Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Peter_vintage1992
- Senior

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic
tuur schreef:hoi hoi,
ik post het hier om de reden dat er waarschijnlijk een logische verklaring voor is.
ik ben van plan om redelijk wat leeftijden van glenfarclas aan te kopen en deze dan in een tasting te gieten, nu na wat opzoek werk merkte ik het volgende op bij d12 kost een fles glenfarclas 12 jaar 1 liter 27.50 euro http://www.drankdozijn.nl/artikel/fles- ... -malt-1ltr
nu de glenfarclas 12 jaar 70 cl kost 33.50 euro http://www.drankdozijn.nl/artikel/fles- ... -malt-70cl
hoe komt dit? is dit een fout bij d12 of is hier een verklaring voor die ik niet weet?
alvast bedankt
Ik ben geen expert, maar ik kan altijd mijn gedachten delen
D12 is naar mijn idee helemaal gericht op het BULK inslaan:
12 vaks dozen. ik merk dat mensen als ze ene bestelling doen omdat het zo goedkoop is de kosten van de doos spreiden om wat meer whisky tegelijk aan te schaffen. Ik doe het zelf ook namelijk xD. Afgelopen maandag toen ik de Laphroaig Brodir 002 afgeprijst zag van 145 voor 80. Heb de doos maar wat aangevult om die 5eu te dekken. Terwijl je dan eigenlijk 60eu meer uitgeeft aan een andere fles.
Ik denk dat door Literflessen voor zoo goedkoop de duer uit te doen mensen ook kosten gaan spreiden door meer erbij te kopen. Op de Literflessen zullen ze weinig verdienen, meer een truc zodat jij meer in je doos laat stoppen

0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
- edwinedje
- Forum goeroe

Schiet me er toch eentje te binnen zo vlak voor de lunch...
Wat als ik op Whiskybase de standaard Lagavulin 16 waardeer met 100 Punten?
Voor mij istie dat toch zeker wel waard.
Eet smakelijk allemaal...

Wat als ik op Whiskybase de standaard Lagavulin 16 waardeer met 100 Punten?
Voor mij istie dat toch zeker wel waard.
Eet smakelijk allemaal...

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Dan kun je dat gewoon invullen natuurlijk. Een score/waardering is heel persoonlijk natuurlijk.
2 x
Ben ik heel erg raar als ik zeg dat de GD15 Revival en de Bunna XVIII best wel wat overeenkomsten hebben qua smaak en geur?
Ik heb dit nog niet eerder ervaren bij zulke verschillende distilleerderijen.
1 x
- defeatless
- Moderator

Of je raar bent of niet, dat is natuurlijk ook allemaal subjectief. Net als je tasting ervaringen
.
Maar het zou kunnen. Zowel de GD als de Bunna zijn ongeveer dezelfde leeftijd en zeker de recentere versies van de bunna zijn wat sterker op de sherry.
Verder heb ik ze niet h2h geproefd. Dus het zou maar zo kunnen.
Maar het zou kunnen. Zowel de GD als de Bunna zijn ongeveer dezelfde leeftijd en zeker de recentere versies van de bunna zijn wat sterker op de sherry.
Verder heb ik ze niet h2h geproefd. Dus het zou maar zo kunnen.
1 x
Rien68 schreef:Ben ik heel erg raar als ik zeg dat de GD15 Revival en de Bunna XVIII best wel wat overeenkomsten hebben qua smaak en geur?
Het viel mij ook op dat deze inderdaad erg overeenkomen! Erg lekker ook

