Whisky loterij en whisky flippen (verplaatst)

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Whisky loterij en whisky flippen (verplaatst)

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 09 Dec 2016, 22:45

caskstrength schreef:Ook naming en shaming gaan we niet doen. Dit staat buiten discussie. Ik zie overigens veelal naast deze onmogelijkheden een aantal herhalingen. Graag
Vanaf nunalleen reageren net een nieuw inhoudelijk argument.

na als ik denk gooi eens het aanbod forum dicht voor aanbod (flessen en samples) voor een half jaar. Vaste bezoekers weten echt wel waar je samples kunt kopen en via facebook worden ook genoeg flessen aangeboden...nieuwe leden worden wel geïnformeerd via PB als ze bepaalde whisky willen proeven...
en dan kijk eens kritisch naar de leden die meer als 5 maanden niet in hebben gelogd....thats my 2 cents
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 09 Dec 2016, 23:49

sampels is niet het probleem hier ( nee ik zeg dit niet alleen voor mij zelf ) bottle-flipping is t probleem
ik koop graag een fles via het aanbod zolang het aanbod eerlijk is.
qua sampelen, er wordt hier door genoeg mensen tegen zeer schappelijke prijs samples aangeboden
degenen die daar te veel voor vragen verkopen toch niets.
1 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 10 Dec 2016, 00:38

caskstrength schreef:Ook naming en shaming gaan we niet doen. Dit staat buiten discussie.

Want? Mogen we het beestje niet bij het naampje noemen als de feiten voor zich spreken? Lijkt de politiek anno 2016 wel. Weinig nuance aan te brengen in een fles tig keer over de kop via het forum weg te willen drukken. Als meerdere mensen bewust op zo'n flipknop drukken is het een collectieve veroordeling, wat is daar mis mee? Deugt dat niet volgens de D66-richtlijn c.q. firma pappen-en-nat-houden? Met al die halfzachte maatregelen van de laatste tijd is 0,0 vooruitgang geboekt. Moedwillig mensen proberen geld uit de zak te kloppen; vanwaar de behoefte om deze lui alsnog te beschermen?
5 x
2 ∞ & →

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Dec 2016, 01:57

wederom kort: geen discussie over namen en shamen. Dat is symptoombestrijding in een situatie met zachte heelmeesters.

Er zijn andere middelen die veel effectiever en beschaafder zijn. Deze vergen handhaving van regels, en daar ligt een grote kans in dit geval.
2 x
Affirmanti incumbit probatio

Greenmachine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 10 Dec 2016, 09:58

daytona955 schreef:
caskstrength schreef:Ook naming en shaming gaan we niet doen. Dit staat buiten discussie. Ik zie overigens veelal naast deze onmogelijkheden een aantal herhalingen. Graag

na als ik denk gooi eens het aanbod forum dicht voor aanbod (flessen en samples) voor een half jaar. Vaste bezoekers weten echt wel waar je samples kunt kopen en via facebook worden ook genoeg flessen aangeboden...nieuwe leden worden wel geïnformeerd via PB als ze bepaalde whisky willen proeven...
en dan kijk eens kritisch naar de leden die meer als 5 maanden niet in hebben gelogd....thats my 2 cents

Ik ben juist op dit forum terecht gekomen om naast het praten over Whisky geen hele zoektochten te hoeven ondernemen om een flesje te kopen.
Om over FB maar te zwijgen, ik stop liever met Whisky drinken dan dat ik daar een account ga aanmaken om op een geheel niet gerelateerd medium flessen te zoeken.

Het enige wat ik kan bedenken is om de tijd qua lidmaatschap voordat men kan aanbieden (nadruk op aanbieden, ik wil nl wel kunnen kopen) te verlengen.
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 10 Dec 2016, 10:32

Greenmachine schreef:
daytona955 schreef:

Ik ben juist op dit forum terecht gekomen om naast het praten over Whisky geen hele zoektochten te hoeven ondernemen om een flesje te kopen.
Om over FB maar te zwijgen, ik stop liever met Whisky drinken dan dat ik daar een account ga aanmaken om op een geheel niet gerelateerd medium flessen te zoeken.

