"Living bottle"

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 25 Okt 2015, 19:52

Ik ga een sherried en een peated variant doen.
2 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 25 Okt 2015, 23:17

Net nog wat Dronach 18yo Allardice bijgekieperd. Complexiteit en leeftijd.. Jumm :goedgedaan
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1026
Lid geworden op: 02 Jun 2015, 23:03

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 26 Okt 2015, 12:14

De laatste weken wat Springbank erbij gedaan, heeft nu iets minder sherry invloed, maar meer fruit.
0 x
Afbeelding

Big6230
Senior
Senior
Berichten: 232
Lid geworden op: 14 Aug 2015, 21:50
Locatie: Neeroeteren

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor Big6230 » 18 Jan 2016, 20:30

Wat een tof idee zo'n "living bottle". Iemand een tip voor een mooie karaf?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 22 Jan 2016, 13:04

Karaf niet.. Ik gebruik een schoongeweekte Balvenie fles. Heeft wel iets.
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1227
Lid geworden op: 18 Nov 2014, 21:17
Locatie: Fryslân
Contact:

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor Freddy » 22 Jan 2016, 16:56

En ik Caol Ila fles :bigsmile
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 22 Jan 2016, 17:13

voor mijnis de verpakking niet belangrijk, ik gebruik een shabby Laddie-fles :bigsmile
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 24 Jan 2016, 10:50

De mijne zitten onderhand vol met restjes.. Net het laatste beetje Bruichladdich Scottish Barley en de Glenturret Sherry Edition geleegd in respectievelijk de Peated en Sherried Living Bottle..

(Sherry)
Balvenie 12yo DoubleWood
Balvenie 14yo Caribbean Cask
Dalmore 15yo
Macallan Gold
Glenmorangie 10yo The Original
Bailie Nicol Jarvie
Glenfarclas 12yo
Aberfeldy 21yo
Aberlour 15yo Double Cask Matured
The Singleton 12yo
Glenlivet 12yo
GlenDronach 8yo The Hielan'
GlenDronach 18yo Allardice
GlenDronach 15yo Revival
Glenlivet Guardians' Chapter
The Famous Grouse NAS
Tamdhu Batch Strength (001)
Glenturret Sherry Edition


(Peated)
Talisker Dark Storm
Caol Ila Moch
Laphroaig PX Cask
Laphroaig 10
Laphroaig 15 200th Anniversary
Laphroaig 18 (2013)
Kilchoman Machir Bay 2014
BenRiach 17yo Solstice
Balvenie 17yo Peated Cask
Ardmore Traditional Cask
Bruichladdich Scottish Barley

Heb ze al een tijdje niet gedronken maar weet wel dat de peated in de smaak valt bij vaders, zit nog 10cl in.. hooguit.
1 x
2 ∞ & →

cnnssr
Actief lid
Actief lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 Dec 2015, 20:59

Solera fles

Ongelezen berichtdoor cnnssr » 13 Feb 2016, 20:58

Laatst zag ik een video op youtube van Ralfy (zie video) waarin hij praat over een Solera whiskyfles. Het idee is dat je een fles hebt met verschillende whisky's daarin. Iedere keer dat je daar dan uit drink, vul je de fles aan met een restant van een andere open fles. Op de lange termijn heb je dus een unieke blend, met whisky erin die je jaren geleden dronk en weinig tot geen last van oxidatie door het continu-hoge vul niveau. Ik ben van plan dit te gaan doen en ik vroeg me af: zijn er meer mensen die dit doen of interessant vinden?

:Slainte

0 x

Gebruikersavatar
brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 Nov 2015, 11:32
Locatie: West vlaanderen

Re: Solera fles

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 13 Feb 2016, 21:02

"Living bottle" :hoedaf

Goed gespot! Ik heb het topic samengevoegd met dit bestaande topic. -- turfsmurf
2 x

Gebruikersavatar
brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 Nov 2015, 11:32
Locatie: West vlaanderen

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 13 Feb 2016, 22:05

leuk om te zien dat de admits zo snel actie ondernemen :goedgedaan merci turfsmurf
0 x

cnnssr
Actief lid
Actief lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 Dec 2015, 20:59

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor cnnssr » 14 Feb 2016, 11:01

Bedankt voor het herplaatsen van mijn vorige bericht. Ik ga er deze week ook 1 maken :duimop Heeft iemand ervaring met het verschil in oxidatie/verdamping tussen een gewone kurk, een schroefdop en een glazen karafstopper?
0 x

Gebruikersavatar
brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 Nov 2015, 11:32
Locatie: West vlaanderen

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 14 Feb 2016, 11:48

cnnssr schreef:Bedankt voor het herplaatsen van mijn vorige bericht. Ik ga er deze week ook 1 maken :duimop Heeft iemand ervaring met het verschil in oxidatie/verdamping tussen een gewone kurk, een schroefdop en een glazen karafstopper?


een kurk is en blijft de beste oplossing , de fles sluit mooi af en het duurt een lange tijd tegen er verdamping van whisky plaats vind met schroef doppen moet je altijd oppassen metalen schroef doppen kunnen door warmte en koude uit zetten en terug krimpen waardoor er natuurlijk verdamping van whisky kan plaats vinden plastieken doppen hebben dit niet en ja een karaf stop ja die zijn voor de show en sluiten de fles totaal niet af :P
0 x

Poezewoef
Actief lid
Actief lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 Feb 2016, 09:58

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor Poezewoef » 14 Feb 2016, 11:51

brechtvds schreef:
cnnssr schreef:Bedankt voor het herplaatsen van mijn vorige bericht. Ik ga er deze week ook 1 maken :duimop Heeft iemand ervaring met het verschil in oxidatie/verdamping tussen een gewone kurk, een schroefdop en een glazen karafstopper?


een kurk is en blijft de beste oplossing , de fles sluit mooi af en het duurt een lange tijd tegen er verdamping van whisky plaats vind met schroef doppen moet je altijd oppassen metalen schroef doppen kunnen door warmte en koude uit zetten en terug krimpen waardoor er natuurlijk verdamping van whisky kan plaats vinden plastieken doppen hebben dit niet en ja een karaf stop ja die zijn voor de show en sluiten de fles totaal niet af :P

Inderdaad, klopt, zie maar op veilingen waar dikwijls mini's met schroefdop aangeboden worden. Veel flesjes die nog maar 75 a 80% van de originele inhoud bevatten.
1 x

Poezewoef
Actief lid
Actief lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 Feb 2016, 09:58

Re: "Living bottle"

Ongelezen berichtdoor Poezewoef » 14 Feb 2016, 11:53

cnnssr schreef:Bedankt voor het herplaatsen van mijn vorige bericht. Ik ga er deze week ook 1 maken :duimop Heeft iemand ervaring met het verschil in oxidatie/verdamping tussen een gewone kurk, een schroefdop en een glazen karafstopper?


Een glazen karafstop gebruik je toch enkel maar op karaf. Whisky in een karaf ga je normaal gezien toch opdrinken. Als daar whisky uit verdwijnt door verdamping ed moet je misschien een glaasje meer drinken? :lekker
0 x


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten