Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Aan het genieten van een Dimple 12 years old uit 1982...
Beter dan heel veel malts van tegenwoordig, inclusief die van IB's. Heerlijke whisky, ook al is hij laag in alcohol.
Beter dan heel veel malts van tegenwoordig, inclusief die van IB's. Heerlijke whisky, ook al is hij laag in alcohol.
2 x
Ben Nevis 1996 MoS. Toch wel een interessante distillery, moet ik me maar eens wat meer in gaan verdiepen dit jaar. Tikke ruig, afwijkend. Mijn straatje wel...
0 x
Na een vlezig dinertje bij de Argentijn de avond vervolgen met een Glendronach 15.
0 x
Jura 16 yo uit een sample. Veel negatiefs gelezen over deze destilleerderij, maar ik vind het toch wel weer smaken, eerlijk gezegd 
0 x
Arran Gold whisky cream liqueur
Is weer eens wat anders
Is weer eens wat anders

0 x
Harrie schreef:Ben Nevis 1996 MoS. Toch wel een interessante distillery, moet ik me maar eens wat meer in gaan verdiepen dit jaar. Tikke ruig, afwijkend. Mijn straatje wel...
Ben Nevis kan heel bijzonder zijn. De moeite van het uitproberen waard!
0 x
Zowel de Teeling SG als de North British 2007 gehad. In mijn ogen echt wel value for money. Twee mooie drams voor 4 tientjes per fles.
1 x
Daan schreef:Arran Gold whisky cream liqueur
Is weer eens wat anders
Baileys met klasse ... Lekker, inderdaad!
1 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Harrie schreef:Tikke ruig, afwijkend.
Hoe bedoel je dat dan?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Michaël schreef:Jura 16 yo uit een sample. Veel negatiefs gelezen over deze destilleerderij, maar ik vind het toch wel weer smaken, eerlijk gezegd
Zo zie je maar dat je altijd zelf moet proeven om je eigen mening te kunnen vormen.
Btw van Jura zijn er ook een paar hele mooie independant bottelingen... Alleen vrees ik dat je die in samplelijsten niet zo snel tegen zal komen.
https://www.whiskybase.com/whisky/40397 ... a-1988-twm wie weet kom je via Turfsmurf nog aan een sample van deze.
Ik zit ook al een tijdje te wachten tot iemand zijn Jura '66 opendoet en in de share smijt.
2 x
FGG schreef:Zowel de Teeling SG als de North British 2007 gehad. In mijn ogen echt wel value for money. Twee mooie drams voor 4 tientjes per fles.
Over die North British kan ik niet meepraten, maar de Teeling Single Malt is voor 40 euro zeker geen verkeerde koop!
Die heb ik de dag nadat ik hem geproefd had aangeschaft. (Dat was ook zo met Paul John Bold en Arran The Bothy, nog een paar mooie tips voor rond de 6 tientjes.
)
1 x
Harrie schreef:Ben Nevis 1996 MoS. Toch wel een interessante distillery, moet ik me maar eens wat meer in gaan verdiepen dit jaar. Tikke ruig, afwijkend. Mijn straatje wel...
Harrie,
Vooral interessant omdat het '96 is.
0 x
Head to Head
Macallan 12 vs Glenalba 35
Voor dadelijk staat er nog een longmorn '96 van wees 60.8% en Glen Grant 15 GM 100° proof importato da Meregalli Monza op het menu.
Macallan 12 vs Glenalba 35
Voor dadelijk staat er nog een longmorn '96 van wees 60.8% en Glen Grant 15 GM 100° proof importato da Meregalli Monza op het menu.
0 x
Gisteren voor het eerst een Clynelish (18y, 1993 Mg) opengetrokken en gedronken. Een aangename verrassing: zoete, fruitige smaak, met relatief lange afdronk die varieert in smaak.
Nu nog vlot de naam leren uitspreken voor als men vraagt wat ik gedronken heb.
Nu nog vlot de naam leren uitspreken voor als men vraagt wat ik gedronken heb.
0 x
Tom2 schreef:FGG schreef:Zowel de Teeling SG als de North British 2007 gehad. In mijn ogen echt wel value for money. Twee mooie drams voor 4 tientjes per fles.
Over die North British kan ik niet meepraten, maar de Teeling SingleMaltGrain is voor 40 euro zeker geen verkeerde koop!
Die heb ik de dag nadat ik hem geproefd had aangeschaft. (Dat was ook zo met Paul John Bold en Arran The Bothy, nog een paar mooie tips voor rond de 6 tientjes.)
Thuis afgesloten met een Kilchoman Loch Gorm.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”