Gevolgen Brexit

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Gevolgen Brexit

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 15 Jan 2021, 18:26

In het voorbeeld wat Gerrit en Herman aanhalen; als het een particuliere fles is die heen en weer gaat; ja, dan is het BTW op BTW.... Het is simpel; zakelijk is het allemaal te overzien, zodra het particulier wordt is het BTW over BTW.
In de basis kun je een fles van £ 500 met een paar keer heen en weer best vlot op € 1.000 krijgen...
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 15 Jan 2021, 18:29

gerritbakker57 schreef:
Oogadal schreef:
gerritbakker57 schreef:zoals al eerder gememoreerd, voor mij voorlopig alleen nog maar windowshopping bij de UK veilingsites tot ze vanaf het vasteland kunnen verschepen en daardoor geen VAT/BTW etc.

Die vlieger gaat alleen op voor flessen die nu al binnen de EU zijn.... :(

Als er flessen fysiek de UK uit gaan is het kassa, ook als ze van Whiskyhammer in de UK naar een te openen depot gaan van Whiskyhammer in NL en vanuit daar worden verscheept en dan weer door naar de kopers. Wordt 't nog duurder van...

Dat gaat maar deels op. Op alle toegevoegde diensten komt sowieso VAT en BTW. Daarnaast komen veel flessen vanaf het vaste land naar de UK en weer retour. Volgens mij kost dat 2 keer VAT en BTW? Ik weet niet hoe dat gaat werken.

Tsja, die diensten en hammer fee.... Als het een kavel van £ 100 is is de VAT over de fee te overzien, spreek je over een fles van 2K dan gaat het aantikken ja...
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 15 Jan 2021, 18:37

Ik wacht wel op de mooie flesjes via Cor, is mijn accountant ook weer blij, nette BTW facturen bijgeleverd :P
2 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 15 Jan 2021, 18:43

Dus als ik je goed begrijp Edwin, hoef ik niets van de SWA te verwachten.
Nou, dat is dan maar zo. Ik wacht de loop der dingen wel af en bezit mijn ziel intussen in lijdzaamheid (in meer dan 1 betekenis) :D want :SadHead
:hoedaf
0 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 15 Jan 2021, 18:51

sch@ker schreef:Dus als ik je goed begrijp Edwin, hoef ik niets van de SWA te verwachten.
Nou, dat is dan maar zo. Ik wacht de loop der dingen wel af en bezit mijn ziel intussen in lijdzaamheid (in meer dan 1 betekenis) :D want :SadHead

Gefeliciteerd, ook ik :SadHead
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 15 Jan 2021, 18:53

Oogadal schreef:In de basis kun je een fles van £ 500 met een paar keer heen en weer best vlot op € 1.000 krijgen...

En dan is de overheid de lachende 3e :?
1 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 15 Jan 2021, 19:15

Nickvanderlinde298 schreef:...Als ik deze nu binnenkrijg en er nog even 25% over kan betalen lijkt me dat toch de schuld van SWA en niet aan mij om te betalen.
Moet ik het pakket dan weigeren als het hier aankomt? Of afrekenen en de extra betaalde kosten op SWA verhalen?
Volgens mij heeft de SWA geen verantwoordelijkheid in wijziging van belastingtarieven of accijnzen na het moment van aankoop. Zij hebben aan hun verplichtingen voldaan.
Misschien kun je de VAT over hun trasactiekosten nog terug krijgen, maar die waren op het moment van de transactie ook rechtmatig.

Verhoging van belastingtarieven is in Nederland zelf ook geen geldige reden om een aankoop of andere aangegane verplichting op te zeggen.
3 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 15 Jan 2021, 20:32

Wel mannen dat ziet er niet hoopvol uit.
Ik vind het overigens wel mooi, dat we hier zulke expertise in huis hebben :goedgedaan
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 15 Jan 2021, 20:36

gerritbakker57 schreef:
sch@ker schreef:Dus als ik je goed begrijp Edwin, hoef ik niets van de SWA te verwachten.

ook Corona?
Ben er bijna twee weken zoet mee maar gelukkig de milde variant. Hoewel beroerd genoeg en reuk : smaak = 0 : 0
Hoop dat je de benen er onder houdt!!!
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 15 Jan 2021, 20:48

Das naar Herman. Met smaak en reuk 0.0 wel een mooi moment of dat spul achterin de kast een keer weg te werken... :P
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 15 Jan 2021, 20:54

sch@ker schreef:
gerritbakker57 schreef:

ook Corona?
Ben er bijna twee weken zoet mee maar gelukkig de milde variant. Hoewel beroerd genoeg en reuk : smaak = 0 : 0
Hoop dat je de benen er onder houdt!!!

Dat is vervelend, ik net een weekje. Alleen koorts maar absoluut geen reuk of smaak verlies :smullen
1 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 15 Jan 2021, 21:10

Iemand enig idee wat de Brexit betekent voor additionele kosten op flessen die je bij de SMWS bestelt? Hebben ze weer eens iets waar ik eventueel interesse in heb, word ik door de horrorverhalen hier weer noest aan het twijfelen gebracht :( ;)..!
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 15 Jan 2021, 22:15

Om het makkelijk te maken zijn er nog veel meer regels rondom de invoer van goederen. Als iets naar een bedrijf gaat (in dit geval een veilingsite) hoeft er niet altijd direct invoerrechten, BTW, etc betaald te worden. Dat hangt er vanaf waar het opgeslagen ligt en of het douane entrepot is en zo nog wat regels.
Anders zou het bij de Tefaf helemaal losgaan met de prijzen (ga gerust los op de douanewetten). Van de EU naar de UK sturen en weer terug hoeft dus niet te betekenen dat de accijns en BTW 2 keer wordt betaald.

De regels zijn niet anders als wanneer je iets in de VS of zo zou hebben gekocht. Alleen heb je nu wat gevallen die effe de sjaak zijn, omdat ze incl BTW hebben gekocht en dat nu nog een keer moeten betalen (bij winkels), zeg maar de overgangsperiode. Maar dat is een kleine groep (wel verveld als je in de groep zit) in een korte periode.

Als klanten van buiten de EU bij mij kopen, kopen ze ex BTW, maar inclusief accijns. Dat is straks hetzelfde als we bij winkels in de UK kopen.
Alleen veilingen blijft vervelend, dat zijn margegoederen waar geen BTW is te verrekenen. Daar zal je de 25% er bij mogen tellen.
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 16 Jan 2021, 11:10

Na al deze verhalen maak ik me toch wel enigszins zorgen over de aankomende release van het 25 yo Arran vat van de Casqueteers... :Scratch
0 x

Raymond CS
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 16 Jan 2021, 13:20

Rien68 schreef:Na al deze verhalen maak ik me toch wel enigszins zorgen over de aankomende release van het 25 yo Arran vat van de Casqueteers... :Scratch

Dat kan ik mij goed voorstellen, een Arran SC 25 dat is wel een hele mooie release.
Ben eigenlijk wel een best een beetje jaloers zelfs. :respect
Kende de Casqueteers eigenlijk niet, zal ze eens opzoeken.
0 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”