Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Net een sample geopend van de Buffalo Trace Antique Collection en wel de Eagle Rare 17. Zeker niet slecht, maar vond hem zeker gezien de toch wel hoge prijs enigzins tegenvallen (maar misschien moet ik eerst eens meer Bourbon/Whiskey proeven voordat ik deze beter ga waarderen, komt direct een vervolg met nog 4 andere samples van deze collectie en nog een sample onderweg) Voor mijn review zie mijn blog
Laatst gewijzigd door GJR op 28 Mar 2011, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Gisteravond toch weer eens de Springbank C.V. geprobeerd. Ja, nu ik hem een tijdje niet gehad heb vond ik hem wel weer aardig, maar de volgende dram was toch weer minder... Het voelt alsof deze dram nog niet helemaal 'af' is.
Daarna nog genoten van een Ardbeg Ten!
Daarna nog genoten van een Ardbeg Ten!
0 x
Nu voor me staan een Greenspot Irish Whiskey. Eerder proefde ik een whisky likeur: de Bruadar. Nou, daar komt deze dicht bij in de buurt! Likeureus! Honing! Iets van Jenever(bessen). En dat typische Ierse; iets van perzik. Thanks, Saint-Jimmy!
Daarnaast staan voor me, alvast te ademen, de Kilchoman Winter Release 2010 en de Kilchoman Summer Release 2010: kijken wat ik van beide vind en welke ik lekkerder vind! Thank, René!
Daarnaast staan voor me, alvast te ademen, de Kilchoman Winter Release 2010 en de Kilchoman Summer Release 2010: kijken wat ik van beide vind en welke ik lekkerder vind! Thank, René!
0 x
Hier was het een Tomatin 18YO 46% en een Glenmorangie Astar.
Beide speciale whisky's. De Astar is net alsof je in een bloemenwinkel staat. Heerlijk is dat.
De Tomatin heeft mij aangenaam verrast. Ondanks zijn sherry finish heeft hij niet dat rode fruit dat vele sherried whisky's hebben. Zijn honig en donkere chocolade combinatie werkt uitstekend, maar het is pas in de finish dat deze whisky volledig tot zijn recht komt. Enorm vettige whisky ook.
Beide speciale whisky's. De Astar is net alsof je in een bloemenwinkel staat. Heerlijk is dat.
De Tomatin heeft mij aangenaam verrast. Ondanks zijn sherry finish heeft hij niet dat rode fruit dat vele sherried whisky's hebben. Zijn honig en donkere chocolade combinatie werkt uitstekend, maar het is pas in de finish dat deze whisky volledig tot zijn recht komt. Enorm vettige whisky ook.
0 x
Net een Macduff 1997,13jaar ingeschonken

0 x
-
MoreBowmore
- Senior

Talisker 25 edition 2007 58,1%
; tot nu toe de "oudste" whisky geproefd...
Heftig spul dus ik heb er best wel wat water bijgedaan.. maar slapen zal wel lekker gaan straks
; tot nu toe de "oudste" whisky geproefd...Heftig spul dus ik heb er best wel wat water bijgedaan.. maar slapen zal wel lekker gaan straks

0 x
Gisteren naar The Glengarry in Gent gegaan (Bob Minnekeer's pub)
Voor 9€ krijg je daar 3X2cl te proeven.
Gedronken : Ancnoc 12Y OB ( zacht en fruitig , honing , peer , typische aperetief whisky, niet slecht)
Dalmore 14Y Dun Bheagan ('96-'10) San giovese finish. ( honing, perzik, noten, chocolade, lekker)
Caol Ila 11Y Dun Bheagan ('99-'10) San giovese finish. ( typische caol ila met zoetere, zachte afdronk, heel lekker)
Kortom , leuke avond

Voor 9€ krijg je daar 3X2cl te proeven.
Gedronken : Ancnoc 12Y OB ( zacht en fruitig , honing , peer , typische aperetief whisky, niet slecht)
Dalmore 14Y Dun Bheagan ('96-'10) San giovese finish. ( honing, perzik, noten, chocolade, lekker)
Caol Ila 11Y Dun Bheagan ('99-'10) San giovese finish. ( typische caol ila met zoetere, zachte afdronk, heel lekker)
Kortom , leuke avond

0 x
Mss is het 'not done' om twee keer na elkaar te posten maar bij gebrek aan nieuwe inbreng...
Vanavond een Laphroaig Quarter Cask, er zit nog 1 dram in mijn 1liter fles. Ik denk er steeds meer aan om gewoon meteen een nieuwe te bestellen! Heerlijke whisky!

