Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen
Net gekocht voor een 'prikkie' (€ 69,-) The Balvenie Madeira Cask 17 y.o.
Oh en eh... Er zijn drie flessen Laphroaig Caìrdeas 2012 onderweg.
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

vrouwtje terug uit lesbos
flesje islay mist 17 yo
mag vaker op vakantie

flesje islay mist 17 yo
mag vaker op vakantie

0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Gisteren van vrienden een Malts of Schotland Highland Park 1986 25yo gekregen 
0 x
- mchammett
- Actief lid

Matti schreef:Lagavulin onder de turf wat zoeter terwijl de talisker een kenmerkende peperigheid heeft.
Thanks, dan toch ook maar eens de lagavulin aanschaffen.
0 x
Aberlour 12 non chill filtered 48%. Benieuwd.
0 x
Tomatin 1977 is toegekomen ! 
- Bijlagen
-
- Foto0420.jpg (870.24 KiB) 1932 keer bekeken
0 x
BWhisky schreef:Tomatin 1977 is toegekomen !
Is die whisky net zo wazig als de foto? Lijkt me erg smakelijk!
0 x
turfsmurf schreef:Is die whisky net zo wazig als de foto? Lijkt me erg smakelijk!
Neen, de keuze tussen een fancy smartphone met goeie camera en lekkere whisky is snel gemaakt
0 x
Een Clynelish 1997 van Whiskybroker.co.uk - gekocht eind vorige week bij deze vrienden! en voor 'n prijs, die je niet voor mogelijk houdt
Van mij kreeg deze verrukkelijke, zachte én zalige whisky 89 pnt.

Van mij kreeg deze verrukkelijke, zachte én zalige whisky 89 pnt.

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

I_SPEY schreef:Een Clynelish 1997 van Whiskybroker.co.uk...
Ik zou hem dan wel een beetje achterin de kast zetten, met dat lelijke label.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Mijn meest recente aankoop, die overigens nog bij Laddie Teun op me staat te wachten, is de Balvenie Tun 1401 batch 3 (75cl botteling uit de VS).
Ik wilde m'n rijtje compleet houden, omdat ik ook batch 1 (gekocht bij de distillery na de tour) en batch 2 heb. Het wordt echter wel een probleem, want inmiddels is er ook duty free release batch 4, en batch 5 staat over een week of twee ook alweer in de schappen. Die laatste zal niet zo lastig worden, maar de batch 4 is geen eenvoudige opgave aangezien ik zelf niet op een vliegveld kom waar die verkocht wordt.
Ik hoop dat ze er na batch 5 wel mee kappen, anders wordt dit een gebed zonder einde...
Ik wilde m'n rijtje compleet houden, omdat ik ook batch 1 (gekocht bij de distillery na de tour) en batch 2 heb. Het wordt echter wel een probleem, want inmiddels is er ook duty free release batch 4, en batch 5 staat over een week of twee ook alweer in de schappen. Die laatste zal niet zo lastig worden, maar de batch 4 is geen eenvoudige opgave aangezien ik zelf niet op een vliegveld kom waar die verkocht wordt.
Ik hoop dat ze er na batch 5 wel mee kappen, anders wordt dit een gebed zonder einde...

0 x
Het gaat mij om de whisky, niet om 't label. Ik stoor me overigens niet aan dit label, hoor! Hier is duidelijk meer tijd gestoken in de drank zelf en minder tijd voor het labeldesign(da's logisch, hè
)
Is al niet meer te koop
Is al niet meer te koop
0 x
Laphroaig PX-cask, gekocht op Schiphol. Ik heb net m'n eerste glaasje voor me. Eerste indruk: ik ben licht verkouden, dus ik moet er nog eens goed voor zitten, maar mijn eerste indruk is:
Rokerige, peaty, neus, maar een stuk minder dan bij de reguliere 10yo. Ook een stuk minder jodium en ziekenhuisgeuren dan je van een jonge (hij bevat 5 tot 10 jaar oude whisky) Laphroaig verwacht. Vrij spirity, maar niet bijtend scherp. Duidelijke sherry-invloeden, maar geen 'sherry monster'. De mond is zoet en bitter, beetje zoethout, verbrand iets. Peat, niet scherp, maar rond. Er zit ook iets rubberachtig in, dat naar mijn smaak nogal om aandacht schreeuwt. Een bekend iets dat ik moeilijk kan plaatsen. Denk aan hoe een strandbal ruikt oid...
...of een vers geopende schroevedraaierset van Chinese makelij
Rokerige, peaty, neus, maar een stuk minder dan bij de reguliere 10yo. Ook een stuk minder jodium en ziekenhuisgeuren dan je van een jonge (hij bevat 5 tot 10 jaar oude whisky) Laphroaig verwacht. Vrij spirity, maar niet bijtend scherp. Duidelijke sherry-invloeden, maar geen 'sherry monster'. De mond is zoet en bitter, beetje zoethout, verbrand iets. Peat, niet scherp, maar rond. Er zit ook iets rubberachtig in, dat naar mijn smaak nogal om aandacht schreeuwt. Een bekend iets dat ik moeilijk kan plaatsen. Denk aan hoe een strandbal ruikt oid...

0 x
ganzeveld schreef:Er zit ook iets rubberachtig in, dat naar mijn smaak nogal om aandacht schreeuwt. Een bekend iets dat ik moeilijk kan plaatsen. Denk aan hoe een strandbal ruikt oid...
Ja, ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt. Plastic, misschien iets pleister-achtigs (toch Jodium?). Wordt volgens mij ook wel eens omschreven als olielaarzen uit de visserij. Of misschien ook zo'n nieuwe autobanden-lucht.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”