Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Daarjuist een Cragganmore 12yo en nu een Glenfiddich 18yo om in dezelfde lijn te blijven.
Laatst gewijzigd door johan brugge op 26 Mar 2010, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Kris schreef:kijken waar ik er nog eentje op de kop kan tikken
Ik ben nog vergeten te zeggen dat je er best maar een paar tegelijk koopt als je kan, want volgens mijn informatie (van een zeer betrouwbare bron) is de Airigh Nam Beist een 'discontinued bottling' geworden. Hij wordt dus niet meer gemaakt.
Is geloof ik sinds vorige zomer niet meer officieel in het gamma. Ben begin november nog bij Ardbeg (oa) geweest en daar wilden ze het niet expliciet gezegd hebben maar het kwam er wel op neer dat de Corryvreckan de opvolger is van het Beest.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik heb het wel expliciet gehoord van Tim Pruet, de webmaster van http://www.ardbegproject.com. Hij heeft natuurlijk goede banden met Ardbeg. Hij verzekerde dat de ANB niet meer wordt geproduceerd en zal vervangen worden door de Corry. Het valt trouwens op dat de prijzen van de ANB gestaag de hoogte in gaan.
0 x
Een Laphroaig 10 yo CS; wat 'n zinneprikkelende whisky is dit toch! Half glaasje op, daarna bij de rest 2 druppeltjes water erbij én dan proef je toch 'n rijkdom, zeg, werkelijk ongelooflijk 
0 x
Gisteren ben ik uitgenodigd bij onze buren om even een nieuw flesje te proberen, wat kreeg ik allemaal te drinken:
Glenmorangie 12 yr
Glenmorangie Quinta Ruban
Bowmore 18 yr
laphroaig 18 yr
Lagavulin 16 yr
Highland Park 15 yr Edition 1 nr 1 of 5976
Een ware smaaksensatie deze avond.
Glenmorangie 12 yr
Glenmorangie Quinta Ruban
Bowmore 18 yr
laphroaig 18 yr
Lagavulin 16 yr
Highland Park 15 yr Edition 1 nr 1 of 5976
Een ware smaaksensatie deze avond.
0 x
...een nieuw flesje te proberen....
Die buren weten van wanten.... Beter een goede buur dan een verre vriend of zo iets......
Die buren weten van wanten.... Beter een goede buur dan een verre vriend of zo iets......

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
In het begin van de avond eerst 'n HP Earl Magnus genomen, vind 'm lekker, maar niet voor herhaling vatbaar!
Nu aan de Laphroaig QC en dat is weer ouderwets genieten
Zeker als je er 'n paar druppels water aan toevoegt. Een dijk van 'n whisky!
Nu aan de Laphroaig QC en dat is weer ouderwets genieten
0 x
...gisteravond genoten van een Ian Macleod's Smokehead, nu een Jim Beam Distillers Series!
0 x
JayDie schreef:...gisteravond genoten van een Ian Macleod's Smokehead, nu een Jim Beam Distillers Series!
Smokehead is inderdaad een heerlijke whisky, John. Goede keus!
Nog niet zo lang geleden 'n Jim Beam gewonnen, maar dat is duidelijk niet mijn stiel, wél lekker, hoor, maar veel te zoet!
Cheerz,
René
Ik ga nu naar 'n Dalziel and Pascoe kijken(op dvd), m'n wederhelft en ik zijn gek op dit soort series. Ach, 't houdt ons van de straat, hè. En daarna waarschijnlijk nog meer van dat gedoe.
We zijn tenslotte rasechte anglofielen.
0 x
I_SPEY schreef:In het begin van de avond eerst 'n HP Earl Magnus genomen, vind 'm lekker, maar niet voor herhaling vatbaar!
Hé René, niet lekker genoeg of prijs/kwaliteit verhouding ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
De lichten weer aan, nu kon ik zien wat ik uit de kast haal. Het is de QC van Laprhaoig geworden....
Genieten !
Genieten !
0 x
Piet schreef:I_SPEY schreef:In het begin van de avond eerst 'n HP Earl Magnus genomen, vind 'm lekker, maar niet voor herhaling vatbaar!
Hé René, niet lekker genoeg of prijs/kwaliteit verhouding ?
Het is inderdaad de prijs/kwaliteit verhouding, Piet. Maar zoals ik al zei, hij is beslist niet onaardig, alleen niet die prijs waardig.Géén miskoop, maar..., nou ja, je kent dat gevoel wel, hè. Ik zit nu te denken, wat ik er voor betaald heb, maar ik zou 't op dit moment niet weten, ergens tussen de 65 en 75 euro.
0 x
Ik zit nu lekker aan een
Tullibardine single cask te nippen,54,8%,16 jaar 
Tullibardine single cask te nippen,54,8%,16 jaar 
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Na een rasechte KL***dag op het werk heb ik net een Cragganmore 12yo binnen en nu zit ik met een ferme scheut Corryvreckan voor m'n neus. Het zal wel ergens deugd doen.
0 x
- saintjimmy
- Senior

Haha, sterkte Johan!
Zelf zit ik aan een glaasje Bruichladdich 15yo, blijft toch één van mijn favoriete malts.
Zelf zit ik aan een glaasje Bruichladdich 15yo, blijft toch één van mijn favoriete malts.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”