Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- Reichenbach
- Moderator

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Een 'simpele' Springbank 10. Geen ratings, review of wat voor toeters en bellen dan ook, ik vind het gewoon lekker.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
mijn 20.000 punten grens is doorbroken op whiskybase met 1967 old rhosdhu, 1974 loch lomond en een 1980 Dufftown
1 x
hoogheid2015 schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/103986/old-pulteney-2006-mos pak boter, ik kan me redelijk vinden in de beschrijving van "theograph"op wb ik hou hem op 88 punten.
en als afsluiter gaat https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/83247/islay-malt-2007-sb in het glas, kwam ik nog tegen achter in de kast was onderdeel van een sansibar tasting bij van der boog, ik kon der niet bij zijn maar heb wel nog een setje kunnen kopen.
en hoeveel punten krijgt die afsluiter dan
0 x
thijs100 schreef:Heel lang geleden dat ik iets heb bijgedragen in dit topic, want ik heb geen zin meer om ieder glas whisky te delen dat ik drink. Maar met dit rijtje wilde ik toch echt even pronken![]()
Gisteren op bezoek geweest bij André van Dijk van WhiskyAuction & More. Na een Instagram-post van een Macallan 1973 18yo OB die ik deelde, nodigde hij me uit een keer langs te komen. Hij had namelijk nog wel een 1964'er open staan. Bij binnenkomst viel m'n mond nog net niet open van verbazing. Dit is wat me te wachten stond:
Longrow 1974 16yo OB
Springbank 12yo OB (Black Screw Metal Cap)
Macallan 1964 OB (bottled 1982)
Lagavulin 15yo Ceramic Jug
Glen Grant 1956 Gordon & MacPhail (75cl, geen WB-link)
Talisker 1958 Gordon & MacPhail
En alsof dat nog niet genoeg was:
Macallan 1937 Gordon & MacPhail
Ik mag niet klagen wat betreft het proeven van mooie, bijzondere whisky's. Deze middag spande echter de kroon. Als favoriet zou ik denk ik de Springbank of Talisker aanwijzen, maar de ervaring van het proeven van die Macallan 1937 was echt onovertroffen. Een van de weinige momenten waarop ik #blessed zonder enige ironie durf te gebruiken
En eind vorig jaar nog die Cardhu 12 .
you lucky bastard.
2 x
sch@ker schreef:Indrukwekkend lijstje.
Ga je ze ook nog van een rating enz.voorzien....?
Nope, dat gaat niet gebeuren. Ik geef alleen een score aan whisky’s waar ik een ruim sample van heb, en die ik in alle rust bij mij thuis heb kunnen proeven. Dan schrijf ik een proefnotitie en hang ik er een rating aan. Gisteren was gewoon puur genieten.
2 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

thijs100 schreef:Nope, dat gaat niet gebeuren. Ik geef alleen een score aan whisky’s waar ik een ruim sample van heb, en die ik in alle rust bij mij thuis heb kunnen proeven. Dan schrijf ik een proefnotitie en hang ik er een rating aan. Gisteren was gewoon puur genieten.
Damn!
Zijn er toevallig geen whisky's bij waarvan je de mythe kan ontkrachten?

