Ruud2612 schreef:Qua prijzen mag je ze niet alle 3 naast elkaar zetten, maar ik zou zelf voor de HP gaan? Weet niet wat je er bij de G&G uiteindelijk dan nog aan kwijt gaat zijn?
€ 335,20 waarvoor ik eigenlijk liever ergens een SB 21Y koop...

Ruud2612 schreef:Qua prijzen mag je ze niet alle 3 naast elkaar zetten, maar ik zou zelf voor de HP gaan? Weet niet wat je er bij de G&G uiteindelijk dan nog aan kwijt gaat zijn?

Rien68 schreef:Gezien je wishlist op WB zou de Springbank de meest logische keuze zijn...

whisky4wood schreef:Ik twijfel al enige tijd over de glenrothes oldest reserve. Staat voor 233 bij de sljjter. Redelijk geprijst zou je zeggen gezien de leeftijd van de whiskies. Is dit een musthave of een bye. Ik ben zelf wel van de sherrycask, maar er is wel heel veel anders te kopen. Ik ben ook wel gecharmeerd door de vorm van de fles moet ik zeggen. Die hebben bij glenrothes wel wat. Wie heeft een tip.

Freezeroz schreef:whisky4wood schreef:Ik twijfel al enige tijd over de glenrothes oldest reserve. Staat voor 233 bij de sljjter. Redelijk geprijst zou je zeggen gezien de leeftijd van de whiskies. Is dit een musthave of een bye. Ik ben zelf wel van de sherrycask, maar er is wel heel veel anders te kopen. Ik ben ook wel gecharmeerd door de vorm van de fles moet ik zeggen. Die hebben bij glenrothes wel wat. Wie heeft een tip.
Klinkt niet slecht, maar je hebt een NAS oldest reserve en een 30Y Oldest Reserve.
Welke is het?
whisky4wood schreef:Het is de NAS, waarbij een kaartje zit en in een kartonnen verpakking op de houten blokje staat de fles.

Koning schreef:Twee mooie 15-jarige sherried whiskies in de aanbieding bij een grote online slijter:
Glenallachie 15: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old
Tamdhu 15: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old
Glenallachie heeft me qua smaakprofiel positief verrast met zijn nieuwe core range, dus ik ben wel benieuwd naar deze. De Tamdhu heeft betere recensies, maar is wel €15 duurder.
Welke zouden jullie kiezen / aanbevelen?

WhiskyLiam schreef:Dag allen,
door een onderzoeksvoorstel dat geaccepteerd is gaat mijn salaris significant omhoog de komende jaren (humblebrag). Nu wil ik dit vieren met een whisky tot 200 euro. Een echte 90+er! Mijn favo distilleerderijen zijn Arran, Springbank, Kilkerran, en Glenallachie. Andere fijne zijn Ben Nevis, Glendronach en Glenmorangie. Van de Ierse is Redbreast een grote favoriet. Zware turf liever niet. Ben ook niet vies van een goede bourbon.
Na wat te hebben ge-whiskybased heb ik het gevoel dat ik op zoek ben naar Bigfoot, La Chupacabra, het monster van Loch Ness en een eenhoorn van diamant in 1 die mij moeten worden aangeboden door feeen, trollen, en andere toverdingen.
Dus ik heb de expertise nodig van de experts......jullie!
Hebben jullie tips voor mij (geen voorkeur voor IB of OB)?

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: francken en 24 gasten