Matti schreef:Timothy24 schreef:Dank voor de adviezen, ik ga me goed oriënteren. Zelf al een beetje rondgekeken. Iemand ervaring met de Bunnahabhain 12yo?
Jup, prima whisky met een aparte smaak. Nauwelijks geturfd overigens. Voor iets minder geld heb je ook de prima blended whisky Black Bottle waar duidelijk een fikse scheut Bunnahabhain in zit.
Ik heb nog een aanrader (met het risico voor de overige forumbezoekers als een gebroken plaat te klinken): Bruichladdich The Laddie Ten. Voor de mij de top van de licht geturfde whiskies. Een mooie volle whisky met in de smaak citroen/citrus, vanille en dus een beetje turf. En, goed betaalbaar. En, nog vrij nieuw dus je vind nog regelmatig iemand die hem nog niet geproefd heeft waar je weemoedig naar kan lachen
'officieel' is de Laddie Ten trouwens unpeated. Ik proefde toch ook iets en iemand anders op het forum gaf aan dat de mouter er op het laatst nog wat turf rook doorheen heeft geblazen. Toch moeilijk voor te stellen dat dat dan nog zo'n effect heeft. In ieder geval is het een no-brainer. Ik haal morgen een nieuwe fles. Iedereen die de laatste 2 maanden langs is geweest wilde een 2e dram

voor een prijsje van max 40€ 0.7L fles.