0 x
Twee keer Blair Athol '88 - '14 vW: cask 6918 en cask 6928.
Feestje man. Ik vind dat zwavelige, hartige echt veel toevoegen. Combineert in beide gevallen echt heerlijk met het bosfruit, gestoofd lichter fruit, hout, chocolade, wat munt. Sherrybeesten met een bonus. Echt goed. De 6928 vind ik net wat voller, dus scoor 88 om 89. Dank voor het mooie spul, Rob!
Feestje man. Ik vind dat zwavelige, hartige echt veel toevoegen. Combineert in beide gevallen echt heerlijk met het bosfruit, gestoofd lichter fruit, hout, chocolade, wat munt. Sherrybeesten met een bonus. Echt goed. De 6928 vind ik net wat voller, dus scoor 88 om 89. Dank voor het mooie spul, Rob!
1 x
thijs100 schreef:sch@ker schreef:Indrukwekkend lijstje.
Nope, dat gaat niet gebeuren. Ik geef alleen een score aan whisky’s waar ik een ruim sample van heb, en die ik in alle rust bij mij thuis heb kunnen proeven. Dan schrijf ik een proefnotitie en hang ik er een rating aan. Gisteren was gewoon puur genieten.
You lucky man
0 x
thijs100 schreef:Heel lang geleden dat ik iets heb bijgedragen in dit topic, want ik heb geen zin meer om ieder glas whisky te delen dat ik drink. Maar met dit rijtje wilde ik toch echt even pronken![]()
Gisteren op bezoek geweest bij André van Dijk van WhiskyAuction & More. Na een Instagram-post van een Macallan 1973 18yo OB die ik deelde, nodigde hij me uit een keer langs te komen. Hij had namelijk nog wel een 1964'er open staan. Bij binnenkomst viel m'n mond nog net niet open van verbazing. Dit is wat me te wachten stond:
Longrow 1974 16yo OB
Springbank 12yo OB (Black Screw Metal Cap)
Macallan 1964 OB (bottled 1982)
Lagavulin 15yo Ceramic Jug
Glen Grant 1956 Gordon & MacPhail (75cl, geen WB-link)
Talisker 1958 Gordon & MacPhail
En alsof dat nog niet genoeg was:
Macallan 1937 Gordon & MacPhail
Ik mag niet klagen wat betreft het proeven van mooie, bijzondere whisky's. Deze middag spande echter de kroon. Als favoriet zou ik denk ik de Springbank of Talisker aanwijzen, maar de ervaring van het proeven van die Macallan 1937 was echt onovertroffen. Een van de weinige momenten waarop ik #blessed zonder enige ironie durf te gebruiken
Lucky bastard!
Het is je vanzelfsprekend van harte gegund; ik moet het nu slechts doen met:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 2-year-old
Laatst gewijzigd door Tottenham op 19 Jan 2018, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Gisterenavond twee mooie drams ingeschonken om alvast half het weekend in te luiden:
Port Charlotte 2002 MoM
Port Charlotte 2001 Arc
Beiden mooie stevige drams, niet al te zwaar geturfd en/of rokerig, voldoende ruimte voor frisse, fruitige, zoete en grassige tonen.
Waarbij de 2001 Archives nog nèt even wat sensationeler was.
Port Charlotte 2002 MoM
Port Charlotte 2001 Arc
Beiden mooie stevige drams, niet al te zwaar geturfd en/of rokerig, voldoende ruimte voor frisse, fruitige, zoete en grassige tonen.
Waarbij de 2001 Archives nog nèt even wat sensationeler was.

0 x
gisteravond een Glenfarclas 12y en een 105 opengemaakt. De 12y vind ik heerlijk, mooie whisky. De 105 is even wennen, beetje water toegevoegd, ook prima.
0 x
Die Macallan 1937 heb ik denk ik recentelijk ook gedronken met wat Rotterdamse maatjes, echt een wow momentje

1 x
"Had mijn vrouw maar één zo'n been"......
Mocht je eens een proeverijtje willen organiseren voor forumleden, meld ik me alvast hierbij aan.
En dat meen ik

was getekend,
Herman
Laatst gewijzigd door sch@ker op 20 Jan 2018, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
- hoogheid2015
- Whisk(e)y goeroe

JacobaEd schreef:hoogheid2015 schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/103986/old-pulteney-2006-mos pak boter, ik kan me redelijk vinden in de beschrijving van "theograph"op wb ik hou hem op 88 punten.
en als afsluiter gaat https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/83247/islay-malt-2007-sb in het glas, kwam ik nog tegen achter in de kast was onderdeel van een sansibar tasting bij van der boog, ik kon der niet bij zijn maar heb wel nog een setje kunnen kopen.
en hoeveel punten krijgt die afsluiter dan
De afsluiter krijgt van mij ook een 88(ik ben de islay weer een beetje aan het herontdekken
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”