Deze namiddag naar de Vroenhovense Whiskyfeesten geweest. Een hele mooie namiddag gehad!
Verschillende standjes met onder andere: Bams Maastricht en de grote vriendelijke Jurgen van Jurgen's Whiskyhuis en zijn vrouw.
50% van de tijd bij Jurgen gestaan aangezien hij toch meest uitgebreide aanbod had en allemaal zo goed als single casks van alle uiteenlopende distillers.
Wat gedronken:
Old Pulteney 21
Glendronach jonge cask uit 2004
Tamdhu 2006 vat 920
Glen Scotia Victoriana
Glenisla 1977 SV CS
Littlemill 1985 GM
Toen stond er nog een mooie Springbank van 1975 IM 28yo bourbon barrel ergens achterin verstopt. Echter was deze nog gesloten.. Na het vragen of het mogelijk was voor een proevertje aarzelde hij niet en opende hem gewoon. Een geweldige man die Jurgen!

. De Whisky zelf was ook weer van Springbank-niveau en een echte topper!
Ook nog het verhaal meegekregen toen ze hun single cask van Ardbeg wouden bottelen. Het liep niet van een leien dakje maar het heeft na verluid een heel goede whisky opgeleverd. Zelf heb ik hem nog niet geproefd, maar een sample zal binnenkort mijn kant uitkomen en dan kan ik er eens een avond voor gaan zitten. Volgend jaar bestaan ze 10 jaar en gaan ze mogelijk een Bday botteling uitbrengen. Hier ben ik benieuwd naar!
Zeer fijne namiddag gehad, vanaf nu ga ik jaarlijks