Vanavond een Laphroaig Quarter Cask, er zit nog 1 dram in mijn 1liter fles. Ik denk er steeds meer aan om gewoon meteen een nieuwe te bestellen! Heerlijke whisky!

0 x
Laphroaig Quarter Cask én de Aberlour a'bunadh
Lagavulin! schreef:..Vanavond een Laphroaig Quarter Cask, er zit nog 1 dram in mijn 1liter fles. Ik denk er steeds meer aan om gewoon meteen een nieuwe te bestellen! Heerlijke whisky!
Dat heb ik ook gedaan voor de Laphroaig Quarter Cask én de Aberlour a'bunadh...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Levertje pesten:
- Benromach 10yo: een smaakvolle Speysider die qua sherry-invloed mooi tussen bijvoorbeeld een Glenkinchie (geen) en een A'bunadh (veul) inzit. De tasting notes van anderen noemen een invloed van turf/rook, maar dat haalde ik er niet uit. Ik denk dat daarvoor mijn smaak al verminkt is door de rookbommen op mijn whiskyplank. De finish bevat een rozijnensmaak die ik persoonlijk erg waardeer: ik denk dat die van de Bourbonvaten af komt. Ook prettig geprijsd: rond de 35€.
- Chieftain's Glenrothes 10yo, rum finish: een lekker drankje voor de komende lente. Zowaar verhip rumkogels in m'n neus. Glenrothes noemt zich 'single Speyside malt', maar deze fles heeft meer van een Balblair. Zo zie je maar weer wat een onafhankelijke bottelaar met een whisky kan uitvreten.
- Kilchoman Winter Edition 2010: dit was de tweede helft van mijn sample. Ik vond deze lekkerder dan de 1e helft en snap nu waarom: hier moet je niet teveel water in doen. Ik vind hem nog steeds te scherp om zelf te kopen, maar toekomst ziet er goed uit voor deze lui.
- Benromach 10yo: een smaakvolle Speysider die qua sherry-invloed mooi tussen bijvoorbeeld een Glenkinchie (geen) en een A'bunadh (veul) inzit. De tasting notes van anderen noemen een invloed van turf/rook, maar dat haalde ik er niet uit. Ik denk dat daarvoor mijn smaak al verminkt is door de rookbommen op mijn whiskyplank. De finish bevat een rozijnensmaak die ik persoonlijk erg waardeer: ik denk dat die van de Bourbonvaten af komt. Ook prettig geprijsd: rond de 35€.
- Chieftain's Glenrothes 10yo, rum finish: een lekker drankje voor de komende lente. Zowaar verhip rumkogels in m'n neus. Glenrothes noemt zich 'single Speyside malt', maar deze fles heeft meer van een Balblair. Zo zie je maar weer wat een onafhankelijke bottelaar met een whisky kan uitvreten.
- Kilchoman Winter Edition 2010: dit was de tweede helft van mijn sample. Ik vond deze lekkerder dan de 1e helft en snap nu waarom: hier moet je niet teveel water in doen. Ik vind hem nog steeds te scherp om zelf te kopen, maar toekomst ziet er goed uit voor deze lui.
0 x
Net een tweede sample van Sjoerds bottle share open gemaakt. Deze keer mijn eerste kennismaking met een Rye whiskey. Betrof uit de Buffalo Trace Antique Collection de Thomas H. Handy van 2010. Is zeer goed bevallen, veel minder zoet dan de Bourbons die ik tot dusver heb geproefd en veel meer mijn smaak. Voor mijn review zie mijn blog 

0 x
Een sample opengedraaid die ik laatst bij de whiskysite.nl besteld heb.
KIntra Glen Scotia 18y.
KIntra Glen Scotia 18y.
0 x
Gisteren weer aan de Ardbeg Ten gezeten...
0 x
Re: Laphroaig Quarter Cask én de Aberlour a'bunadh
Piet schreef:Lagavulin! schreef:..Vanavond een Laphroaig Quarter Cask, er zit nog 1 dram in mijn 1liter fles. Ik denk er steeds meer aan om gewoon meteen een nieuwe te bestellen! Heerlijke whisky!
Dat heb ik ook gedaan voor de Laphroaig Quarter Cask én de Aberlour a'bunadh...
Die twee heb ik gisteren voor t eerst gehad, en een Talisker 10yo.
De quarter cask was erg goed, maar die A'bunadh was echt geweldig! Wat een snoepje.
Nou ben ik vrij nieuw in de whiskywereld, maar zoveel smaak heb ik niet eerder geproefd in een whisky.
En zoet en fruitig helemaal mijn ding.
0 x