Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen
Re: Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen
Als nieuweling blader ik zo een beetje door dit forum. In eerste instantie dacht ik dat ik aardig wat wist over whisky, hoewel mijn range van geproefde whisky's eerder bescheiden te noemen is.
Maar in dit topic valt mijn mond open van verbazing. Er zijn blijkbaar mensen die na de moeite te hebben genomen in een forum als dit deel te nemen, nog steeds met de gedachte rondlopen dat duurder en/ of ouder hetzelfde is als lekkerder. En dat blends per definitie niet zo lekker zijn.
Er is een spreekwoord (of laat het een gezegde zijn): Over smaak valt niet te twisten. Als je een blend drinkt na diverse (krachtige) single malts zal hij altijd minder goed bevallen, zoals je ook een lowland niet meer proeft na aan de Islay te hebben gezeten.
Iemand in dit topic: "Na vershillende geweldige single malts (Ben Riach, Millstone peat, spirit van Eylandt Legend, Glenlivet 25y.o.) dacht ik mezelf te verwennen met een Johny Walker Blue Label. Kostte 6 euro voor n glas,...
Na al die superwhisky's, was dit echt bocht. N blend waar whisky's van 50 jaar oud in verwerkt zijn, verdient n betere beoordeling, maar het viel me erg tegen." Wees blij dat je maar 6 euro hoefde te betalen!!
Maar in dit topic valt mijn mond open van verbazing. Er zijn blijkbaar mensen die na de moeite te hebben genomen in een forum als dit deel te nemen, nog steeds met de gedachte rondlopen dat duurder en/ of ouder hetzelfde is als lekkerder. En dat blends per definitie niet zo lekker zijn.
Er is een spreekwoord (of laat het een gezegde zijn): Over smaak valt niet te twisten. Als je een blend drinkt na diverse (krachtige) single malts zal hij altijd minder goed bevallen, zoals je ook een lowland niet meer proeft na aan de Islay te hebben gezeten.
Iemand in dit topic: "Na vershillende geweldige single malts (Ben Riach, Millstone peat, spirit van Eylandt Legend, Glenlivet 25y.o.) dacht ik mezelf te verwennen met een Johny Walker Blue Label. Kostte 6 euro voor n glas,...
Na al die superwhisky's, was dit echt bocht. N blend waar whisky's van 50 jaar oud in verwerkt zijn, verdient n betere beoordeling, maar het viel me erg tegen." Wees blij dat je maar 6 euro hoefde te betalen!!
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Djezus, onlangs een Dun Bheagan 8yo Pure Malt gedronken. Iemand ooit al een whisky gehad die geitenkaas op de neus had? 
0 x
Banzai schreef:Djezus, onlangs een Dun Bheagan 8yo Pure Malt gedronken. Iemand ooit al een whisky gehad die geitenkaas op de neus had?
Nee, wel een whisky die naar kaantjes en kattenbrokken rook. Zat er toevallig ook Ledaig in die Pure Malt?
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Millstone Peated vond ik naar zweetkaas stinken en laatst ook een Tomatin van Creative Whisky Company geproefd met een hele nare vieze sokken lucht die ik dus ook als enige van de hele line up niet heb opgedronken.
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

turfsmurf schreef:Banzai schreef:Djezus, onlangs een Dun Bheagan 8yo Pure Malt gedronken. Iemand ooit al een whisky gehad die geitenkaas op de neus had?
Nee, wel een whisky die naar kaantjes en kattenbrokken rook. Zat er toevallig ook Ledaig in die Pure Malt?
Nee, Ledaig zat er niet in. Ik heb geen turf waargenomen. Wat zijn kaantjes trouwens?
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Soundwave schreef:Millstone Peated vond ik naar zweetkaas stinken en laatst ook een Tomatin van Creative Whisky Company geproefd met een hele nare vieze sokken lucht die ik dus ook als enige van de hele line up niet heb opgedronken.
Hmm, da's inderdaad ook niet aangenaam.

