Dawisknie schreef:
The old pipe in sint oedenrode is dus een stuk beter/mooier/fijner volgens jou?
Als je in die hoek woont zou ik elke dag die aanraden boven die afzetters bij de Koning.
Dawisknie schreef:

Dawisknie schreef:
We zoeken natuurlijk een plaats gericht winkeltje in de buurt. (Brabant, Gemert)
vbreemen schreef:Hmm. Dat is wel een beetje ongenuanceerd.
Mooie winkel, veel keuze met inderdaad veel dure flessen uit het hogere segment maar genoeg andere normaal geprijsde whisky, onder Gall&Gall prijsniveau. Vind ik.

Fat Bastard! schreef:Dawisknie schreef:
We zoeken natuurlijk een plaats gericht winkeltje in de buurt. (Brabant, Gemert)
Zelf (helaas) alleen nog online ervaring met the Old Pipe maar weet dus wel dat ze daar een mooi assortiment hebben en normale prijzen hanteren.
Volgens mij staat daar ook wel een en ander open om te kunnen proeven.
De Koning ken ik alleen van naam.
Wil je wat verder touren dan zeker naar Houten gaan. Hoor ook goede berichten over La Barrique te Breda.
Dawisknie schreef:Van plan om te kopen:
1x fles 125-175
2x flessen 40-60
Welke zijn interessant?
Is het een goede slijterij?
Tips en trucs?
Dat zou zonde zijn, zeker als je er 3 flessen voor had kunnen kopen van pakweg €60 die je wel hebt kunnen proeven in de shop. En als er te weinig is wat je echt kon bekoren, houd het dan vooral in je zak voor een ander bezoek elders…Cask1988 schreef:Dawisknie schreef:Van plan om te kopen:
1x fles 125-175
2x flessen 40-60
Welke zijn interessant?
Is het een goede slijterij?
Tips en trucs?
Mijn tip:
Ik zou het heel anders benaderen. Je gaat naar een goeie slijter met veel keuze en je hebt ‘een mooi budget om wat te kopen’. Een fles van 125-175 kopen vind ik een bijzonder doel an sich. Prijs zegt, zeker tegenwoordig, nog maar weinig over kwaliteit. Vooral over de losgeslagen prijzengekte. Dus anders dan dat t wellicht doet vermoeden geeft dat budget voor 1 fles je nul garantie op een geweldige aankoop. Je hebt pakweg €300 en gaat naar een slijter. Laat je daar vooral verassen en kijk wat je kan proevenvoordat je besluit te kopen. Daar heb je veel meer aan dan ‘ik ga een dure fles kopen’. Je zult €175 neerleggen, m thuis open trekken en denken dusssssssDat zou zonde zijn, zeker als je er 3 flessen voor had kunnen kopen van pakweg €60 die je wel hebt kunnen proeven in de shop. En als er te weinig is wat je echt kon bekoren, houd het dan vooral in je zak voor een ander bezoek elders…

Dawisknie schreef:
Oogadal schreef:Tsja. The Old Pipe. Voor mij een slijter die met name het dure segment graag verkoopt en meeloopt in de makkelijker ‘broodjes van de bakker’ flessen.

Mee eens. Een mooie winkel met een groot assortiment en bovendien aardige mensen.Cask1988 schreef:...Onderaan de streep zou ik altijd die 150km extra rijden om naar Dramtime in Mussel te gaan ja
WhiteMonkey schreef:Dawisknie schreef:
Al eens ooit bij het Oude Vat in Gemert geweest? Die hadden aantal jaren terug ook best een aardig whisky assortiment. (Niet allergrootste en niet allergoedkoopste maar toch wel behoorlijk wat variatie)

Cask1988 schreef:Onderaan de streep zou ik altijd die 150km extra rijden om naar Dramtime in Mussel te gaan ja
Fat Bastard! schreef:Cask1988 schreef:Onderaan de streep zou ik altijd die 150km extra rijden om naar Dramtime in Mussel te gaan ja
Met de huidige brandstofprijzen is €6,95 verzendkosten zo gek nog niet![]()
maar ook toen ik dat voordeel nog niet had reed ik er al graag heen. Je hangt zo 2u rond, leuk gesprek, lekkere koffie en meer dan genoeg te proeven. Tis een soort dagje uit, niet als ff gauw een pakje boter halen bij de supermarkt en weer terug.
Cask1988 schreef:geen last van benzinekosten.......

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten