Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Ongelezen berichtdoor Thedge » 03 Feb 2016, 06:31

Mvamelsfort schreef:
Thedge schreef:Mensen is het op WB zo dat je het geld van een koper pas krijgt op het moment dat hij de fles ontvangen heeft? Heb de vraag ook op WB gesteld, maar daar zijn ze meesteal niet zo snel :bigsmile

Ja dat is correct. Als jij als koper aangeeft dat het pakketje netjes bij je is aangekomen geef je akkoord om het geld door WB vrij te laten geven.

Dank voor reactie, midden in de nacht, daar kan WB nog iets van leren haha.
2 x

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 03 Feb 2016, 06:33

Thedge schreef:
Mvamelsfort schreef:
Thedge schreef:Mensen is het op WB zo dat je het geld van een koper pas krijgt op het moment dat hij de fles ontvangen heeft? Heb de vraag ook op WB gesteld, maar daar zijn ze meesteal niet zo snel :bigsmile

Ja dat is correct. Als jij als koper aangeeft dat het pakketje netjes bij je is aangekomen geef je akkoord om het geld door WB vrij te laten geven.

Wekker gaat hier inderdaad al vroeg en zelf dan denk ik al aan whisky! :bigsmile
2 x

Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thedge » 03 Feb 2016, 06:35

Mvamelsfort schreef:
Thedge schreef:
Mvamelsfort schreef:

Wekker gaat hier inderdaad al vroeg en zelf dan denk ik al aan whisky! :bigsmile

Alleen denken dan he! :P
1 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 03 Feb 2016, 06:49

Valt wel mee ;)
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thedge » 03 Feb 2016, 06:52

caskstrength schreef:

Valt wel mee ;)

Nou heb aardig dingetje met ze lopen. Behulpzaam en/of klantvriendelijk kan ik ze niet noemen.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 03 Feb 2016, 06:54

Over transacties tussen kopers en de winkel van WB kan ik natuurlijk niets zeggen. Het is iig wel vervelend dat je een akkefietje hebt. Voor wat betreft het forum valt het meestal wel mee met de traagheid. Dat komt omdat er daar ook nog wel wat collegiale gebruikers zijn.
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thedge » 03 Feb 2016, 09:42

caskstrength schreef:Over transacties tussen kopers en de winkel van WB kan ik natuurlijk niets zeggen. Het is iig wel vervelend dat je een akkefietje hebt. Voor wat betreft het forum valt het meestal wel mee met de traagheid. Dat komt omdat er daar ook nog wel wat collegiale gebruikers zijn.

Wil het best toelichten haha. Een bepaalde particuliere verkoper biedt flessen aan voor een hele mooie prijs. Uit nacraag blojkt echter dat hij deze flessen helemaal niet meer heeft. Hij laag ze staan om mensen te lokken voor de andere flessen die hij te koop heeft staan. Zijn zijn eigen woorden. Ik heb dit gemeld bij WB, meerder malen, maar omdat de betreffende verkoper niet op hun mails reageert laten ze het maar zo. Dat vind ik onprofessioneel.
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 03 Feb 2016, 09:59

Onprofessioneel is dan weer een woord wat in onze taal niet voorkomt. ;) Net als 'enigste'.

Maar als er dan één woord is wat je correct moet spellen cq schrijven dan is het wel professioneel. Anders is het niet professioneel :P
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

K-AH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor K-AH » 04 Feb 2016, 17:16

Wat ik mij afvroeg: er bestaan een heleboel genummerde flessen - zowel van officiële als onafhankelijke bottelingen - maar nog nooit ben ik een fles tegengekomen die het nummer 1 droeg. Toeval, of raakt de allereerste fles uit het vat effectief nauwelijks verder dan de distilleerderij/bottelaar zelf?
0 x
Afbeelding

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 04 Feb 2016, 17:26

K-AH schreef:Wat ik mij afvroeg: er bestaan een heleboel genummerde flessen - zowel van officiële als onafhankelijke bottelingen - maar nog nooit ben ik een fles tegengekomen die het nummer 1 droeg. Toeval, of raakt de allereerste fles uit het vat effectief nauwelijks verder dan de distilleerderij/bottelaar zelf?

Vorige week zag ik op instagram iemand die nummer 1 van de balvenie 25 heeft ,
Bijlagen
Screenshot_2016-02-04-17-18-28-1.png
Screenshot_2016-02-04-17-18-28-1.png (752.99 KiB) 1073 keer bekeken
1 x

Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freddy » 04 Feb 2016, 20:56

wf 003.JPG
wf 003.JPG (937.14 KiB) 1040 keer bekeken

Dit is een nummer 2
Ik zou niet weten wie de nummer 1 in zijn bezit heeft maar deze heb ik overgenomen van Hans Sommer die in 1996 deze Meeting organiseerde in Doetichem.
Van hem heb ik begrepen dat hij deze Ultimate persoonlijk heeft gekregen van van Wees.
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 04 Feb 2016, 21:06

Ik denk dat je normaal de nummer 1 niet in handen krijgt; die zijn natuurlijk perfect als relatie geschenk! Dat zou ik zelf tenminste wel doen, je kunt wel nagaan dat een fles met nummer 1 een heel ander (veiling) waarde heeft als nummer 153. Hoewel er van beiden maar 1 is natuurlijk. :domdom
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 04 Feb 2016, 21:18

Oogadal schreef:Ik denk dat je normaal de nummer 1 niet in handen krijgt; die zijn natuurlijk perfect als relatie geschenk! Dat zou ik zelf tenminste wel doen, je kunt wel nagaan dat een fles met nummer 1 een heel ander (veiling) waarde heeft als nummer 153. Hoewel er van beiden maar 1 is natuurlijk. :domdom

persoonlijk vind ik dat eigenlijk niet belangrijk of je nu versie 200 of versie 1 hebt ,het is en blijft de zelfde whisky de smaak is het zelfde de abv en cl enzovoort alleen het bottle nummer is anders
eigenlijk zou je eens een test moeten kunnen doen met de eerste versie de middelste versie en de laatste en kijken of er ergens verschil in zit kwa smaak
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 04 Feb 2016, 21:20

Ben ik volledig met je eens, het maakt mij ook niet uit. Maar ik wil je niet graag een dram cadeau doen die het dubbele willen betalen voor de fles met nummer 1....
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 04 Feb 2016, 23:35

Ik weet dat er veel distillers zijn die altijd 3 flessen van een batch in het archief doen, goed lullen bij de juiste persoon en je kan bij Auchentoshan in het (gedeeltelijke) archief. Dit kan later gebruikt worden als referentie.

Zal bij de IB's ook wel zo zijn. Ik kan me het in ieder geval wel voorstellen.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”