Het enige wat ik kan bedenken is om de tijd qua lidmaatschap voordat men kan aanbieden (nadruk op aanbieden, ik wil nl wel kunnen kopen) te verlengen.

raadzaam om dat met sommige verkopers toch wel even te doen!
0 x
Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 10 Dec 2016, 12:34

Is het niet veel eenvoudiger om al het gezaag over prijzen en flippen aan banden te leggen?
Gewoon elke discussie over een aangeboden fles verbieden.
En net zoals het contra voorstel; Waarschuwingen, post blocks en bans...

{ja maar, ja maar hoe beschermen we de onwetenden dan}

De site admin stelt een (of meer) mods aan voor het aanbod forum.
Op de achtergrond stellen deze de regels op die al dan niet openbaar gezet worden.

Indien leden niet eens zijn met een aangeboden fles is de enige mogelijke actie een PB maar deze mods.
Bij een drempel van x-aantal PB zal een van deze mod een melding maken in het topic (bijv. Gerapporteerd.)
Alle volgende PB's zullen automatisch gedelete worden.

Nu kan de mod op zijn gemak onderzoek doen en met de aanbieder in contact treden.
Als er dan een uitkomst is wordt gerapporteerd aangevuld met de actie; Slotje, prijs verlaagd, onterecht gerapporteerd, etc etc...
En de uitkomst is definitief en zal alleen via PB worden toegelicht aan de PB'er mocht deze de uitleg in het topic niet genoeg vinden.

Een verkoper die een aantal topics heeft waarin een negatief rapport staat staat zal minder verkopen.

My two cents.

:Slainte

PS; Ik heb het gevoel dat ik al eens iets soortgelijks heb voorgesteld.... :Scratch
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 10 Dec 2016, 13:10

edwinedje schreef:Is het niet veel eenvoudiger om al het gezaag over prijzen en flippen aan banden te leggen?
Gewoon elke discussie over een aangeboden fles verbieden.
En net zoals het contra voorstel; Waarschuwingen, post blocks en bans...

Omgekeerde wereld, nietwaar? Symptoombestrijding. Je moet de oorzaak aanpakken. Geen fascistische heilstaat willen creëren waarin mensen de mond wordt gesnoerd. Aanbod is prima, flippen is dat niet.

Als je keihard knaken wilt verdienen op een fles ben je hier gewoon niet welkom (mening). Dit zijn de lui die voor de meesten van ons de markt verzieken, waardoor het over tijd steeds lastiger is geworden om tegen redelijke prijzen leuke whiskies te drinken. En daar zouden we dan niks van mogen zeggen?

Extra knaken verdienen? Prima. Maar niet op een non-commercieel forum waar indirect de gebruikers hinder ondervinden van dat soort praktijken. Daarvoor kan je naar een commerciële onderneming als Catawiki, WhiskyAuction, e.d., en draag je netjes een fee af. Probeer je het alsnog op HWF omdat je te gierig bent om een fee af te dragen? Dan volgt (tijdelijke) uitsluiting van het aanbodgedeelte.

Edit: rest van idee is te ardbeidsintensief en/of technisch niet haalbaar schat ik.
5 x
2 ∞ & →

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Dec 2016, 13:21

Geen semi-politieke en confronterende opmerkingen aub. We zitten hier op een gezellig whiskyforum, geen zware didcussieclub.

We zijn het er over eens: winst trekken van mede-forumleden is niet de bedoeling.
Waarvan akte.

Dank voor jullie input. Ik ga (verder) aan de slag, dit topic gaat op slot. De goed oplettende leden hebben al gezien dat er ook actie wordt ondernomen.
6 x
Affirmanti incumbit probatio

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”