0 x
Banzai schreef:turfsmurf schreef:Banzai schreef:Djezus, onlangs een Dun Bheagan 8yo Pure Malt gedronken. Iemand ooit al een whisky gehad die geitenkaas op de neus had?
Nee, Ledaig zat er niet in. Ik heb geen turf waargenomen. Wat zijn kaantjes trouwens?
kaantjes

0 x
Banzai schreef:Djezus, onlangs een Dun Bheagan 8yo Pure Malt gedronken. Iemand ooit al een whisky gehad die geitenkaas op de neus had?
Neen, wel "een berg ongewassen sportsokken die al een maand liggen gisten"... Zoiets...
De smaak was het waswater van diezelfde berg sokken en veel blauwe kaas. Waarschijnlijk van tussen de tenen.
Niet elke Tomatin 76 is lekker, zo blijkt. Heel erg veel wel, maar niet allemaal
0 x
Er leuk om dit als newbie hier te lezen!
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen,en dat maakt het samen proeven juist zo leuk!
Ik ben tot nu toe nog niet echt een Whisky tegengekomen die ik ronduit smerig vind.
Met uitzondering van deze.. Drumguish.
Laatst gekregen van een klant als bedankje,erg aardig natuurlijk.... maar toen ik hem openmaakte kwam het behang al van de muur!
Het is natuurlijk ook niet de duurste whisky,maar ik heb gemerkt dat dat helemaal niks zegt.
Zo heb ik zelf een aantal erg lekkere flesjes van onder de 25 euro.
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen,en dat maakt het samen proeven juist zo leuk!
Ik ben tot nu toe nog niet echt een Whisky tegengekomen die ik ronduit smerig vind.
Met uitzondering van deze.. Drumguish.
Laatst gekregen van een klant als bedankje,erg aardig natuurlijk.... maar toen ik hem openmaakte kwam het behang al van de muur!
Het is natuurlijk ook niet de duurste whisky,maar ik heb gemerkt dat dat helemaal niks zegt.
Zo heb ik zelf een aantal erg lekkere flesjes van onder de 25 euro.
0 x
Ik heb recentelijk een signatory vintage 21 jaar oude glens cotia gedronken
Was erg zout en licht zwavel , totaal niet verzadigd met smaak, is toch 21 jaar in vat geweest, zonde was dat
Is tot nu toe de enige whisky waar ik echt afkeer tegen had, verder Ik dronk direct daarna een signatory wintage 21 jaar oude Ben nevis, en die was wel prima..
Was erg zout en licht zwavel , totaal niet verzadigd met smaak, is toch 21 jaar in vat geweest, zonde was dat
Is tot nu toe de enige whisky waar ik echt afkeer tegen had, verder Ik dronk direct daarna een signatory wintage 21 jaar oude Ben nevis, en die was wel prima..
0 x
Old Pulteney 12yo.
Voor mij is deze té ziltig en is de afdronk van deze whisky nihil. Niet mijn ding.
Voor mij is deze té ziltig en is de afdronk van deze whisky nihil. Niet mijn ding.
0 x
- defeatless
- Moderator

Old Pulteney 12yo.
Haha, een vriendin van mij zei hetzelfde. Ze vond het jammer dat er zoveel zout water gebruikt was in de whisky
Maar als je hier niet van houdt, dan moet je het gewoon niet meer kopen. De 17 en 21 jaar oude zijn beter, maar nog steeds is dat ziltige aanwezig.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

De 12yo is idd zilt, maar niet TE als je het mij vraagt. De 21yo vind ik dan weer zijn geld niet waard. Wat een overroepen whisky is me dat, zeg. En dan zeggen dan de befaamde Jim Murray deze zo'n monsterscore geeft/gaf ...
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:De 12yo is idd zilt, maar niet TE als je het mij vraagt. De 21yo vind ik dan weer zijn geld niet waard. Wat een overroepen whisky is me dat, zeg. En dan zeggen dan de befaamde Jim Murray deze zo'n monsterscore geeft/gaf ...
Jim neem je met een Old Pulteney, ofwel een korrel zout
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

whiksy schreef:johan brugge schreef:De 12yo is idd zilt, maar niet TE als je het mij vraagt. De 21yo vind ik dan weer zijn geld niet waard. Wat een overroepen whisky is me dat, zeg. En dan zeggen dan de befaamde Jim Murray deze zo'n monsterscore geeft/gaf ...
Jim neem je met een Old Pulteney, ofwel een korrel zout
Haha!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”