‘De big green egg wordt aangeslingerd met tomahawk, lamsrack, cote de beuf en ga zo maar door’
‘En uiteraard worden er lekkere bieren en wijnen geschonken’
Oftewel dit gaat wel wat verder dan ‘ff 7x 1.5cl naar binnen klokken en dan de deur uit getrapt worden met de kortste route naar buiten’
Wat m.i. gewoon stom is, is om te gaan lopen pronken met de ‘totale winkelwaarde’. Dat voegt helemaal niks toe, ik bedoel die line up is toch ook fantastisch als je niet weet wat de huidige ‘winkelwaarde’ is? Elke liefhebber slaat aan op dat soort flessen, ook zonder die onnodige info. Bovendien heeft passie voor knaken niet voor niets die bijnaam hier dus mensen denken al gauw ‘ja hoor daar gaan we weer’, waaronder ondergetekende. En dat leidt alleen maar af van de inhoud.
Maar even objectiverend: ga maar eens voor 30-45 man zulk kwaliteitsvlees inkopen + alle benodigdheden en deel 1 (en misschien ook tijdens deel 2?) van de avond goeie wijnen en bieren schenken voor zo’n groep… en dan nog erbij wat Edwin al aanhaalt. En vergeet niet dat de belastingdienst hier ook nog 21% aan wil verdienen. Dus van die €250 blijft ineens nog maar €206 over. Nou daar wordt je rekensom al heel anders van Roelof
Neem ook de kosten voor personeel + alle voorbereidingsuren en opruim uren die daaromheen ook nog bij komt en de conclusie is al gauw dat je ‘liefhebbers berekening’ niet eens in de buurt komt van de realiteit.Ik kan mezelf haast niet geloven dat ik het nu opneem voor PvK maar enige nuancering en objectivering is bij deze tasting wel op z’n plek. Neemt niet weg dan €250 een enorme klap geld is, maar zo te lezen krijg je dan ook wel een lange, begeleide avond ervoor terug.

Heb er ook nog steeds niks mee. Alleen vind ik in dit geval dat de conclusies en berekeningen die ik langs zie komen wel heeeuul kort door de bocht zijn. Dat staat geheel los van de rest.

De zin ontgaat me hierdoor echt volledig om er überhaupt nog op in te gaan.
Ik had er de kracht niet meer voor, jij verwoord het gelukkig excellent