0 x
Ik heb onlangs online een mooie fles besteld om te verzamelen, maar bij binnenkomst blijkt er een kleine 'bubbel' onder het voorste etiket te zitten en op het hoekje van het etiket zit een streep door mogelijk wrijving. (machinaal?)
Heeft dit invloed op de waarde van een fles?
Zouden jullie er wat over terugkoppelen naar de verkoper?
Heeft dit invloed op de waarde van een fles?
0 x
DiXi schreef:Heeft dit invloed op de waarde van een fles?
Ja, dat verwacht ik wel. Net als bij bijvoorbeeld comics of postzegels: als iets in mint condition is, dan is de waarde hoger.
En als het jou bij deze fles echt om het verzamelen te doen is en je 'm toch niet gaat openen, dan zou ik wel terugkoppelen.
1 x
Ligt eraan hoe/waar online je het besteld hebt. Online bij een particulier, en hij werd als 'in perfecte staat' aangeboden of je hebt specifiek naar de staat van de fles gevraagd, dan zou ik zelf zeker wel terugkoppelen ja.
Betreft het een aanschaf bij een online winkel, dan wordt het al lastiger. Als de fles daar niet specifiek als collectors item wordt gezien en verkocht, dan is er eigenlijk met het product verder niets mis.
Sowieso hou je natuurlijk altijd een risico als je iets zelf als verzamel- en/of investeringsobject aanschaft zonder het product met eigen ogen gezien en in eigen handen gehad te hebben.
Wat betreft waardeverlies: Moeilijk in te schatten, hangt ook van de totale waarde van de fles af en hoe bijzonder die is. Maar helemaal klokgaaf doet het over het algemeen natuurlijk altijd wel beter dan '(heel) licht beschadigd'.
Betreft het een aanschaf bij een online winkel, dan wordt het al lastiger. Als de fles daar niet specifiek als collectors item wordt gezien en verkocht, dan is er eigenlijk met het product verder niets mis.
Sowieso hou je natuurlijk altijd een risico als je iets zelf als verzamel- en/of investeringsobject aanschaft zonder het product met eigen ogen gezien en in eigen handen gehad te hebben.
Wat betreft waardeverlies: Moeilijk in te schatten, hangt ook van de totale waarde van de fles af en hoe bijzonder die is. Maar helemaal klokgaaf doet het over het algemeen natuurlijk altijd wel beter dan '(heel) licht beschadigd'.
0 x
Het betreft een whisky die ik voornamelijk heb gekocht als verzamelobject, maar die zijn aanschafwaarde wel minimaal moet behouden. Ik ben (nu nog niet) van plan hem op te drinken.
Ik heb hem niet particulier gekocht.
Het lastige is dat hij niet meer op voorraad is, dus terugsturen voor een andere fles is geen optie.
Ik heb hem niet particulier gekocht.
Het lastige is dat hij niet meer op voorraad is, dus terugsturen voor een andere fles is geen optie.
Laatst gewijzigd door DiXi op 02 Mar 2016, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Als je uiteindelijk van plan bent 'm op te drinken, dan is het alleen maar een kwestie van hoe erg je het zelf vind dat de fles niet helemaal in nieuwstaat is. Trouwens, waardevast zal ie in ieder geval wel zijn.
1 x
Dre schreef:Betreft het een aanschaf bij een online winkel, dan wordt het al lastiger. Als de fles daar niet specifiek als collectors item wordt gezien en verkocht, dan is er eigenlijk met het product verder niets mis.
Daar ben ik het niet mee eens. Als je iets in een winkel koopt dan verwacht je dat het product onbeschadigd geleverd word. De fles is ook gewoon onderdeel van het product. Als er beschadiging is dan moet dit door een winkel vermeld worden en/of met een korting verkocht worden. Het probleem is dat hij niet meer op voorraad is anders vind ik dat ze hem kosteloos hadden moeten omruilen.
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
thijs100 schreef:Als je uiteindelijk van plan bent 'm op te drinken, dan is het alleen maar een kwestie van hoe erg je het zelf vind dat de fles niet helemaal in nieuwstaat is. Trouwens, waardevast zal ie in ieder geval wel zijn.
Op dit moment denk ik niet dat ik hem zal openen, maar ik weet natuurlijk niet of dat in de toekomst gaat veranderen..
Bedankt voor alle snelle reacties!
0 x
Dat is lastig ja. Dan zal het vooral een persoonlijke afweging voor je worden, vind je de beschadigingen zelf té storend dat het ook de emotionele waarde voor jou aantast? En wat vind je zelf vervelender: De fles helemáál niet (meer) hebben of wel maar met die lichte beschadiging?
Als je minimaal je aanschafwaarde wilt behouden kan ik me niet voorstellen dat dat een probleem zal gaan vormen (tenzij je er nu eigenlijk al een te hoge prijs voor hebt betaald, maar dat staat dan verder los van de lichte beschadigingen
)
Als je minimaal je aanschafwaarde wilt behouden kan ik me niet voorstellen dat dat een probleem zal gaan vormen (tenzij je er nu eigenlijk al een te hoge prijs voor hebt betaald, maar dat staat dan verder los van de lichte beschadigingen
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”