Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Beetje laat
totaal vergeten de 2laatste samples 43% blind te proeven... Maar beter laat dan nooit. 

1 x
3 van die samples: de Teaninich en de twee Dalmores
Gevolgd door een Balblair 1975-2007
Gevolgd door een Balblair 1975-2007
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Blended Malt XO ‘Good Vibes’ TWA
Teeling 24yo single cask for The Nectar

Teeling 24yo single cask for The Nectar
0 x
GlenDronach mixje, begint met meer zuurstof steeds beter te smaken
BenRiach 15 Tawny Port finish
Bunnahabhain 12

BenRiach 15 Tawny Port finish
Bunnahabhain 12

0 x
Edradour 2006 vW https://www.whiskybase.com/whisky/78280 ... ur-2006-vw
Lekkere sherry bom.
Zeker een aanrader.
Lekkere sherry bom.
Zeker een aanrader.
0 x
Bunnahabhain 1991 CWC 20yo
Talisker 10yo (2005)
Wat een heerlijk smaakvolle drams, daar was helemaal niets mis mee
Talisker 10yo (2005)
Wat een heerlijk smaakvolle drams, daar was helemaal niets mis mee

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Gisteravond: Longmorn 1990 JW. Longmorn lijkt vooral bekend te zijn voor zijn sherrybommetjes, maar dit was een hele fijne bourbon-gerijpte dram: vol met gras, kruiden en romige, licht fruitige tonen. Een perfecte after dinner-dram.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Bunnahabhain 2006 SV (9yo) for LMdW gister op
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

Gisteren
Miltonduff:
https://www.whiskybase.com/whisky/74354
Mannochmore:
https://www.whiskybase.com/whisky/75451
Macduff:
https://www.whiskybase.com/whisky/62181
Mooi lijstje om van de bucketlist van "M" categorie distilery's af te strepen!
De Mannochmore is de winnaar met de Macduff in zijn nek hijgend! Die laatste verliest het net door een wat dominant schoolbordkrijtjes aroma in de neus, niets mis mee, maar miste nog wat anders concurrerende in de neus, verder heeel mooie dram met opvallend lange finish! Maar voor de betere balans (nose, taste, finish) deze keer de Mannochmore
Miltonduff:
https://www.whiskybase.com/whisky/74354
Mannochmore:
https://www.whiskybase.com/whisky/75451
Macduff:
https://www.whiskybase.com/whisky/62181
Mooi lijstje om van de bucketlist van "M" categorie distilery's af te strepen!
De Mannochmore is de winnaar met de Macduff in zijn nek hijgend! Die laatste verliest het net door een wat dominant schoolbordkrijtjes aroma in de neus, niets mis mee, maar miste nog wat anders concurrerende in de neus, verder heeel mooie dram met opvallend lange finish! Maar voor de betere balans (nose, taste, finish) deze keer de Mannochmore

0 x
Mvamelsfort schreef:Bunnahabhain 2006 SV (9yo) for LMdW gister op
En, is het wat?
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- defeatless
- Moderator

Gisteravond een Glenfarclas 15, de eerstvolgende fles die op moet! Echt geen straf om daar de komende tijd een bijna halfvolle fles van te mogen legen.
Verder nog een Aberlour 18, best lekker maar na een Glenfarclas 15 toch niet helemaal, andersom was beter geweest.
Als toetje Glendronach 8 The Hielan. Ik snap niet wat mensen lopen te nuilen hierover. Prima 8yo sherried whisky, zitten weinig foutjes in hoor.
Verder nog een Aberlour 18, best lekker maar na een Glenfarclas 15 toch niet helemaal, andersom was beter geweest.
Als toetje Glendronach 8 The Hielan. Ik snap niet wat mensen lopen te nuilen hierover. Prima 8yo sherried whisky, zitten weinig foutjes in hoor.
0 x
defeatless schreef:Als toetje Glendronach 8 The Hielan. Ik snap niet wat mensen lopen te nuilen hierover. Prima 8yo sherried whisky, zitten weinig foutjes in hoor.
Misschien omdat de naam Glendronach op de fles al gelijk wat hogere verwachtingen met zich meebrengt? En misschien ook omdat de vorige 8-jarige toch wel wat beter was?
Eens dat The Hielan best goed is, toch vind ik hem zelf ook wat minder overtuigend vergeleken met andere bottelingen van GD die ik tot dusverre op heb.
0 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Peter87 schreef:Mvamelsfort schreef:Bunnahabhain 2006 SV (9yo) for LMdW gister op
En, is het wat?
Zoetigheid toffee karamel en roomboter korte finish 86 punten voor mij. Zeker niet slecht maar had er meer van verwacht.
1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Ook nog gedaan: testsessie Glen Mhor 1980 GM en een Glenesk 12 yo.
De Glen Mhor is prima, fruitig, licht en delicaat. Maar hij is juist te licht om nu nog aan te schaffen.
De Glenesk was de eerste minuten echt te ranzig voor woorden, maar ontplooide zich na ruim 40 minuten tot een acceptabele (maar geen goede) dram.
Zo zie je maar weer: het kan niet altijd kermis zijn.
De Glen Mhor is prima, fruitig, licht en delicaat. Maar hij is juist te licht om nu nog aan te schaffen.
De Glenesk was de eerste minuten echt te ranzig voor woorden, maar ontplooide zich na ruim 40 minuten tot een acceptabele (maar geen goede) dram.
Zo zie je maar weer: het kan niet altijd kermis zijn.

0 x
Affirmanti incumbit probatio
- defeatless
- Moderator

Dre schreef:defeatless schreef:Als toetje Glendronach 8 The Hielan. Ik snap niet wat mensen lopen te nuilen hierover. Prima 8yo sherried whisky, zitten weinig foutjes in hoor.
Misschien omdat de naam Glendronach op de fles al gelijk wat hogere verwachtingen met zich meebrengt? En misschien ook omdat de vorige 8-jarige toch wel wat beter was?
Eens dat The Hielan best goed is, toch vind ik hem zelf ook wat minder overtuigend vergeleken met andere bottelingen van GD die ik tot dusverre op heb.
Het eerste kan kloppen, alhoewel ik daar bij Glendronach minder last van heb dan bij Bunna, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Verder heb ik de Octomore nooit op, dus vergelijken kan ik niet.
Toch is het een prima Age Statement instapper waarbij ik het me haast niet kan voorstellen dat het mensen af gaat schrikken, terwijl bijvoorbeeld een Parliament dat wel kan doen gezien het sherrybom gehalte.
En uiteraard is er veel beter spul in de markt, maar ik heb geen andere 8yo Glendronach als referentie kunnen vinden.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”