Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
gisteren deze sample gedronken
Glenfarclas 25 https://www.whiskybase.com/whisky/140/g ... 5-year-old
wat ik eruit kon halen als beginneling:
Aangename geur met niet te hoog alcohol die door je neus jaagt, vanille, zoet, fruit (abrikoos?), zacht
smaak vanille, honing, sherry
afdronk middellang
Ik heb enkele jaren geleden een glenfarclas 105 gehad en zover ik nog weet had ik hiervan zeker geen waaaw' gevoel maar deze vond ik best wel goed... aangename verrassing
Vandaag Glendronach 15 revival sample
Glenfarclas 25 https://www.whiskybase.com/whisky/140/g ... 5-year-old
wat ik eruit kon halen als beginneling:
Aangename geur met niet te hoog alcohol die door je neus jaagt, vanille, zoet, fruit (abrikoos?), zacht
smaak vanille, honing, sherry
afdronk middellang
Ik heb enkele jaren geleden een glenfarclas 105 gehad en zover ik nog weet had ik hiervan zeker geen waaaw' gevoel maar deze vond ik best wel goed... aangename verrassing
Vandaag Glendronach 15 revival sample
Laatst gewijzigd door frank s op 12 Feb 2017, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Glenfarclas 21 yo
Momenteel mijn enige Glenfarclas. Ik moet maar eens meer van deze mannen in huis halen. Als de 25 yo nog eens in promo is...
Momenteel mijn enige Glenfarclas. Ik moet maar eens meer van deze mannen in huis halen. Als de 25 yo nog eens in promo is...
0 x
De Bowmore 9y. Ik heb nul ervaring met het onderscheiden van smaken, maar ik ga toch een poging wagen. Misschien kunnen anderen, die deze whisky ook geproefd hebben, mij een beetje helpen.
Ik ruik een lichte jodium geur, een beetje zoet en een lichte prikkeling in de neus. De smaak is zoet, plakt een beetje aan de tong en blijft niet al te lang hangen.
Ik ruik een lichte jodium geur, een beetje zoet en een lichte prikkeling in de neus. De smaak is zoet, plakt een beetje aan de tong en blijft niet al te lang hangen.
1 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Ardmore 2000 G&C 55,1%
Caol Ila 2006 WD 52,2%
Ledaig 2008 Arc 60,9%
Was weer een mooi avondje
Caol Ila 2006 WD 52,2%
Ledaig 2008 Arc 60,9%
Was weer een mooi avondje

0 x
dannyf schreef:De Bowmore 9y. Ik heb nul ervaring met het onderscheiden van smaken, maar ik ga toch een poging wagen. Misschien kunnen anderen, die deze whisky ook geproefd hebben, mij een beetje helpen.
Dat komt allemaal nog wel. Eerst kan je bij de eerste paar nipjes proberen zelf wat te vinden en dan daarna een paar (verschillende) tastingnotes bekijken en proberen die kenmerken eruit te halen. Zo doe ik het ongeveer. En zoiets als een foute tastingnote bestaat niet: iedereen neemt wat anders waar
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
Een lekkere 17 jarige Springbank die op een Sherry Hogshead heeft gelegen.
https://www.whiskybase.com/whisky/87813 ... k-1999-arc
Life is good.
https://www.whiskybase.com/whisky/87813 ... k-1999-arc
Life is good.

0 x
Gisteravond:
Mortlach 18yo Signatory Vintage 1997
Octomore 7.2
Lagavulin 8yo

Mortlach 18yo Signatory Vintage 1997
Octomore 7.2
Lagavulin 8yo

0 x
Deze namiddag, voor de eerste keer op een zondagnamiddag. Moet zeggen dat dit echt wel heel mooi en rustig is, moet meer gebeuren!
Hazelburn 2002 CA 54.1%
Bowmore 2000 MOS 55.2%
PC 12
Hazelburn 2002 CA 54.1%
Bowmore 2000 MOS 55.2%
PC 12
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
Een Ardbeg 10 yr liter fles, heeft enkele jaren boven op zolder staan wachten, smaakt er niet minder om! 
0 x
DvdB schreef:Niets mis met een Ardbeg met dit weer
In mijn ogen met 25 gr. ook niks mis mee.

1 x
-
MisterMonkeyDonkey
- Whisk(e)y goeroe

De eerste die ik kort na release gekocht heb momenteel in het glas Springbank 12 cs #14. Vond #12 al goed, deze is naar mijn mening nog een stuk beter. Prijs kwaliteit is top!
0 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Deanston 1997 Arc 55,8% om op te warmen, en een Lagavulin 12-year-old 56,8% met dank aan Henri voor de sample van deze overheerlijke lagavulin 

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”