaig QC staan ) , de eerste dram wordt deze Amrut Peated CS! Prachtige whisky. Ook de Fusion is heerlijk, daarom overweeg ik om ook nog zo'n flesje Amrut 46% BA aan te schaffen.
Nog nooit teleurgesteld in Amrut!
0 x
Gisteravond mijn fles Bowmore 12yo leeggemaakt , lekker maar zal ik niet meer zo gauw kopen.
0 x
-
MoreBowmore
- Senior

Bezig met een Highland Park van The Ultimate.
Distilled 12/1989 en bottled 03/2011 dus 21 jaar en zeer lekker
( zoals verwacht van een Highland Park ) 
Distilled 12/1989 en bottled 03/2011 dus 21 jaar en zeer lekker

0 x
MoreBowmore schreef:Bezig met een Highland Park van The Ultimate.
Distilled 12/1989 en bottled 03/2011 dus 21 jaar en zeer lekker( zoals verwacht van een Highland Park )
Dan moet dat deze zijn

Heb 'm nog niet, maar wel zeer binnenkort
René
0 x
Gisteren nog even een bijna leeg flesje Caol Ila 18yo bij mijn pa afgeleverd en meteen gezamenlijk leeggemaakt. Wat een heerlijke turf!
Ik heb net het kapje van een Tomatin 1976 van The Whisky Agency (Grotesque Crocs) gewipt om eens te onderzoeken wat er onder de kurk zit. Complex! Ik heb er net wat water ingedruppeld en nu komen de boel pas goed los. Ik kan het smakencircus maar moeilijk benoemen. Ik zou hem vergelijken met een oude Highland Park (25/30) minus de rook. Als je daarmee vergeleken wordt, doe je het als whisky niet slecht.
Edit: *burp* zo dat was nog eens een aperitief. Na het eten zal ik een Exclusive Malts Macduff 10yo als toetje pakken.
Ik heb net het kapje van een Tomatin 1976 van The Whisky Agency (Grotesque Crocs) gewipt om eens te onderzoeken wat er onder de kurk zit. Complex! Ik heb er net wat water ingedruppeld en nu komen de boel pas goed los. Ik kan het smakencircus maar moeilijk benoemen. Ik zou hem vergelijken met een oude Highland Park (25/30) minus de rook. Als je daarmee vergeleken wordt, doe je het als whisky niet slecht.
Edit: *burp* zo dat was nog eens een aperitief. Na het eten zal ik een Exclusive Malts Macduff 10yo als toetje pakken.
0 x
-
MMeijering
- Actief lid

Nu een Oban destillers edition.
Al moet ik rustig aan doen, kijk naar Herman Finkers en proesten van het lachen is zonde
Al moet ik rustig aan doen, kijk naar Herman Finkers en proesten van het lachen is zonde
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”