TIP! Interessante flessen op de veiling of in het buitenland

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Jeroen71Grouse
Actief lid
Actief lid

Re: TIP! Interessante flessen op de veiling of in het buitenland

Ongelezen berichtdoor Jeroen71Grouse » 08 Nov 2017, 11:10

Hi Freaks,

Kan mij iemand vertellen hoe jullie de Whisky uit de UK laten verzenden en wat de kosten hiervan zijn?
Alvast bij voorbaat hartelijk dank :duimop
0 x

dcw
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dcw » 08 Nov 2017, 12:56

Jeroen71Grouse schreef:Kan mij iemand vertellen hoe jullie de Whisky uit de UK laten verzenden en wat de kosten hiervan zijn?
Zolang de UK nog onderdeel is van Europa heb je nog vrij verkeer van goederen en moet je geen additionele import of btw betalen.
Er zit wel een klein verschil tussen de VAT in de UK en de BTW voor België, wat neer komt op 1% verschil in de prijs als ik me niet vergis. Nederland heeft ook een tarief van 21% op sterke dranken lijkt me, dus ik ga er vanuit dat de regeling daarbij hetzelfde is.

De verzendkosten zelf verschillen per specifieke webstore. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met Masterofmalt voor online aankopen en die verzenden gratis vanaf 199 GBP.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 08 Nov 2017, 17:37

dcw schreef:Er zit wel een klein verschil tussen de VAT in de UK en de BTW voor België, wat neer komt op 1% verschil in de prijs als ik me niet vergis. Nederland heeft ook een tarief van 21% op sterke dranken lijkt me, dus ik ga er vanuit dat de regeling daarbij hetzelfde is.
Is het niet zo dat naast de BTW ook het verschil in accijns moet worden verrekend?
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

dcw
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dcw » 08 Nov 2017, 18:53

Reichenbach schreef:Is het niet zo dat naast de BTW ook het verschil in accijns moet worden verrekend?

Het zullen die accijnzen zijn. De BTW zelf is alleen te betalen in het land waar je koopt, zolang je binnen de europese vrijhandelszone zit.
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 10 Nov 2017, 16:43

sch@ker schreef:Er schijnen broeders te zijn die contact kunnen krijgen met de vernieuwde website van Whb en daar zelfs meedere flesjes tegen komen. Ikzelf kom echter niet verder dan 1 testflesje...... :Scratch....
Of is dit meer iets voor het "test en hulpforum"...? :bigsmile

Inmiddels weer te bestellen!
1 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 10 Nov 2017, 16:57

Harrie schreef:
sch@ker schreef:Er schijnen broeders te zijn die contact kunnen krijgen met de vernieuwde website van Whb en daar zelfs meedere flesjes tegen komen. Ikzelf kom echter niet verder dan 1 testflesje...... :Scratch....

Als iemand gaat bestellen wil ik wel meedoen met 2-3 flesjes :lekker

Sterker nog ik ga 4 flesjes bestellen, daar kunnen er nog twee bij voor wie belangstelling heeft.Ik zit om 18.00 uur achter de knoppen, hopelijk geeft hun website geen problemen...
https://www.whiskybroker.co.uk/
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 10 Nov 2017, 18:13

sch@ker schreef:
Harrie schreef:

Als iemand gaat bestellen wil ik wel meedoen met 2-3 flesjes :lekker

Sterker nog ik ga 4 flesjes bestellen, daar kunnen er nog twee bij voor wie belangstelling heeft.Ik zit om 18.00 uur achter de knoppen, hopelijk geeft hun website geen problemen...
https://www.whiskybroker.co.uk/

Gaat hem niet worden, geen contact mee te krijgen met die lui, zelfs niet per telefoon.
Hoe zo "contact" en communicatie? Waren ze toch al niet zo sterk in, althans dat vind ik.
Ga er niet op wachten, mocht iemand er in slagen en plek voor 4 over hebben, dan graag:
Glenrothes, Ben Nevis, Speyside en Tobermory, maar een deel is ook goed
de garoeten
Herman :hoedaf
0 x

braamr
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor braamr » 10 Nov 2017, 19:17

Het lijkt inderdaad niet echt op te schieten nu. Het blijft altijd lastig om een nieuwe site in gebruik te nemen en tegelijkertijd wat nieuwe flessen te introduceren. Hopelijk gaat hij snel weer werken zoals het moet en kunnen die bestellingen de deur uit. Ik heb toevallig vandaag wel mijn doosje binnengekregen. Hopelijk komende week wat gaan proberen :duimop
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 10 Nov 2017, 19:44

Mocht je toch nog gaan bestellen: ik wil wel een fles Ben Nevis :cool:
0 x
Afbeelding

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 23 Nov 2017, 09:41

Zijn er nog mensen die binnenkort wat flessen bij the whiskybroker gaan bestellen? Ik zou graag een aantal flessen mee willen bestellen. Stuur ff een PM mocht je een bestelling gaan plaatsen.
0 x

braamr
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor braamr » 30 Nov 2017, 19:03

https://www.lidl.de/de/ben-bracken-high ... ageSize=36

De Ben Bracken 40 jaar oude whisky voor 200 Euro. 1500 flessen verkrijgbaar. Wellicht dat er mensen zijn die interesse hebben....
0 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 30 Nov 2017, 19:34

braamr schreef:https://www.lidl.de/de/ben-bracken-highland-single-malt-scotch-whisky-40-jahre-42-1-vol/p260199?searchTrackingQuery=whisky&searchTrackingId=Product.260199&searchTrackingPos=1&searchTrackingOrigPos=19&searchTrackingRelevancy=96.05&searchTrackingPage=1&searchTrackingPageSize=36&searchTrackingOrigPageSize=36

De Ben Bracken 40 jaar oude whisky voor 200 Euro. 1500 flessen verkrijgbaar. Wellicht dat er mensen zijn die interesse hebben....

Kan je eraan komen dan?
0 x

braamr
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor braamr » 30 Nov 2017, 19:44

Jonadawi schreef:
braamr schreef:https://www.lidl.de/de/ben-bracken-highland-single-malt-scotch-whisky-40-jahre-42-1-vol/p260199?searchTrackingQuery=whisky&searchTrackingId=Product.260199&searchTrackingPos=1&searchTrackingOrigPos=19&searchTrackingRelevancy=96.05&searchTrackingPage=1&searchTrackingPageSize=36&searchTrackingOrigPageSize=36

Kan je eraan komen dan?

Ik niet... Heb geen adres in Duitsland en al zou ik die hebben zou ik hem waarschijnlijk niet bestellen. Is alleen ter info voor mensen die wel interesse hebben en hem ook kunnen/willen bestellen.
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 10 Dec 2017, 19:38

Toevallig iemand die bij Abbey Whisky wat wil gaan bestellen? Ik ga denk ik vanavond bestellen, dus wees snel :)
0 x
Afbeelding

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 11 Dec 2017, 21:45

Jonadawi schreef:

Kan je eraan komen dan?

Ik ga volgende week vrijdag met de auto naar het buitenland voor een week, rij door Duitsland heen kan altijd een kijkje nemen
0 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”