Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik heb weer eens een flesje Glenlivet Guardians Chapter uit de kelder gehaald. Ik heb destijds 4 flessen tegelijk gekocht en heb er nog eentje over maar mama mia, dat is een lekkere slok hoor... 

0 x
Hij die een oordeel heeft is opgehouden met nadenken.
- avdboom
- Top bijdrager

Gisteren nog een drammetje van van een benriach 15 PX die ik nog had staan. Sherry begint mij te grijpen... Beviel mij een stuk beter als de 1e dram, eigenlijk wel heel goed. Maar PX is nog steeds iets te zoet naar mijn smaak. Toch wel 86 puntjes
Glenfarclas 105 die tijdje gelucht is en paar keer over geschonken is. Niet te kloppen voor de prijs! Neus is niet bijzonder maar ook niets mis mee, nose hem alleen niet naast een Abunadh...
smaak is gewoon goed met een flinke schep water, stukje chocolade er bij.... Finish goed maar kort.. Niet complex maar als casual dram echt prima! 85 punten
Abunadh #49
Wat een goede dram voor het geld, blij dat ik hier een 2e van heb!
Mooie neus met diepe donkere sherry invloed. Niet te zoet maar ook niet te droog... Smaak intens en uitstekend. Finish niets op aan te merken, gemiddeld lang denk ik... Deze ga ik van genieten
89 punten
Glenfarclas 105 die tijdje gelucht is en paar keer over geschonken is. Niet te kloppen voor de prijs! Neus is niet bijzonder maar ook niets mis mee, nose hem alleen niet naast een Abunadh...
Abunadh #49
Wat een goede dram voor het geld, blij dat ik hier een 2e van heb!
Mooie neus met diepe donkere sherry invloed. Niet te zoet maar ook niet te droog... Smaak intens en uitstekend. Finish niets op aan te merken, gemiddeld lang denk ik... Deze ga ik van genieten
Laatst gewijzigd door avdboom op 02 Jul 2016, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
avdboom schreef:Gisteren nog een drammetje van van een benriach 15 PX die ik nog had staan. Sherry begint mij te grijpen... Beviel mij een stuk beter als de 1e dram, eigenlijk wel heel goed. Maar PX is nog steeds iets te zoet naar mijn smaak. Toch wel 86 puntjes![]()
Glenfarclas 105 die tijdje gelucht is en paar keer over geschonken is. Niet te kloppen voor de prijs! Neus is niet bijzonder maar ook niets mis mee, nose hem alleen niet naast een Abunadh...smaak is gewoon goed met een flinke schep water, stukje chocolade er bij.... Finish goed maar kort.. Niet complex maar als casual dram echt prima! 85 punten
Abunadh #49![]()
Wat een goede darm voor het geld, blij dat ik hier een 2e van heb!
Mooie neus met diepe donkere sherry invloed. Niet te zoet maar ook niet te droog... Smaak intens en uitstekend. Finish niets op aan te merken, gemiddeld lang denk ik... Deze ga ik van genieten89 punten
Ik heb een beetje het vermoeden dat wij hetzelfde smaakprofiel hebben als ik dit zo lees
2 x
Terwijl België uit het EK gespeeld werd:
- Aberlour A'Bunadh Batch 47
- Dalmore 12 yo
- Glenmorangie 10 yo
- Aberlour A'Bunadh Batch 47
- Dalmore 12 yo
- Glenmorangie 10 yo
1 x
kilchoman cask 666, sjesus wat gaat die fles snel leeg. en dat is jammer want hij is single cask... dat wordt zoeken naar een volgende
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

JacobaEd schreef:kilchoman cask 666, sjesus wat gaat die fles snel leeg. en dat is jammer want hij is single cask... dat wordt zoeken naar een volgende
Dat zal wel een duivels klusje worden

1 x
-
DramdrummerTom
- Senior

Springbank 1995-2016 for Dutch whisky lovers. Bosvruchten sherrystijl met een typische Springbank ondertoon... Wat een topper!
1 x
Knockdhu 12y Old label en Glenfarclas potstill reserve 2013. Jammer als deze flessen leeg zijn, want ze smaken beide geweldig.
0 x
Zojuist een Bruichladdich 13yo WIN gehad, voortreffelijk!
https://www.whiskybase.com/whisky/82852 ... h-2002-win
0 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

Thedge schreef:Zojuist een Bruichladdich 13yo WIN gehad, voortreffelijk!
Ja? Is die goed? Heb hem hier staan.. zit in de nieuwe TurboMcKwek @ TKA/TRA: Samplesets (squaadgras), erg benieuwd! Wat kunnen we verwachten?
Net m'n weekend ingeklonken met 2 Ledaigs.. De 2005 WM & 1998 CC (wat anders!)
0 x
2 ∞ & →
squaadgras schreef:Thedge schreef:Zojuist een Bruichladdich 13yo WIN gehad, voortreffelijk!
Ja? Is die goed? Heb hem hier staan.. zit in de nieuwe TurboMcKwek @ TKA/TRA: Samplesets (squaadgras), erg benieuwd! Wat kunnen we verwachten?
Net m'n weekend ingeklonken met 2 Ledaigs.. De 2005 WM & 1998 CC (wat anders!)
Hij geeft je flink op je donder
, maar met een mooie sherry smaak. Verder een lichte houttoon en vruchten. Ik heb ook de kleur eens goed bewonderd, prachtig!
0 x
Ben snipverkouden, dus de Lagavulin 16 maar in mijn glas gedaan. Dat 'medicinale' moet toch helpen denk ik zo.
2 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”