Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- caskstrength
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
3 drammetjes oude Irish Pot Sill ('60s, '70s): twee van John Power & Sons, en één van John Jameson & Son. Echt een hele interessante en mooie ervaring: robuustheid van ongemout graan, olie, en een aards karakter. Dat bevalt me prima. Vooral die John Jameson & Son was geweldig.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

Flesje Highland Park 12 opgehaald vandaag en gelijk open gemaakt.
Ik moet zeggen dat ik erg aangenaam verrast ben door deze instapwhisky.
Vooral de vrij lange, zoet-rokerige finish had ik niet verwacht omdat de Whisky slechts 40% alcoholgehalte heeft.
Toch wel een BFYB wat mij betreft, minder dan 40€ voor een 12 jaar oude dram!
Ik moet maar eens terug wat meer "instappers" gaan proeven want goede Whisky hoeft niet altijd veel geld te kosten
Vooral de vrij lange, zoet-rokerige finish had ik niet verwacht omdat de Whisky slechts 40% alcoholgehalte heeft.
Ik moet maar eens terug wat meer "instappers" gaan proeven want goede Whisky hoeft niet altijd veel geld te kosten

2 x
ovanpuyvelde schreef:Flesje Highland Park 12 opgehaald vandaag en gelijk open gemaakt.
Ben het met je eens wat betreft HP 12 en zeker ook met je laatste zin. Voor onder de 40 euro kun je wat mij betreft echt wel aardige single malts kopen (ik noem wat prijzen die ik nu ff zo snel online tegenkom): Old Pulteney 12 = 27,95, Clynelish 14 = 34,95, Ardbeg 10 = 36,95, Springbank 10 = 36,95, Bunnahabhain 12 = 39,95, Benromach 10 = 39,95 etc. en dus ook Highland Park 12 voor 30,95.
1 x
Avondje begonnen met een Mortlach 18yo Signatory Vintage 1997
en nu met dank aan Khajuraho een paar lekkere samples:
Springbank 12yo cs batch 14
Bunnahabhain moine oloroso
Vooral die laatste is erg fijn!
en nu met dank aan Khajuraho een paar lekkere samples:
Springbank 12yo cs batch 14
Bunnahabhain moine oloroso
Vooral die laatste is erg fijn!
0 x
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

Tormore 1997-2014 G&M Connoisseurs Choice
Dit is ook weer zo'n random goedkoper aankoopje geweest en ook deze blijkt waar voor zijn geld te bieden.
Hij proeft wat jonger dan zijn 17 jaar maar desalniettemin een lekker fruitige Whisky met een geslaagde balans tussen zoet en zuur en het hout laat zich ook gelden in de body.
Alweer vrij aangenaam verrast!
Dit is ook weer zo'n random goedkoper aankoopje geweest en ook deze blijkt waar voor zijn geld te bieden.
Hij proeft wat jonger dan zijn 17 jaar maar desalniettemin een lekker fruitige Whisky met een geslaagde balans tussen zoet en zuur en het hout laat zich ook gelden in de body.
Alweer vrij aangenaam verrast!

0 x
Gisteravond tijdens een ruil in Utrecht een Strathisla 12 y.o. gedronken. Dat is toch wel één van de beste instappers die ik tot nu toe gedronken heb.
0 x
- mikegerards
- Top bijdrager

Gisteren avond de Glenrothes sherry bomb gehad. Heerlijke whisky voor een mooie prijs. Een echte sherry bomb wil ik het niet noemen MAAR hij is heel erg lekker hoor
0 x
caskstrength schreef:3 drammetjes oude Irish Pot Sill ('60s, '70s): twee van John Power & Sons, en één van John Jameson & Son. Echt een hele interessante en mooie ervaring: robuustheid van ongemout graan, olie, en een aards karakter. Dat bevalt me prima. Vooral die John Jameson & Son was geweldig.
Iemand heeft bij Martin gezeten ...
1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Tom2 schreef:caskstrength schreef:3 drammetjes oude Irish Pot Sill ('60s, '70s): twee van John Power & Sons, en één van John Jameson & Son. Echt een hele interessante en mooie ervaring: robuustheid van ongemout graan, olie, en een aards karakter. Dat bevalt me prima. Vooral die John Jameson & Son was geweldig.
Iemand heeft bij Martin gezeten ...
Feitelijk niet helemaal 100% juist (ik was gewoon thuis) maar de whiskies komen wel bij Martin vandaan

0 x
Affirmanti incumbit probatio
Zaterdagavond alleen thuis... filmpje op en een glaasje Springbank 12yo uit de seventies
As good as it gets...
As good as it gets...
1 x
Bezig aan de vierde dram Benromach 10 - 100 Proof (57%) en aan het genieten van een superieur FC Utrecht in Nijmegen. 
0 x
Bushmills 1608 vandaag maar eens aan de tand proeven uuu voelen
0 x
Aberlour A'bunadh batch 49 en Wild turkey Rare Breed Barrel Proof zijn vandaag aan de beurt.
0 x
- Erik1908
- Top bijdrager

J23 schreef:Aberlour A'bunadh batch 49 en Wild turkey Rare Breed Barrel Proof zijn vandaag aan de beurt.
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”