Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 02 Mei 2011, 22:30
Net op: Caol Ila 30yo, Master of Malt bottling. Wegens jarig ging deze geboortejaarfles vandaag open. Ik heb hem niet met veel aandacht kunnen proeven omdat ik ook anderen op bezoek had*, maar hij smaakte mij goed. Niet te overdonderend qua turf (daar hebben we de jonkies voor), maar wel een lekker complex geheel. Een beetje water maakte mooi meer smaak los (ook een beetje 'farmy'? tonen) en maakte hem aardig troebel. Nu de eerste dram eruit is gelopen, worden de volgende vast nog lekkerder.
Nu bezig: een half miniatuurtje Glenlivet 15 French Oak Reserve. Smakelijk en een beetje zoet. De afdronk blijft niet lang hangen, maar de kruidigheid ervan nodigt wel uit tot doordrinken. Een goede om iemand te laten proeven wat whisky is zonder gelijk afgeleid te worden door sherrytoeters of turfbellen. Dit zou ook een goede zijn om lekker te drinken als je geen zin hebt om geconcentreerd te moeten proeven en er hard over na te denken.
*: Ik heb mijn zusje een Lagavulin 16yo gegeven. Die vond ze nog best lekker, ondanks dat ze zei dat ie naar betadine smaakte. Het eerste waar ze aan dacht was een barbecue bij de Rijn. Ik mag wel oppassen voor mijn drank als zij weer op bezoek is...
0 x

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)